Gå til innhold

hva heter triksene på ski?

Myre

Anbefalte innlegg

jeg har stått i noen måneder på ski, og lurte på om noen kunne forklare meg hva de forskjellige triksene heter.

Hva heter det vist men tar under bindingen på 1 ski og vist man tar under begge skiene??

Hva heter det vist man krysser skiene og tar rett fremfor skoen?

Og hva heter alle krysski triksene er det enklere med switch 360 en 540 med krysski?

Hva er den enkleste 360 kombinasjonen?

Endret av Myre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir oftest kalt mute i mitt miljø, er vel Ironcross mute. Mute er for graben fremfor skoa. Ironcross er for krysset, brukes oftest bare cross.

Og hva heter alle krysski triksene er det enklere med switch 360 en 540 med krysski?

Smak og behag, kommer an på om du foretrekker å lande baklengs eller forlengs forhold til antall ganger rundt.

Smak og behag.

En annen form for grab med kryssing av skia: Tail også kalt Ironcross tailgrab, da krysser man skia og tar den ene hånda bakkerst på skia. Og drar den opp på siden.

Eksempel:

360-tailgrab-step3.gif

Sjekk ut http://www.abc-of-skiing.com/skiing-tricks/ for flere forklaringer og "korte" kurs.

Lenke til kommentar

Blir oftest kalt mute i mitt miljø, er vel Ironcross mute. Mute er for graben fremfor skoa. Ironcross er for krysset, brukes oftest bare cross.

Smak og behag, kommer an på om du foretrekker å lande baklengs eller forlengs forhold til antall ganger rundt.

Smak og behag.

En annen form for grab med kryssing av skia: Tail også kalt Ironcross tailgrab, da krysser man skia og tar den ene hånda bakkerst på skia. Og drar den opp på siden.

Eksempel:

360-tailgrab-step3.gif

Sjekk ut http://www.abc-of-skiing.com/skiing-tricks/ for flere forklaringer og "korte" kurs.

Tusen takk

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hva heter det vist men tar under bindingen på 1 ski og vist man tar under begge skiene??

Under 1 ski = Safety, Under begge = Double safety. Altså at man holder under bindingen med høyre hånd på høyre ski og omvendt. Double hvis man holder begge samtidig.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...