Gå til innhold

Harddisk på vei til døden?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Lenge siden jeg har skrevet noe her. =)

Skal vi se, en harddisk jeg har, Maxtor, som har levd mirakuløst siden tg2006 tror jeg det var, tror jeg har litt problemer.

Problemet er:

I det siste har jeg f.eks startet spill eller programmer som ligger på denne disken, eller ut av det blå mens maskinen har gjort noe, gått i BLÅ skjerm. Feilmeldingen er da noe som

"disk.sys......" etc. Alltid samme feilmelding. Har prøvd å slått av skrivecache etc, og forskjellige drivere. Dette later ikke til å ha noen effekt.

Jeg tenker meg en av 3 ting er utløseren og det er at jeg var på lan i bergen og på hamar nylig, og maskinen har fått seg en bump. Eller at jeg skiftet chipset kjøler og at denne ikke fungerer optimalt på en merkelig måte som har innvirkning på harddisken?!?! Eller 3, Alder, rett og slett.

Forøvrig har jeg stort sett alltid hatt Western disker så dette var ett unntak.

Skal kjøre en full chkdsk, men lurte på om noen andre hadde noen råd. Har ellers aldri hatt noen blåskjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Vel etter en god del feilsøking, og mange google søk ser det ut til at jeg har funnet ut hva som var problemet.

Jeg satt minne timings til manuell, konfigurerte de 'rett', og så langt så bra. Har hatt maskinen oppe i 12 timer nå uten kræsj.

Så det var nok ikke harddisken likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...