Gå til innhold

Nye høytalere til hjemmestudio - hjelp

Megnus

Anbefalte innlegg

Har nettop anskaffet meg et lydkort ( Native Instruments Audio kontrol 1) Og kan ikke koble til surround anlegget mitt på dette. Så tenkte jeg skulle ta en liten omvendig og anskaffe meg studiohøytalere, eller hvertfall et rimelig godt par høyralere (stereo)

Og siden jeg er helt blank på temaet, lurte jeg på om jeg kunne få litt hjelp av dere? Det virker som om jeg må ha jack tilkobling. (? eventuellt overganger til jack?)

Pris har jeg ikke helt bestemmt meg for enda =)

189277.jpeg

Endret av Megnus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan jeg koble de til da? Det er jo en grønn, oransj og sort kabel til surrounden. (minijack) Hvor skal jeg koble disse til i dette lydkortet da?

Edit: Høytalerne jeg har fra før av er Logitech Z-5500 btw

Endret av Megnus
Lenke til kommentar

Husk at lydkortet ditt kan maksimalt yte 4.0 surround, og surroundanlegget ditt er 5.1 surround. Det er heller ikke særlig egnet for musikkproduksjon, foreslår at du heller går for nye høytalere.

Selv har jeg M-Audio BX8a, kjøpte dem via Procom, og er svært fornøyd med disse near-field monitorene. Meget god løsning dersom du ikke ønsker å invistere i både sub og near-field monitorer, da disse har 8 " basselement som er en fin mellomting.

Endret av Jnz
Lenke til kommentar

Enig i at nærfeltsmonitorer egner seg bedre til musikkproduksjon, men man må faktisk ikke ha det. Trådstarter- musikk lages jo typisk i stereo. Da kobler du til den kabelen som gir deg lyd i venstre og høyre fronthøyttaler. Tipper det er den grønne. Verre enn det er det vel ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...