HKRoed Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Hei! Får til stadighet en blåskjerm med feilmeldingen 0.0000004E. Etter ett søk i google finner jeg at det er feil på rammen min. Har 3 stk 256 MB SDRAM brikker. Er det slik at den bruker 1 brikke om gangen, eller tar den litt ifra alle 3 samtidig? Hvis den tar en og en, kan jeg da bytte plass på brikke nr 2 og 3 siden jeg ligger i underkant av 400? Finnes kanskje ett program som tester RAM brikker? Forslag? På forhånd, takk! Lenke til kommentar
Gef Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 http://www.memtest86.com Ja kjør den Lenke til kommentar
m0rg Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Hva slags hovedkort har du ? Mitt Epox hovedkort klarer ikke mer enn 2 brikker (i alle fall ikke mer enn 2 PC133 brikker). Jeg byttet til 2x512MB istedefor. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Hei! Har ett Asus A7A-233 kort. Plass til 3 brikker og maks 3GB SDRAM. Har testet det programmet. Avbrøt det siden det tar så himmla lang tid. Starter det igjen i natt. Men reparerer dette programmet feilene eller bare finner dem? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Hei!Har ett Asus A7A-233 kort. Plass til 3 brikker og maks 3GB SDRAM. Har testet det programmet. Avbrøt det siden det tar så himmla lang tid. Starter det igjen i natt. Men reparerer dette programmet feilene eller bare finner dem? Det bare viser at det er feil i ramen...det fikser ikke noe som helst. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 OK. Noen mulighet for å fixe feilene da? Eller må de bare dumpes? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Hvis det programmet finner feil på ramen så må du nok dumpe dem ja...det finnes jo garanti??? Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Ikke nå lenger! :-) Men er det slik at den bruker en og en brikke, eller litt av alle på en gang? Siden jeg vet at det er brikke nr 2 det er feil på, kan jeg jo bytte plass på nr 2 og 3! Eller? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 har du for agresive ram settings? Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 http://www.memtest86.com Hvordan fungerer dette programmet egentlig? Startet dette programmet, men det ser ut til at det bare starter testene om og om igjen i en evig løkke. Er dette meningen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå