Flimzes Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Etter en litt uheldig handel med N95 så vil jeg nå ha en erstatter. Jeg er egentlig veldig glad i N95, men den er for tykk. Så jeg vil ha en telefon med flest mulig "ubrukelige" funksjoner (høy gadget faktor ) Stor skjerm, 3.5mm jackplugg (eller overgang). Ja, regner med at de fleste skjønner hva jeg mener. Har sett litt på LG KU990, noen som tror denne vil være en god erstatter for N95. Det jeg likte minst med N95 er: Tykkelse, plastic fantastic, slark i slider, lett ripete skjerm. Hvordan er KU990 på disse feltene? Lenke til kommentar
cnil Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 KU990 har, om ikke annet, en skjerm som tåler mer enn N95 sin. Og da tenker jeg ikke først og fremst på riper, men heller på hvor mye press/støt den tåler før den knuser. N95 har vært kjent for et alt for skjørt "glass" foran displayet, noe som gjør det ekstremt utsatt med tanke på størrelsen på skjermen. N82 kan jo være et ok alternativ, men da må du leve med tilnærmet lik tykkelse. Nye N95 8GB ser mindre plastic fantastic ut enn forgjengeren, og den virker mindre slarkete i fisken. Utover dette, har jeg ingen konkrete forslag. Skal du ha noe med mye ubrukelige funksjoner i, som du sier, så må du opp i den størrelsen som har N95. Til slutt -- jeg forstår veldig godt hva du mener når du vil ha masse ubrukelig stasj med høy gadgetfaktor. På det punktet er vi like Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Må si at N82 er litt for stygg for min del, samme med N96. Men HTC Touch Cruise var jo bare herlig unntatt kameraet, dessverre en 1000-lapp dyrere enn jeg liker. Sumsung SGH-G600 var jo også "kul", men dessverre ikke så veldig nettverksbasert, med hverken 3G elleer wi-fi. Samsung U700 har jo også mye, men totalt ubrukelig tastatur. SGH-G800 har jo også mye rart, men jeg syns ikke noe om utseendet på den. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 meh.. en htc p3600? Kanskje vente til g700/900 dukker opp? Da får du stort sett det som er, inkludert radio og mer solid telefon, pluss touch- skjerm (touch- fokus på kameraet, håndskriftsgjenkjenning..), samt latterlig mye bedre batteri - men uten hdspa eller edge. Den dyreste (med wifi) vil tydeligvis åpne i pris noen hundrelapper under 3000,- Den veier en hekto, og måler 106x49x13mm - 2.4'' skjerm. Sammenliknet med det som er på markedet nå, så klarer den seg nok ganske bra.. uten at det sier så mye annet enn at det er litt lite å velge mellom, kanskje... Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Å gå fra en n95 til en ku990 eller n82 er som å ha en volvo for så gå over til en lada.... Jeg tok steget opp til en Arte som kvalitetsmessig gruser det meste. Der er jeg kjempefornøyd og har slått meg til ro med den . Å vente til G900 eller Samsung Soul eller G400(tror det var det den het,klapptelefon) er også et alternativ Endret 27. april 2008 av Andynator Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Å gå fra en n95 til en ku990 eller n82 er som å ha en volvo for så gå over til en lada....Jeg tok steget opp til en Arte som kvalitetsmessig gruser det meste. Der er jeg kjempefornøyd og har slått meg til ro med den . Å vente til G900 eller Samsung Soul eller G400(tror det var det den het,klapptelefon) er også et alternativ Har du faktisk prøvd en N95 og en KU990, KU990 har en mye mer solid følelese. Dessuten er alle de du har nevnt stygge. Og så kanskje vi kan roe prisen litt også. Du har en "funksjonsløs" telefon til 8000, og jeg har en teknobombe til 3300kr, klart byggekvaliteten er litt utsatt da. G700 og G900 er uaktuelle, om det er Sony Ericsson sine modeller du tenker på, de er alt for stygge. HTC P3600 var heller ikke vakker, da venter jeg heller på touch cruise. Endret 27. april 2008 av Flimzes Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Har du faktisk prøvd en N95 og en KU990, KU990 har en mye mer solid følelese. Dessuten er alle de du har nevnt stygge. Og så kanskje vi kan roe prisen litt også. Du har en "funksjonsløs" telefon til 8000, og jeg har en teknobombe til 3300kr, klart byggekvaliteten er litt utsatt da. G700 og G900 er uaktuelle, om det er Sony Ericsson sine modeller du tenker på, de er alt for stygge. HTC P3600 var heller ikke vakker, da venter jeg heller på touch cruise. QUOTE Tror ikke du skal bekymre deg over hva jeg har eid eller prøvd. Er du så overbevist om at Ku990 er telefonen for deg så skjønner jeg ikke hva du er her inne for.... jeg kunne gjerne fortalt deg hva hva som er bra og dårlig med den, men du hadde blitt skuffet og gitt blanke i innlegget At du presetere å kalle en Arte for funksjonsløs og stygg sier vel litt om deg som person. Jeg råder deg til å kjøpe 990`en din så du ikke ligger søvnløs om natta, på den måten kan du selv få best sammenligningsgrunnlag opp mot din n95 Lykke til Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Si meg, om man ikke liker designet på 8800, hva mer kan den tilby? Et dårlig kamera? Dårlige tilkoblingsmuligheter? Ikke smart-telefon? Men, du har jo ingenting som støtter opp det du sier, så da er det vel ikke så rart at man kan si i mot. Jeg har brukt en KU990. Og rent fysisk føles den mye mer solid. Det er ingenting som knirker, ingenting som slarker, og skjermen er mye hardere enn den på N95. Det er ingen grunn til å bli sur når noen spør deg om hvorfor du mener noenting, normalt sett så vil man bare begrunne det man har sagt. Jeg har heller ikke sagt at KU990 er telefonen for meg, men den er et fristende alternativ, noe htc touch cruise også er. Ku990 har fordelen med bra kamera, Touch Cruise har fordelen med smart operativsystem. Så, jeg ser gjerne at du deler din mening, men du kan gjerne begrunne den. EDIT: HTC p3470 er også en sterk konkurent, dessverre er ikke kameraet på topp i den. Endret 27. april 2008 av Flimzes Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 EDIT: HTC p3470 er også en sterk konkurent, ...men den er jo stygg som juling! :!: Lenke til kommentar
vong10 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 LG KF700 kan være en fin alternativ til KU990. Alt fancy av nye teknologi er på plass. Ligner egentlig mye på 990'en.Forksjellen er at du har en tastatur i tillegg til den trykkfølsome skjermen...kjekt å ha i fyllikdager når man ikke greier å fokusere og taste ordentlig med skjermen xD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå