Gaute91 Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 begge har brukeren gaute... og gaute eier mappa på filserveren... de har samme uid... Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Isåfall tror jeg vi må ta dette stegvis. Kan du si nøyaktig hvordan du gjenskaper problemet? Lenke til kommentar
Gaute91 Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 ser ut til at det virker nå... hadde prøvd forskjellige instillinger inne i "More NFS options" og hadde glemt å reloade nfs kernel etter hver gang jeg gjørde endringer... trur hovedsaken var at jeg hadde endret anonym UID og GID til 1000 (min UID/GID)... ser ut til å funke greit nå, men har ikke fått testa det skikkelig enda... btw: men hvordan legger jeg til oppstartsprogrammer i Kubuntu? Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 btw: men hvordan legger jeg til oppstartsprogrammer i Kubuntu?Vet ikke helt hva du mener, men hvis du sikter til at du vil at programmer skal starte automatisk når du logger inn i KDE, så kan du legge link/shotcut til dem i ~/.kde/Autostart/ Lenke til kommentar
Gaute91 Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 ska starte opp terminalkomandoer... tenker omtrent som session opplegget til gnome, bare på kde Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Kan du forklare litt nærmere? Akkurat hva er det du vil skal starte opp? Lenke til kommentar
Gaute91 Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 har laget en kommando med: sudo ln -s /mnt/NetRender/drqueue/bin/master /usr/bin/master Nå kan jeg skrive master i terminalen og da starter /mnt/NetRender/drqueue/bin/master opp... jeg vil ha det slik at komandoen master starter opp når maskinen starter (det er automatisk innlogging på den).... Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Du kan da fortsatt skrive master i terminalen. Men du ønsker at denne skal bli kjørt autmaotisk når du logger inn i KDE? Isåfall kan du prøve å lage tilsvarende lenke slik jeg tipset deg om over, dvs. ln -s /mnt/NetRender/drqueue/bin/master ~/.kde/Autostart/master Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå