Gå til innhold

Første uke med kamera, ønsker råd og kritikk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er svært få her på bruket som gir kritikk på flere enn maks to-tre bilder av gangen, hvertfall når bildene ligger på en annen side, og er så ulike som dine er.

Et annen moment er at du ikke burde bruke bildekritikken til å bli en bedre fotograf. Lær deg kameraet, finn inspirasjon hos andre fotografer og knips i vei. Se hva som fungerer for deg, og hva du kan la ligge på vent.

Dersom du får et blinkskudd og er fornøyd med redigeringen, legger du det ut her til slakt. Husk at folk er forskjellige, og at selv om enkelte sier deg at de ikke liker bildet, eller kommer med konstruktiv kritikk, betyr ikke det at bildet er dårlig. Det er nettopp derfor du ikke skal bruke bildekritikken til å lære deg å ta bilder. Du får feedback, men kun på det enkelte bildet.

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Et annen moment er at du ikke burde bruke bildekritikken til å bli en bedre fotograf. Lær deg kameraet, finn inspirasjon hos andre fotografer og knips i vei. Se hva som fungerer for deg, og hva du kan la ligge på vent.

Er jo nettopp dette vi oppnår med bildekritikken.. Vi lærer hvordan vi kan gjøre ting bedre, annerledes etc etc.

Lenke til kommentar

Veldig fint å se noen andre her som deler mine synspunkter. Jeg har selv vært ny og vet hvordan det er å få slakt for første gang, men det er en allikevel en viktig prosess. Jeg irriterer meg ekstremt over ukritiske sjeler som gir uspesifikk, positiv tilbakemelding på bilder som er kritikkverdige. En lærer ingenting av ukritisk, god tilbakemelding. Derfor foreslår jeg at en bare skal se på områdene som kan forbedres, og kanskje nevne at det også er mye positivt i bildet. Personlig er jeg i ferd med å gi opp dette forumet, fordi det virker som at folk ikke vil ha konstruktiv tilbakemelding (bare godkjenning), men det er for mange teknofriker her til min assistanse til at jeg skal slette bokmerket enda:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...