knut Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Holdt på å oppgradere en kamerats maskin, som har et asus p2b hovedkort. Prøvde å flashe til siste versjon av biosen, men det likte den ikke så godt. Har prøvd å hotflashe den på en annen maskin, samme feilmelding kom da opp, og jeg tror at selve bios brikka er ødelagt. dette er en 2mbit brikke, tilsvarende de som sitter i asus p2b, k7v, a7v, a7v133 osv. Er vel ikke tilfeldigvis noen som har en slik brikke liggende? Eller har noen andre tips til å få den fungerende igjen? Hadde blitt meget takknemlig. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 du kan sikkert bestille en ny bios brikke på asus sine sider. Lenke til kommentar
knut Skrevet 11. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2002 Ja det kan jeg helt sikkert, men da må jeg nok regne med et par måneders leveringstid... og det synes jeg er altfor lenge. Lenke til kommentar
jallajalla Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Hvis du kjenner noen andre som har samme hovedkort,kan du bytte bios brikker mens maskinen er i gang og skru den av. Da skal begge brikkene ha samme bios.(scary stunt) Lenke til kommentar
delling81 Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Husker ikke om det er på abit eller asus dette trikset funker. Har ødelagt slik brikke før. Det du kan prøve er å holde inne powerknapp i 20 sek (jeg kødder ikke), mener at det faktisk skulle resette bios. Uansett står det hva du må gjøre på hjemesiden til produsenten, under faq-seksjonen. Lykke til Lenke til kommentar
ebe Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Gi meg e-mailen din så skal jeg sende deg et dokument som kommer til å hjelpe deg. Fikk linken av "Fixern" da jeg flasha en bios feil. Lenke til kommentar
ebe Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 har du prøvd det her? http://www.amptron.com/documents/Recover.pdf Lenke til kommentar
knut Skrevet 14. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2002 Det var selve bios brikka som var ødelagt, fikk tak i en annen brikke og tok en hotflash fra min maskin. Dette fungerte fint, og maskinen er i drift igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå