hullfc92 Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Sikringen er en liten glass sylinder med metallender på begge sider. Vis du holder den opp mot lyset så kan du se at det er en liten metalltråd inni, vis denne er hel så er sikringen fin, er det brutt er sikringen ødelagt. Men er det den ledningen som går inn på bassen? Lenke til kommentar
Sensiro Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Dette er en sikring Det går en tråd gjennom den. Hvis den er brutt må du bytte den Sikringen sitter bak bassen, se om det står "Fuse" en plass. Endret 25. april 2008 av ScarFire! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Sikringen er en liten glass sylinder med metallender på begge sider. Vis du holder den opp mot lyset så kan du se at det er en liten metalltråd inni, vis denne er hel så er sikringen fin, er det brutt er sikringen ødelagt. Men er det den ledningen som går inn på bassen? Nei, sikringen ligger inni subwofferen, rett over der du putter inn strømkabelen. Du må skru den ut. Lenke til kommentar
hullfc92 Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Takk skal dere ha alle sammen... Men hvor er tråden? Endret 25. april 2008 av hullfc92 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Hvilken tråd? Inni den glassbeholderen er det en metalltråd vis det er den du tenker på? Lenke til kommentar
hullfc92 Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Hvilken tråd? Inni den glassbeholderen er det en metalltråd vis det er den du tenker på? Ja, hvordan åpner jeg glassbeholderen`? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Du skal ikkje åpne den, er den defekt kan du ta den med på ein elektroforretning, kjøpe ny og kaste den gamle. Er den ikkje defekt kan du putte den tilbake. Det er ikkje så lett å sjå om ein glassikring er gått, kjem litt an på typen og størrelsen på leiaren inni, men studerer du den i godt lys bør du kunne sjå det. Med mindre det er ein som ikkje er gjennomsiktig sjølvsagt, då må du funksjonsprøve den eller måle med eit måleinstrument. Lenke til kommentar
hullfc92 Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Du skal ikkje åpne den, er den defekt kan du ta den med på ein elektroforretning, kjøpe ny og kaste den gamle. Er den ikkje defekt kan du putte den tilbake. Det er ikkje så lett å sjå om ein glassikring er gått, kjem litt an på typen og størrelsen på leiaren inni, men studerer du den i godt lys bør du kunne sjå det. Med mindre det er ein som ikkje er gjennomsiktig sjølvsagt, då må du funksjonsprøve den eller måle med eit måleinstrument. Ok, takk for info... Hvor mye koster en ny sikring? sånn ca.? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Er vel 29kr hos clas-ohlson for en 10. pakning Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Helvete. Der røk min også. Flytta nettopp og skulle starte opp Z-5500, men det var ikke lys i det. Tok ut sikringen og den er ikke gjennomsiktig. Da har den vel blitt ødelagt og jeg får finne en ny. Grr... Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Skulle bytte sikringen, så jeg skrudde ut den skruen hvor sikringen sitter. Tok ut sikringen. Satt tilbake skruen der sikringen satt. Dro til en Elektrobutikk. Viste den frem og spurte om de hadde en lik. Det hadde de. Så jeg gikk hjem for å montere, men nå ditter skruen fast inne i bassen. Er ikke sjans å få den ut. Herre. Noen forslag? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Du har kanskje skrudd den feil på gjengene? Prøv litt meir. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Ja, men den vil ikke ut lenger. :/ Jess, klarte det likevel, men nå ser dekselet ut som en ubåt fra 1600-tallet xD *KRYSSE FINGRENE HARDT FOR AT DET VIRKER* Det gjorde det Endret 5. juni 2008 av Meldarion Lenke til kommentar
amish Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Litt gammel tråd men.. Tror sikringen har gått oss meg også.. Hadde tadt av risten eller hva den heter til suben, og skulle sette den på igjen, så brukte jeg en hammer for å slå den litt bedre på plass(Ikke hardt altså ). Første gang jeg startet det kom det et lite blunk i tak lyset som det bruker å gjøre når jeg slår på noe som bruker en del watt. Det funket ikke, når jeg slo det av og på igjen kom ikke det lille glimtet i lyset legngere. Uansett, går garantien vis jeg skrur opp suben for å sjekke sikringen? Har ikke penger nå, og jeg vil gjærne ha et nytt. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Garantien går ikke når man skrur opp sikringen. Lenke til kommentar
amish Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) sikringen likker liksom inni sub kassen. Endret 13. juni 2008 av amish Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Hæ? Ligger sikringen inni subben? Hvordan har du klart det? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Den ligger på baksiden av subben. Du trenger ikke å åpne selve subben for å få tilgang til sikringen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Sikringen står mellom straumkontakten og av/på-knappen. Finn eit skrujern og skru den ut. Mogeleg det finnes fleire versjonar og, kanskje ein med tommelskrue som du kan skru ut med hendene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå