Gå til innhold

HP dv 2515 går i dvalemodus av seg selv

Anbefalte innlegg

Jeg har en case med min HP dv2515.

PCen går nemlig i dvalemodus av seg selv. Dette skjer selvom strømsparerinnsitillingene er satt til at den aldri skal gjøre det. Både på batteri og koblet til. Den går i dvale mens jeg arbeider, og vil gjerne ikke starte igjen etter en liten stund. Jeg har tenkt at dette kan ha noe å gjøre med at den blir overopphetet, siden den er gangske varm når den går i dvale. Den kjennes riktignok ikke alltid like varm ut når det inntreffer. Problemet oppstod etter å ha insatallert nye drivere osv osv fra hp sine hjemmesider.

- La oss si det er de nye driverne som er problemet. Vil det da hjelpe å innstallere vindows på nytt, mens jeg beholder de gamle filene, eller vil jeg da beholde driverne jeg lastet ned, og tok i bruk? Full gjennoppretting er lite fristende, men ok, hvis det løser problemet.

Jeg har sendt HP mail gjennom serviceapparatet, men tenkte kanskje at noen her kjenner til noe liknende, eller har en ide om hva jeg kan gjøre for å unngå problemet.

Veldig bra hvis noen har noen tips.

Videoannonse
Annonse

Kan du ikke bare bruke Systemgjenopprettinga i Windows? Da kan du gjenopprette til ett tidligere tidspunkt, sånn som dagen før du innstalert den driveren.

De endringene du har gjort de siste dagene blir borte.

Start > Kjør > Skriv rstrui.exe > Følg programmet

Eller så kan det også finnes på tilbehør eller vedlikehold i alle programmer.

Endret av Eirichr

Det var lurt. Skal teste det. Da mister jeg alt jeg har gjort på PCen etter datoen jeg gjenoppretter fra? -Eller er det bare systemfiler osv som endres?

-Under oppstart av maskinen får jeg en "promt" beskjed om at filer på harddisken må sjekkes eller noe. Den startet på en prosess med 3 trinn, men denne prosessen blir avbrutt av en ukjent feil etter 2% ferdig.

Kanskje en pekepinn om mulig feil?

Det er nok det ja, men siden den er ukjent feil så er det vel ikke så enkelt.

Det var lurt. Skal teste det. Da mister jeg alt jeg har gjort på PCen etter datoen jeg gjenoppretter fra? -Eller er det bare systemfiler osv som endres?

Ja du mister alt du har gjort på pcen etter datoen du gjenopretter fra. Trur du beholder alt som er i Mine Dokumenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...