Gå til innhold

Kjøpe Nytt Hovedkort.

Proxer

Anbefalte innlegg

Heisann folken's.

jeg er på utkikk etter et nytt hovedkort. det må være med Socket LGA775 Nvidia chipset, støtte for SLI og Bra Kvalitet. CA pris på 1500 - 2000 kr.

Takke for Svar.

Mvh

Proxer

Endret av Proxer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann folken's.

jeg er på utkikk etter et nytt hovedkort. det må være med Socket LGA775 Nvidia chipset, støtte for SLI og Bra Kvalitet. CA pris på 1500 - 2000 kr.

Takke for Svar.

Mvh

Proxer

1

1

1

1

1

Beklager mann Men jeg kjører ikke med DDR3 ram det fikk jeg ikke sagt ^^ har ikke råd til sånne ram brikker også =P

Lenke til kommentar
Heisann folken's.

Takke for Svar.

Mvh

Proxer

1

1

1

1

1

Beklager mann Men jeg kjører ikke med DDR3 ram det fikk jeg ikke sagt ^^ har ikke råd til sånne ram brikker også =P

Det første alternativet ville jeg gått for hvis du skal ha Nvidia chipset. Skjønner du er intr i SLI, så da blir det Nvidia også.

ASUS ville jeg droppet glatt i denne omgang, rett og slett fordi de siste "high-end" kortene er svært sære på minnetypen og timings (i tilfellet du vil klokke...).

Lykke til!

ps: det er også det alternativet som har DDR2 støtte... ;)

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Heisann folken's.

Takke for Svar.

Mvh

Proxer

1

1

1

1

1

Det første alternativet ville jeg gått for hvis du skal ha Nvidia chipset. Skjønner du er intr i SLI, så da blir det Nvidia også.

ASUS ville jeg droppet glatt i denne omgang, rett og slett fordi de siste "high-end" kortene er svært sære på minnetypen og timings (i tilfellet du vil klokke...).

Lykke til!

ps: det er også det alternativet som har DDR2 støtte... ;)

Henger meg på her.

Skal akkurat til å velge et hovedkort med ddr2 og fulgte litt tester og kom frem til Asus Maximum Formula.

Mener du det er et dårlig alternativ i forholdt til mye annet nå ?

Resten av opsettet:

E8400 (Intel duo)

Asus 9800GTX

OCZ reaper 2x2gb ram

Mvh,

Ziaka

Endret av Ziaka
Lenke til kommentar

Hvis du leser en av mine tråder, "den store Asus Maximus formula" tråden, så vil du se at mange sliter med problemer som disse kortene har. Enda bedre blir det ikke av at ASUS benekter ethvert problem med at brukerne ikke kan noe... Litt ekstremt, men det er nesten sånn. For meg så virker det som at asus sine "high-end" kort har tapt seg litt. I allefall er det kjent at kortene har problemer med minnetyper og timings. Oftest henger dette sammen med at brukere her er såpass avanserte at klokker i øst og vest, gjør ting de ikke kan.

Synes Harald i Senkveld beviser svært bra hva enkelte andre burde gjøre også... Ikke gjør ting du ikke kan!

Abit er i vinden som aldri før og Nvidia har jo nye chipper ute, men de skal visstnok være utrolig kranglere på klokking. Så er spørsmålet om de har fikset varmeproblemene som var med 680i. Det tviler jeg litt på.

Jeg vil anbefale å lese de seneste testene hvor revisjoner av "gamle" produkter er testet. Kombiner test-lesingen med forumlesing og skaff deg et generelt inntrykk. Tom's HW har begynt å bli litt mer realistiske i forhold til tester og sånn da de bruker "mannen i gata" hw og ikke ES eks av Intel CPUer. (de du aldri har råd til...)

Lenke til kommentar
Hvis du leser en av mine tråder, "den store Asus Maximus formula" tråden, så vil du se at mange sliter med problemer som disse kortene har. Enda bedre blir det ikke av at ASUS benekter ethvert problem med at brukerne ikke kan noe... Litt ekstremt, men det er nesten sånn. For meg så virker det som at asus sine "high-end" kort har tapt seg litt. I allefall er det kjent at kortene har problemer med minnetyper og timings. Oftest henger dette sammen med at brukere her er såpass avanserte at klokker i øst og vest, gjør ting de ikke kan.

Synes Harald i Senkveld beviser svært bra hva enkelte andre burde gjøre også... Ikke gjør ting du ikke kan!

Abit er i vinden som aldri før og Nvidia har jo nye chipper ute, men de skal visstnok være utrolig kranglere på klokking. Så er spørsmålet om de har fikset varmeproblemene som var med 680i. Det tviler jeg litt på.

Jeg vil anbefale å lese de seneste testene hvor revisjoner av "gamle" produkter er testet. Kombiner test-lesingen med forumlesing og skaff deg et generelt inntrykk. Tom's HW har begynt å bli litt mer realistiske i forhold til tester og sånn da de bruker "mannen i gata" hw og ikke ES eks av Intel CPUer. (de du aldri har råd til...)

Hmmm..

Så med mitt system, ville du heller gått for denne da ?

EVGA nForce 780i SLI

Finner ingen konkrete tester på den når jeg søker på det. hva er det som er så bra med det ? Tripple sli ? jeg tror aldri jeg kommer til å ha mer enn ett skjermkort.

Noe input ? har allerede Maxi Formula i ventebestilling.. så må trekke å tråene fort hvis jeg skal endre på orderen.

Mvh,

Ziaka

Lenke til kommentar

Nvidia er kranglete som aldri før og Intel + nvidia er og blir problemer.

Så ikke bli overrasket om det hele ikke funker som det skal, synderen er da med en gang hovedkortet og innstillingene der, bare så du er klar over det.

Videre nedover så kan vi legge til at de eneste nForce kortene til Intel som er verdt å satse på om du skal ha er de som er bygget på referanse designet til Nvidia.

Hvorfor? Det må du spørre Nvidia om, men ASUS og Gigabyte prøvde å gå egne veier og da ble det problemer, ingen til liten støtte gis fra Nvidia til de som går utenfor referanse designet, ergo har ASUS vandret ut i en jungel uten kart og kompass og GPS.

Referanse designet har XFX og EVGA bygd sine kort etter og om jeg ikke husker feil så kommer de fra samme fabrikk også, mener Foxconn stod bak produksjonen men pågrunn av nvidia problemene så vil ikke Foxconn selge disse kortene selv.

Det har også vært grunnen til at ABIT ikke vil gjøre flere nForce kort til Intel plattformen.

Jeg må også legge til at om du ikke skal ha SLI, så er du mye bedre ute med ett Intel brikkesett med tanke på funksjonalitet. (Stabilitet og problemer)

Må man ha SLI så har du bare ett valg egentlig og det er nForce brikkesett, eller Skulltrail fra Intel.

Sistnevnte er alt for dyr til være attraktiv både hovedkort pris og resten av hva som trengs og det at Nvidia gir liten støtte til SLi mulighetene på Skulltrail driver messig.

Til syvende og sist, så skal ikke jeg gjøre valgene for deg, men jeg synes du burde ha alle fakta på bordet så du vet hva du går til.

Velg hva du har lyst på, er du ASUS "fan" så kan du prøve deres nForce kort men ikke vent noen kjempe kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...