Megnus Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Har nettop anskaffet meg et lydkort ( Native Instruments Audio kontrol 1) Og kan ikke koble til surround anlegget mitt på dette. Så tenkte jeg skulle ta en liten omvendig og anskaffe meg studiohøytalere, eller hvertfall et rimelig godt par høyralere (stereo) Og siden jeg er helt blank på temaet, lurte jeg på om jeg kunne få litt hjelp av dere? Det virker som om jeg må ha jack tilkobling. (? eventuellt overganger til jack?) Pris har jeg ikke helt bestemmt meg for enda =) Endret 25. april 2008 av Megnus Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Hvorfor kan du ikke koble surroundanlegget ditt til lydkortet? Har du ikke Line in på anlegget? Det er det eneste som kreves. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Hvordan kan jeg koble de til da? Det er jo en grønn, oransj og sort kabel til surrounden. (minijack) Hvor skal jeg koble disse til i dette lydkortet da? Edit: Høytalerne jeg har fra før av er Logitech Z-5500 btw Endret 25. april 2008 av Megnus Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Jeg har ikke så stor peiling på slikt så kan dessverre ikke gi noen spesifikke råd men sjekk ut http://avforum.no/forum/hoyttalere/ Og søk da på monitorer, da de gjengir riktig lyd iforhold til musikkproduksjon. Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Husk at lydkortet ditt kan maksimalt yte 4.0 surround, og surroundanlegget ditt er 5.1 surround. Det er heller ikke særlig egnet for musikkproduksjon, foreslår at du heller går for nye høytalere. Selv har jeg M-Audio BX8a, kjøpte dem via Procom, og er svært fornøyd med disse near-field monitorene. Meget god løsning dersom du ikke ønsker å invistere i både sub og near-field monitorer, da disse har 8 " basselement som er en fin mellomting. Endret 26. april 2008 av Jnz Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Enig i at nærfeltsmonitorer egner seg bedre til musikkproduksjon, men man må faktisk ikke ha det. Trådstarter- musikk lages jo typisk i stereo. Da kobler du til den kabelen som gir deg lyd i venstre og høyre fronthøyttaler. Tipper det er den grønne. Verre enn det er det vel ikke? Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Når det gjelder å koble til anlegget ditt da, så må du skaffe overgang fra stereo minijack til 2x mono jack for å koble til den grønne. Jeg har dette lydkortet selv, så jeg vet hva jeg snakker om i denne situasjonen;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå