Stigma Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hei, Kan noen annbefale en god aggressiv rustfjerner somernoenlnde lett tilgjengelig (eksempelvis fra clahs olson eller biltema ect.)? Den skal brukes til å rense en varmeveksler som har fått litt rust i seg (selve varmeveksleren er ikke den som har rustet da den er i rustfritt stål, men noen av koblingene jeg bruke på den var (dessverre uten atjeg viste det) av jern, og rustet dermed og la igjen rustpartikler på innsiden. Derfor er det sansynligvis best om det er noe slags flytende eller vannbasert rustfjerner som jeg kan fylle den opp med og la den stå en stund for å la det virke. Rustfjerene som du pensler på vet jeg ikek om hadde fungert så bra da jeg ikke vet om de kan evt. blandes ut i vann og brukes til å fylle den med. -Stigma Lenke til kommentar
To be honest Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Hei gamle ørn, Biltema har en flytende du heller nedi og lar stå og spyler rent etterpå, ellers renset jeg radiatoren en gang med en radiator rens fra Esso og spylte rent etterpå og den renset ganske bra Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Hmmm radiator rens er ikke dumt. Den bør vel ta det meste for mitt tilfelle. Har du noe navn på den vannbaserte fra Biltema du snakket om? -Stigma Lenke til kommentar
To be honest Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 søk på "rustfjerner" de har bare en Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Hmm jeg finner bare slike som du skal påføre med pensel. Det fungerer jo ikke særlig bra rent praktisk med en varmeveksler. Jeg trenger noe som jeg kan helle opp og så senere skylle ut igjen med høytrykk. Har jeg oversett noe, eller er det andre forslag? Du sier at den du brukte var flytende, men den finner jeg altså ikke. -Stigma Endret 25. april 2008 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå