DesertGlow Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 I forbindelse med at Dream Theater nylig gav ut sin best-of-plate, så begynte jeg å tenke på om den inneholdt mine personlige favoritter, og kom fort til den konklusjonen at dette nok langt på vei var mer for å tilfredsstille nye lyttere enn å ramse opp det aller beste. Her er de ti sangene jeg personlig ville plassert på topp 10: Honor Thy Father A Change of Seasons Another Day Wait for Sleep Home Six Degrees of Inner Turbulence In the Presence of Enemies pt 1 6:00 Metropolis pt 1 Learning to Live Sanger jeg vurderte innenfor, men som fallt utenfor: - Hollow Years: Leveres ofte i helt geniale live-versjoner, men studiosangen er ikke blant topp ti. Live-utgaven de hadde i Oslo Spektrum for et par-tre år tilbake er kanskje den største opplevelsen jeg har hatt på konsert noen gang. - Octavarium: Mange mener denne er en av de beste sangene deres, og jeg er langt på vei enig, men den er samtidig litt mange halvkjedelige partier i sangen. - Erotmania og Dance of Eternety: Geniale instrumentalsaker, men valgte å gå for det med musikk. - As I Am: En fantastisk progressiv sang, men hvilken skulle jeg fjernet? Hva ville du endret på? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Mine favoritter i litt tilfeldig rekkefølge: 1 The Glass Prison 2 Learning to Live 3 A Change of Seasons 4 Home 5 Space-Dye Vest 6 Erotomania 7 Scarred 8 Blind Faith 9 Six Degrees of Inner Turbulence 10 In the Name of God Jeg syns bandet datt litt sammen etter 2002. In the Name of God er et hederlig unntak. Ellers en del fra Six Degrees-skiva og lett blanding fra 90-tallsutgivelsene. Og jeg hater Pull Me Under. Æsj. Lenke til kommentar
Ben-ja-min Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Weee.... Det er umulig å lage topp 10 av Dream Theater! Men sånn ville jeg gjort det: -Metropolis, Pt. 1: The Miracle And The Sleeper -Blind Faith -Endless Sacrifice -The Spirit Carries On -Afterlife -The Mirror -Hell's Kitchen -Learning To Live -In The Presence Of Enemies -Octavarium Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Fra reglene til Musikkforumet: 4. Rene telletråder ("Hva hører du på nå?") er forbudt.Poster i tråder av type "Hvilket punkband liker du best" skal være begrunnet. Vær vennlige og følg denne regelen. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Du føler ikke at du er litt vel raskt ute med moderatorknappen din nå? En _vesentlig_ forskjell på personlige favoritter om et bestemt band - og en løpende playlist-tråd. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Du føler ikke at du er litt vel raskt ute med moderatorknappen din nå? En _vesentlig_ forskjell på personlige favoritter om et bestemt band - og en løpende playlist-tråd. Du som har vært moderator burde vite bedre enn å kommentere moderering i tråden. Årsaken til dette er fordi det drar tråden off-topic og at forumstyret ikke får med seg innspillet (noe man kan ordne ved å opprette en tråd med generell kritikk i tilbakemeldingskategorien). En PM er alltid anbefalt. Og nei, rene telletråder er ikke ønskelig, uansett om det er en fanboydiskusjon eller "løpende playlist-tråd" som du sier. Det står klart og tydelig i reglene: 4. Rene telletråder er forbudt. Innlegg man ser typen av i denne tråden går greit i en generell anbefalings- og diskusjontråd om Dream Theater eller albumguide, som denne. Rene telletråder hører hjemme i Lekeplassen. Et innlegg som brøt med formaningen i moderatornotis er slettet. onkel cun Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Tråder av denne typen er rene telletråder, for ingen bryr seg om hva andre poster, bare poster sin egen liste og surfer videre. Det er totalt meningsløst. Jeg er selv DT-fan så det holder, men føler ingen trang til å sette opp en liste som bare er nok en omrokkering av de andre listene. Ingen bryr seg likevel, så lenge de får poste sin egen liste. Endret 6. mai 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå