Gå til innhold

– Kundene vil ikke ha XP

Anbefalte innlegg

Kan virkelig ikke fordra Vista. Første jeg gjorde da jeg fikk min Bærbare PC var å legge inn XP.

Jeg tror det er mange som gjør som deg og dermed skaper store mørketall.

Hardware og de store avisene burde hatt guider om hvordan man får refundert penger for et Vista man ikke vil ta i bruk. Jeg tror det er veldig mange som vil ha nytte av en sånn guide.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kundene vil ikke ha XP
Dette er propaganda og markedstaktikkeri. Jeg har en rimelig stor kundemasse og 95% ønsker å beholde XP.

Videre sa Ballmer at de fleste PC-leverandører selger nye maskiner med Vista forhåndsinstallert, og at de fleste kundene velger Vista.
Samtidig er kundene irritert over at de beste modellene hos merkeleverandører kun selges med Vista og at kun dårligere modeller selges med XP. Mange går til det skritt å reinstallere maskinene til XP med en volum lisens de har, noe som medfører mye ekstra arbeid.

Så det er nok store mørketall der MS tror kunden kjøper og bruker Vista, men har reinstallert maskinene til XP fordi de må kjøpe maskinen med Vista.

– Dersom kundene fortsatt vil ha Windows XP, vil Microsoft gjerne revurdere planene om å avslutte leveranse av systemet 30. juni. Så langt har vi ikke mottatt tilbakemeldinger som tyder på dette, sa Microsoft-sjef Steve Ballmer på en pressekonferanse i går.
Vel det har vært store underskriftskampanjer. Kanskje vi trenger fler? I tillegg vet jeg at _mange_ kunder klager til leverandører om at de ikke får kjøpt bra modeller med XP og at Vista maskinene ofte selges på kampanjer.

Ser på dette som et siste nødskrik fra MS ift. Vista.

EDIT:

Hvis noen på hw.no er villig til å dra igang en stor kampanje så skal jeg alltids skaffe deltakere.

Er helt enig med Theo343, alle maskinene vi har levert til bedriftskunder måtte først installeres med Windows XP. Jeg har installert over 100 maskiner i år med XP som egentlig blei solgt med Vista og dette gjelder alle bedriftsmaskiner vi har levert. Kundene kunne ikke ha vista, da skulle det ble full stop med arbeid.

Jeg kjøpte selv ny Acer Ferrari og hadde tenk å bruke Vista på den, men etter 2 dager MÅTTE jeg installere maskinen med XP, flere programmer ville ikke starte med vista det hele tatt.

Jeg personlig ville aldri anbefale Vista til bedriftsmaskiner.

Lenke til kommentar

I prisguiden får man kjøpt vista ultimate for 450 kr i en såkallt upgrade versjon. da er det vel bare å installere en eller annen xp versjon først, så oppgradere. ved senere ooppgraderinger kan du jo kjøre clen install. mye av "problemene med vista" er jo at de kommer forhåndsinstallert sammen med MASSE dritt man ikke trenger..

Selv bruker jeg vista på en 3 år gaqmmel pc, acer med 2ghz pentium m cpu, 2gb ram, 100gb hdd og ati x700 gpu. merker ikke snev av ytelseforskjell mellom xp og vista, ikke i spill heller. Ja, vista holder mere minne i bruk, men det er jo ikke noe problem i spill eller photoshop eller what so ever. det minnet blir jo frigjort når applikasjoner trenger det..

I går leste jeg en artikkel om vista vs xp på dinside.no, og der sto det mye av det noen få av oss alerde vet så godt. At vista er så utrolig dårlig er jo en stor myte, spesiellt etter sp1. Det nyter ikke å sitte med en gammel maskin på 512 mb ram, og helst ikke 1 gb heller, men hvem er det som ike har råd til å oppgradere det i dag? de bør isåfall holde seg til xp også, og ikke klage på at vista er så dårlig.

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt Vista Business en lengre periode men ble etterhvert så utrolig drittlei av at min relativt kraftige laptop gikk som sirup, at jeg reinstallerte den med XP.

Det ga jo en vanvittig forbedring i opplevd ytelse! Ikke noe konstant "knatring" fra harddisken, og mye bedre respons på det meste. Og så deilig å slippe den slitsomme sikkerhetspolitikken til Vista da!

Eneste bra med Vista er utseende - det SER litt bedre ut. På det området suger XP - ser skikkelig Disney ut....

Lenke til kommentar
:new_woot: Jeg har selv hatt XP i mine maskiner i veldig mange år nå, Og er DRITT LEI utseende på Xp Hurra for Vista.

Hvis du har betalt flere tusen kroner for å bytte utseende så har du betalt flere tusen kroner for mye. Det er veldig enkelt å endre utseendet på XP. Som en ekstra bonus slipper du alle de negative sidene ved Vista.

Guide: Hvordan lage et annerledes desktop

Info: Denne guiden hjelper deg med det meste om hvordan man modifiserer Windows' utsende og funksjoner.

Les også: XP desktop deskmod og XP Desktop's (Post dine desktop's her!)

Lenke til kommentar
Jeg skjønner meg ikke på de som vil absolutt ha den gamle elendige Xp

hahahahaha !!! :dribble:

Tja, for de som vil ha bedre ytelse, at OS tar mindre plass? Jeg har installert aero-themes og diverse slik at min xp ser omtrent identisk ut som vista så der forsvant det kjedelige, vante aspektet med xp for min del. Spesielt spillytelsen og ytelsen når jeg kopierer er markant bedre i xp og jeg kommer ikke til å bytte før vista blir en god del raskere ;)

Lenke til kommentar
Jeg har kjørt Vista Business en lengre periode men ble etterhvert så utrolig drittlei av at min relativt kraftige laptop gikk som sirup, at jeg reinstallerte den med XP.

Det ga jo en vanvittig forbedring i opplevd ytelse! Ikke noe konstant "knatring" fra harddisken, og mye bedre respons på det meste. Og så deilig å slippe den slitsomme sikkerhetspolitikken til Vista da!

Eneste bra med Vista er utseende - det SER litt bedre ut. På det området suger XP - ser skikkelig Disney ut....

så du installerte ikke vista selv, men brukte det som det kom forhåndsinstallert ja. det krever et par tre tastetrykk å deaktivere UAC, så slipper man alle disse spørsmålene om "er du sikker på at du vil ...?".

Samme gjelder jo forøvrig med XP. hvis du bruker den forhåndsinstallerte versjonen, så går det jo langt ifra så kjappt som en clean install, problemet er at siden markedet og prisene presses, så tjener leverandørnen av maskiner dette inn igjen ved å fylle opp maskinene med 1000vis av demoer og drittprogrammer som ligger i bakgrunnen å lurker.

Og for å nevne det, når det gjelder arbeidsplass. jeg fikk ny midlertidig hjemmekontorjobb nå, men i forrige uke var jeg oppe på firmakontorene våre for å komme i gang. Det første de sa var at Vista var noe dritt og det er ikke mulig å bruke i deres systemer, så jeg måtte formattere. Men det måtte jeg naturligvis ikke, bare forskjellen var at ikke alle knappene la på de samme plassene som før. Og da innså sjefen at de har tapt mye penger på en leverandør som sier at Vista er drit og ikke virker og at alle må ha XP for å bruke maskinene..

Lenke til kommentar

Kjører xp selv og har ingen planer om å bytte, kommer trolig til å bytte til xp64 før vista. Har brukt vista en del og ser ingen grunn til å bytte.

Har også en merkelig erfaring med vista busines som ikke var til stede på vista home eller ultimate.

Den ødela mange exe filer, typisk filer som ikke var sertifiserte når filene ble kopiert til hardisken. Dette var en helt ny maskin med antivirus instalert så jeg tviler på at det var virus.

Filene som ble ødelagt var noen shareware programmer, no cd crack til et spill og merkelig nok filer fra office 2003 cden. Filene kunne startes og kjøres fra netverket eller cd men når jeg kopierte inn filer så ble de ødelagt.

Lenke til kommentar
Videre sa Ballmer at de fleste PC-leverandører selger nye maskiner med Vista forhåndsinstallert,

Fordi Microsoft presser dem til det / legger til rette for det med gode OEM-priser og subsidier.

og at de fleste kundene velger Vista.

Fordi det er det eneste kundene kan "velge" fordi Microsoft presser leverandørene til å bruke Vista.

Not exactly rocket science.

Lenke til kommentar
Hvis du har betalt flere tusen kroner for å bytte utseende så har du betalt flere tusen kroner for mye.
Du som er såpass smart kar Simen1 burde vel kunne regne ut at en prisklasse fra 450-850 kr ikke er flere tusen?

Det er ikke alle som vil ha Vista Home Basic Noob OEM-restricted DRM Upgrade Crippled Edition. Vista kan også koste flere tusen kroner. Merk også formuleringen "Hvis du har betalt flere tusen ...".

Siden grunnen han ga for å gå over til Vista var utseende så regner jeg med han har minimum Home Premium. (Basic har ikke utseende-fjaset Aero)

Lenke til kommentar
:new_woot:

Jeg har selv hatt XP i mine maskiner i veldig mange år nå,

Og er DRITT LEI utseende på Xp

Hurra for Vista.

Har byttet til vista home premium 32 bit

og er Meget fornøyd med vista

kommer aldri til og bytte til Xp Never ever again !

kan spille til og med mine gamle spill lagd for windows 95 - 98

og har ikke hatt noen problemer med vista så langt !

Jeg skjønner meg ikke på de som vil absolutt ha den gamle elendige Xp

hahahahaha !!! :dribble:

Det er jo derfor noen jobber med dette og mener noe annet, mens de som leker med det synes alt er kult.

Lenke til kommentar
Jeg har selv hatt XP i mine maskiner i veldig mange år nå,

Og er DRITT LEI utseende på Xp

Hehe, jeg installerte XP på min bærbare nå i vinter, etter over 9 år på Windows 2000... :-) Måtte jo sette XP til classic-tema... Ellers er jeg ikke overveldende imponert, men jeg skal gi det en sjanse. Har jo alltids muligheten til å legge inn Windows 2000 igjen, dersom det blir for ille :-)

Windows 2000 kjører jeg også i flere scenarior. Eks. fordi jeg slipper å aktivere lisensen og har en "40 forskjellige VPN klient PC" kjørende i Vmware med windows2000 proffesional.

Selv Windows2000 er et aktuellt OS ennå.

Lenke til kommentar
I prisguiden får man kjøpt vista ultimate for 450 kr i en såkallt upgrade versjon. da er det vel bare å installere en eller annen xp versjon først, så oppgradere. ved senere ooppgraderinger kan du jo kjøre clen install. mye av "problemene med vista" er jo at de kommer forhåndsinstallert sammen med MASSE dritt man ikke trenger..
Vi som har jobbet mye med installasjoner elsker jo såkalte "upgrades"... ikke akkurat førstevalget nei.

I går leste jeg en artikkel om vista vs xp på dinside.no, og der sto det mye av det noen få av oss alerde vet så godt. At vista er så utrolig dårlig er jo en stor myte, spesiellt etter sp1. Det nyter ikke å sitte med en gammel maskin på 512 mb ram, og helst ikke 1 gb heller, men hvem er det som ike har råd til å oppgradere det i dag? de bør isåfall holde seg til xp også, og ikke klage på at vista er så dårlig.
Selv om spill og nettverkskopiering går bedre i SP1 så er langt i fra alle viktige problemer løst. Jeg har inntrykk at de fleste som er for Vista er hjemmebrukere som spiller spill eller er heldige og har programmer som fungerer godt, som eks. Office osv.
Lenke til kommentar
Windows 2000 kjører jeg også i flere scenarior. Eks. fordi jeg slipper å aktivere lisensen og har en "40 forskjellige VPN klient PC" kjørende i Vmware med windows2000 proffesional.

Selv Windows2000 er et aktuellt OS ennå.

I høyeste grad, og det fungerte knirkefritt. Hovedårsaken til at jeg "oppgraderte", var jeg har begynt å teste skrivere for Akam, og da syntes jeg det var greit å ha et OS som er noenlunde i samme gate som det folk har. Men utelukker på ingen måte at jeg går tilbake - har så vidt jeg vet ingen programvare nå som ikke fungerer i Windows 2000...
Lenke til kommentar

Kundene mine kjøper ca. 90 % XP. Men når jeg presser de, og spør om HVORFOR de skal ha XP, så blir det interessant.

Det viser seg at:

-de kjøper på gammel vane.

-har ikke tid til å lære seg Vista

-har ikke tid til å sette opp systemene rundt klientene

-XP er gjerne ikke must have, men nice to have

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...