Sadfez Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Hei, For en måneds tid tilbake kjøpte jeg meg nytt hovedkort, ram og cpu. Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 XFX nForce 680i LT SLI, Socket-775. Jeg har en del problemer med at PC-en henger seg opp når jeg spiller World of Warcraft. Taber jeg ut i windows og tilbake i spillet mere enn 5-6 ganger, henger hele maskinen seg opp og jeg må kutte strømmen for å få slått maskinen av. Hvis maskinen ikke henger seg opp får jeg blåskjerm. Har også prøvd med window-mode for å slippe alt+tab, men da henger bare spillet seg etter en lang periode. Så til problemet med enkelte nettsteder. Når jeg går inn på f.eks. sol.no får jeg bluescreen. Kan legge til at jeg bruker nyeste versionen av Opera browseren. Dette gjelder også enkelte sider som har flashplayer. Det hender også at jeg får bluescreen ved tilkobling av enkle usb-enheter som bluetooth. Disse problemene må jo henge sammen på en måte? Skjermkortet mitt er under et år gammelt av typen Geinward GeForce 8800GTs, driveren er oppdatert til den nyeste. Minnebrikkene står plassert i DIM-slot 0 og 1, som er anbefalt for best ytelse ved bruk av to minnebrikker i følge user guide. Jeg har byttet plass på brikkene, men da startet maskinen opp uten bilde. Komponente er støvfrie og har god kjøling. Kan også legge til at jeg har vært plaget av blåskjerm en del tidligere med annet hardware(men langt i fra så ofte som nå). Eneste jeg fortsatt bruker av det gamle er to harddisker av typen Maxtor DiamondMax 10 250GB SATA 16MB 7200RPM NCQ Edit: Jeg rekker ikke å lese feilmeldingen som kommer ved bluescreen. Og når jeg tenker meg om så låser ofte maskinen seg helt når jeg går ut av spill. Endret 24. april 2008 av Sadfez Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Om blåskjermen genererer en kræsjdump kan denne feilsøkes--se her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=919442 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå