Thlom Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Er det mulig å legge inn kommentarer til datamaskinen i Windows 2000? I Windows 98 så kan du legge inn kommentarer ganske enkelt i feltet under navn feltet. Jeg har forstått at det er omtrent like enkelt i windows XP. Men i 2000 er det ikke opp i dagen hvertfall. Noen som vet svaret på dette banale spørsmålet? Lenke til kommentar
espenju Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Mener du en kommentar til hver nettverkskobling? I tillfellet tror jeg ikke dette er mulig. Da må du nok bruke en kombinasjon av Name og Device Name... Det som er mest vanlig er jo bare å rename hver kobling, slik at du får et beskrivende navn. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 Mener du en kommentar til hver nettverkskobling? I tillfellet tror jeg ikke dette er mulig. Da må du nok bruke en kombinasjon av Name og Device Name...Det som er mest vanlig er jo bare å rename hver kobling, slik at du får et beskrivende navn. I 98 er det jo fult mulig å sette inn en kommentar til datamaskinen, som vil vise i nettverksutforskeren til Windows. Det ligger opp i dagen hvordan man setter inn en slik kommentar i 98 og XP, men i 2000 finner jeg ikke den funksjonen. Var litt vanskelig å forklare dette. men hvis du sjekker nettverksutforskeren til Windows, og har på vi detaljer, så ser du at det er ett felt for Navn, og ett for kommentar. Det burde da være mulig å legge inn en kommentar i Windows 2000 også? Lenke til kommentar
espenju Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Tenker du på Windows Explorer og kommentarfeltet for disker, mapper osv...? Da kan du prøve med ViewCustomice this folder... Next og Add folder comment. Hvis du har norsk version, så skjønner du sikkert denne metoden likevel. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 Tenker du på Windows Explorer og kommentarfeltet for disker, mapper osv...? Da kan du prøve med ViewCustomice this folder... Next og Add folder comment. Hvis du har norsk version, så skjønner du sikkert denne metoden likevel. Ja det er greit, men det må da være mulig å legge til kommentarertil selve PC'en. Det er mulig i Win 98 og XP, så jeg kan ikke se noen grunn til at det ikke skal være mulig i 2000. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Ja det er greit, men det må da være mulig å legge til kommentarertil selve PC'en. Det er mulig i Win 98 og XP, så jeg kan ikke se noen grunn til at det ikke skal være mulig i 2000. Minst to måter å gjøre det på: Åpn opp Administrative Tools -> Computer Management. Høyreklikk på "Computer Management ( local )" -> "Properties". Under fliken "Network Identification" har du et felt med navnet "Description:" Eventuelt fra kommandolinja: net config server /srvcomment:"min flotte datamaskin" Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 Takker! Akkurat det jeg var ute etter! Var fryktelig godt gjemt da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå