OC-Freak Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Hei! Gikk for et par måmneder over fra Tele2 til TalkMore fordi Tele2 gikk over til NetCom sitt nett. Hos TalkMore ble jeg (som ny kunde) lovet Telenor sitt nett. Portering osv gikk greit, men for et par uker siden da jeg reiste for å besøke foreldrene min fikk jeg kun "Kun nødsamtaler". Tenkte i første omgang ikke så mye over det men da far min og søster mi kunne ringe helt fint med sine telefoner ble jeg litt irritert og sendte følgende til TalkMore kundeservice: Hei! Jeg gikk over fra tele2 til Talkmore fordi Tele2 gikk over til NetCom sitt nett. TalkMore lover jo full telenor dekning.... trodde jeg. På et par av mine feriesteder er det ikke NetCom dekning, kun Telenor, og hjemme hos foreldrene har det til nå ikke vært dekning, men Telenor har drevet utbygging av nettet sitt her, og for noen dager siden kom det dekning her for Telenor kunder. Søster min og far min har foskjellige telenor abonnement og kan ringe/få samtaler helt fint, men jeg som TalkMore kunde kun finner/kan velge N Telenor sitt nett - men får "Kun Nødsamtaler" som status, jeg kan ikke ringe/motta samtaler. Så er "Full telenor dekning" bare skryt? Må jeg virkelig gå over til Telenor for å kunne bruke telefonen de stedene jeg ønsker? Fikk svar fra TalkMore: Hei. Vi har samme dekning som kunder som er kunder hos Telenor. Det skal ikke gjøres forskjell på det. Men er du på 3G nett eller vanlig nett? Er det et 3G symbol på telefonen din? De to andre som er hos Telenor, bruker de 3G dekning eller vanlig dekning? Jeg spør om dette så det i alle tilfelle blir lettere å melde om dette til teknisk avdeling. Mitt svar: Hei, jeg har en 3G telefon (Sony Ericsson K800i), men bruker ikke 3Gnett så vidt jeg kan skjønne. De andre to har ikke telefoner som støtter 3G, så kun vanlig dekning. Var i dag en plass med dekning fra en annen antenne, ved å foreta ett nettsøk da fikk jeg 2 valgmuligheter på min telefon, den ene het TalkMore og den andre het N Telenor (men sperret for alt annet enn nødsamtaler). Når jeg kom tilbake her forsvant TalkMore valget og jeg hadde kun N Telenor (kun nødsamtaler) som valg. Mulig det er feil på mitt sim-kort som gjør at jeg ikke godkjennes i Telenor sitt nett? Talkmore sitt svar: Hei. Nå sjekket jeg nummeret ditt nærmere i systemet her og du ble kunde hos oss før vi gikk over til Telenor nettet. Så ditt nummer ligger på Netcom nettet sammen med resten av våre eksisterende Talkmore kunder. Så pr i dag må du bruke Netcom nett dekning. De nye Telenor nett simkortene blir sendt ut i løpet av mai måned. Beklager på det sterkeste at jeg ikke så dette i stad. Ha en god dag! Mitt svar Med andre ord har jeg blitt lurt, da jeg opprettet abonnementet blejeg lovet at alle nye kunder fikk Telenor nett med en gang mens gamle kunder skulle få nytt SIM kort etterhvert. Morsomt med useriøse firma som lover gull og grønne skoger, og lyver en rett opp i trynet for å få en ny kunde. Jeg skal ta en titt på hvilke andre leverandører som bruker Telenor sitt nett, mulig det finnes noen seriøse aktører på markedet, selv om jeg tviler med dagens marked. Så ja, dette er vel en av tusenvis av klageposter på dette forumet, men det er ikke mye som provoserer så mye som selgere som lyver en rett i trynet, snakke rundt sannheten ja, men å love Telenor nett og gi møkka NetCom nett? Det regner jeg som direkte løgn og svindel. Har sett på MTU, men etter det jeg har forstått er MTU også en relativt "umoden" aktør. Så da er vel valget bare Telenor (f.eks FriHet abonnementet) om man skal ha et abonnement å stole på? Endret 24. april 2008 av OC-Freak Lenke til kommentar
Largie Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Fruen bruker "Hello" og er fornøyd med dem: http://hello.no/Kundesenter/FAQ/ Hvilket mobilnett benyttes? Som kunde hos Hello velger du selv om du ønsker Telenor Mobil eller NetCom dekningsnett Du velger dekning når du bestiller og registrerer deg som Hello kunde. Ønsker du å endre dekningsnett, må nytt SIM-kort bestilles. Med 3G-klar mobiltelefon kan du benytte 3G teknologi på begge dekningsnett. Forøvrig skriver Talkmore på sine hjemmesider * Samme gode dekning og nettkvalitet som Telenor https://www.talkmore.no/talkmore2/servlet/C...umber?uid=25991 Ut fra svaret du får på siste mail, ville jeg gå ut fra at du får en form for kompensasjon. Hvis ikke klag og få komp'n, flytt til en ny leverandør. Edit: Merk deg at Hello overpriser nett-trafikk, så hvis du er en hyppig streamer hold deg unna dem Endret 24. april 2008 av Largie Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Hvis du skal velge mellom Talkmore, Hello og Telenor. Så ville jeg valgt Telenor, fordi sikker telefonselskap gode tjenester. Prisene er ikke heller så verst hvis du velger riktig abo. Priser: -Hello(privat) Månedspris Kr. 0,- Minuttpris Kr. 0,55,- Minuttpris til andre Hello kunder (samme dekningsnettverk) Kr. 0,25,- Oppstartpris pr. samtale Kr. 0,69,- SMS Kr. 0,55 MMS Kr. 1,55 GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA pr. MB datatrafikk Kr. 9,99,- Innmeldingspris Kr. 0,- Beholde eksisterende nummer Kr. 99,- Minimumsdebitering pr. mnd. Kr. 99,- -Telenor Frifiks(forslag ifra meg, hvis du har KORTE samtaler) Månedspris Kr. 29,- Inkluderte min: 20 min(ingen startavg.) Minuttpris Kr. 0,54,-(til alle operatører) Videosamtale pr min til Telenor-kunder kr. 0,54,- (Inngår ikke i inkluderte minutter. Frem til 1. september 2008 er startsprisen den samme som for samtaler) Oppstartpris pr. samtale Kr. 0,69,- SMS Kr. 0,54 MMS Kr. 1,99 GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA pr. MB datatrafikk Kr. 12,50,- Innmeldingspris Kr. 0,- Minimumsdebitering pr. mnd. Kr. 0,- -Telenor FriHet(forslag ifra meg, hvis du har LANGE samtaler) Månedspris Kr. 0,- Inkluderte min: 60 min(KUN hvis du er student) Minuttpris Kr. 0,49,-(til alle operatører) Videosamtale pr min til Telenor-kunder kr. 0,49,- (Inngår ikke i inkluderte minutter. Frem til 1. september 2008 er startsprisen den samme som for samtaler) Oppstartpris pr. samtale Kr. 0,89,- SMS Kr. 0,49 MMS Kr. 1,99 GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA pr. MB datatrafikk Kr. 12,50,- Innmeldingspris Kr. 0,- Minimumsdebitering pr. mnd. Kr. 99,- Endret 24. april 2008 av Adda Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Hva er det du klager over, talkmore har nylig blitt kjøpt opp av telenor og driver omportering av kundene sine over til telenornettet. Jeg ble portert begynnelsen av april og fikk tilsendt nytt simkort + 100 ekstra på kontoen, jeg kaller det seriøst og jeg forstår at de ikke har kapasitet til å porte alle kundene sine på engang. Unødvendig utskjelling av talkmore her. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Hva er det du klager over, talkmore har nylig blitt kjøpt opp av telenor og driver omportering av kundene sine over til telenornettet. Jeg ble portert begynnelsen av april og fikk tilsendt nytt simkort + 100 ekstra på kontoen, jeg kaller det seriøst og jeg forstår at de ikke har kapasitet til å porte alle kundene sine på engang. Unødvendig utskjelling av talkmore her. Hvorfor gidder du å svare uten å ha lest posten min? Saken er at jeg ble lovet Telenor SIM som ny kunde da jeg gikk over til TalkMore i begynnelsen av Mars, men nå viser det seg at de har sendt meg NetCom SIM. Jeg gikk ikke over til TalkMore for å få Telenor dekning "en eller annen gang i fremtiden". Det er direkte svindel. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 17. Feil eller mangler ved tjenestenDersom det oppstår feil eller mangler ved de leverte Tjenestene, kan Kunden reklamere på leveransen til Talkmore's kundesenter. Reklamasjon skal gis innen rimelig tid etter at feilen ble eller burde ha blitt oppdaget. Etter mottatt reklamasjon skal Talkmore ha en rimelig frist på å rette opp feil og/eller mangler ved leveransen. Dersom Kunden ikke kan benytte tjenesten på grunn av feil eller mangler som er Talkmore's ansvar har Talkmore rett til å tilby kompensasjon i form av prisavslag o.l. Dersom Talkmore ikke kan rette slik feil og/eller mangel innen rimelig tid har kunden rett til å si opp avtalen med øyeblikkelig virkning. Fra TalkMore sine sider. Siden jeg ble lovet Telenor SIM, men fikk NetCom kan jeg ikke benytte tjenesten. Så får vi se om de gidder å bry seg. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 "Saken er at jeg ble lovet Telenor SIM som ny kunde da jeg gikk over til TalkMore i begynnelsen av Mars, men nå viser det seg at de har sendt meg NetCom SIM. Jeg gikk ikke over til TalkMore for å få Telenor dekning "en eller annen gang i fremtiden". Det er direkte svindel." Du har hørt om menneskelig svikt ? Hvis du får Telenor-dekning om ikke lenge,hva faen er problemet ? Er så lei av drittunger som syter og klager hele tiden... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 "Saken er at jeg ble lovet Telenor SIM som ny kunde da jeg gikk over til TalkMore i begynnelsen av Mars, men nå viser det seg at de har sendt meg NetCom SIM. Jeg gikk ikke over til TalkMore for å få Telenor dekning "en eller annen gang i fremtiden". Det er direkte svindel." Du har hørt om menneskelig svikt ? Hvis du får Telenor-dekning om ikke lenge,hva faen er problemet ? Er så lei av drittunger som syter og klager hele tiden... For å snu på flisa, ville ikke du blitt sur hvis du reiste på nesten 3 ukers ferie på et sted med kun Telenor dekning vel vitende om at du har en telefon/abonnement som bruker Telenor nett. Bare for å finne ut at dette ikke er tilfellet fordi et selskap har lurt deg og gitt deg et NetCom SIM kort? Vel, da er du i nettopp slik min situasjon er nå. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Du sammenligner ferie med telefonabbonnement? Talkmore er i en omstillingssituasjon der de prøver å få alle sine kunder over på telenor nett. At du tilfeldigvis fikk netcom simkort og må vente 3 uker er ikke mangel på vare da du ikke har hatt problemer med å kunne bruke telefonnettet. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Du sammenligner ferie med telefonabbonnement? Talkmore er i en omstillingssituasjon der de prøver å få alle sine kunder over på telenor nett. At du tilfeldigvis fikk netcom simkort og må vente 3 uker er ikke mangel på vare da du ikke har hatt problemer med å kunne bruke telefonnettet. Jobber du hos TalkMore/Telenor, eller ignorerer du bare det jeg skriver? Jeg sammenligner det ikke med ferie, men fordi Talkmore har løyet er jeg uten telefon i ferien, at et firma lyver mener jeg er for useriøst. For å ta det helt banalt enkelt: Hvis du ikke kan bruke mobiltelefonen i nesten 3 uker fordi du har blitt lurt av mobilselskapet ditt, blir du sur? Det er det som det koker ned til hvis du skal ha det inn med teskje. Endret 25. april 2008 av OC-Freak Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Det er da grenser for hvor mye pepper Talkmore skal få her da... Ja, de burde ikke skrive om Telenor-dekningen før de sendte ut Telenor-sim-kort, det er en feil av dem - men noen kjempeskandale er det absolutt ikke når det kun er snakk om 3 uker! Dette kan sammenlignes med at leveringen er forsinket. Om f.eks porteringen hadde tatt et par uker lenger enn normalt ville jo du hatt akkurat samme problem. Selvfølgelig er det et dumt for deg at det ikke er dekning akkurat der du er nå, men at du akkurat i disse ukene skulle befinne deg en slik plass synes jeg blir litt for tilfeldig for at Talkmore skal kunne få skylden for det. Om hvilket nett du er på er det viktigste for abonnementet ditt, burde du kanskje vurdere å bruke en operatør som har eget nett, dvs Telenor. Du kan spørre om en kompensasjon, og om det hadde vært månedsagvift på abonnementet skulle du naturligvis sluppet å betalt for tiden du ikke hadde fått HELE tjenesten du har bestilt, men å kalle Talkmore useriøse løgnere blir å dra det hele litt langt synes jeg. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Ja det er vel min egen feil som prøver å være litt prisbevisst og derfor velger rimeligere (mer useriøse) aktører. Nå har jo Telenor kommet med rimeligere abonnementer som FriHet og FriFiks i det siste også - så det finnes alternative rimelige abonnement hos Telenor også nå. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Å si at rimeligere aktører er mere useriøse, det er ihvertfall ikke seriøst.... Har selv vært Talkmore kunde i et par år, og har ikke opplevd noe useriøst fra den siden. Ikke helt uten problemer med alt selvfølgelig, men det som har dukket opp har blitt fikset enkelt og greit på god måte. Har også vært kunde hos Telenor og Netcom, uten at det ga meg noe mere enn høyere regninger. Bevares, problemer der også ble ordnet opp i, men jeg har ikke fått noe bedre tjeneste selv om det har vært høyere pris. Så i ditt konkrete tilfelle vil jeg si at de beklageligvis har gjort en feil, som de sikkert vil ordne opp i på en grei måte. De har neppe løyet til deg med vilje, feil skjer hos alle selskaper beklageligvis. Nettulf Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Så i ditt konkrete tilfelle vil jeg si at de beklageligvis har gjort en feil, som de sikkert vil ordne opp i på en grei måte. De har neppe løyet til deg med vilje, feil skjer hos alle selskaper beklageligvis. Enig. Men synes denne annonsen var ganske morsom: "Lei av å miste dekningen?" - det de prøver å fortelle er altså at de selv i flere år har tilbydt et abonnement på et dårlig nett, hvor du mister dekningen? :!: (at Telenor har bedre dekning enn Netcom er vel antagelig også bare en myte, siden Telenor ikke klarer å bevise dette). Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) ..... (at Telenor har bedre dekning enn Netcom er vel antagelig også bare en myte, siden Telenor ikke klarer å bevise dette). At Telenor har bedre/jevnere dekning i Nord-Norge og grissgrendte strøk er vel bare bortkastet tid å diskutere...altfor mange erfaringer tilsier det. Og vi har dekningskart som forteller. Dette gjør meg enda mere betenkt: Jeg bor på et åpent tettsted et par mil fra Oslo. Går jeg med mobilen fra den ene enden av huset til den andre skjer det ingenting med Telenor-abonnementet - full kontakt. Det skjer ikke med NetCom ! Jeg mister ikke kontakten, men den blir mere ustabil i andre enden. Jeg har også hørt om håndtverkere i Oslo som har skiftet ab. fra NetCom til Telenor etter jobbing i kjellere. Endret 26. april 2008 av geirm Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Står jo faktisk at etablering koster 0,- der, men da jeg skulle bestille måtte jeg betale minst 199kr... Det er jo litt teit da. Nå har ikke jeg lest alt på den siden, fordi jeg lukka den med en gang jeg måtte betale det selv om det er til å ringe for,... Hvordan skal jeg stole på et selskap som sier noe også skjer det noe annet. Helt enig med trådstarter. Nå skal det jo sies at dette minimumsfakturerings-"greiene" som har kommet i det siste "uten mnd. avgift" er ganske misvisende.. Endret 28. april 2008 av moshpit Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Når snakker du om? Står på hjemmesiden, ingen minste fakturering eller innmeldingsavgift. Vet de hadde det før de ble kjøpt opp av telenor. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Kundeservice hos norske mobiloperatører lyver nok bevisst til kundene daglig. I stor grad også. Det finnes selvsagt noen som er bedre enn andre, men det er nok lite som tyder på at de "seriøse" er bedre enn mindre selskaper. Dog skal det sies at det ofte skyldes mangelfull opplæring, de som sitter på kundeservice vet ofte ikke bedre. Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Når snakker du om?Står på hjemmesiden, ingen minste fakturering eller innmeldingsavgift. Vet de hadde det før de ble kjøpt opp av telenor. ref. du til meg? Hvis du prøver å bestille får du opp på trinn tre at du må betale. litt off-topic her: På frifiks hos telenor står det at oppstartspris er 69 øre innenfor de inkl. 20 min. Hva er det da etter disse minuttene?? Det står det ingenting om. Og er ikke disse Frixx (xx antall minutter) abonnementene de mest latterlige som fins. Fri20 med 49kr mnd inkl 20 min som man ringer bort på én samtale, deretter 1,79/min til telenor og 2,09/min til andre. I tillegg med en startpris på 0,59kr som bare er innenfor de 20 min. Dette må jo bli svimlende dyrt????? Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Når snakker du om?Står på hjemmesiden, ingen minste fakturering eller innmeldingsavgift. Vet de hadde det før de ble kjøpt opp av telenor. ref. du til meg? Hvis du prøver å bestille får du opp på trinn tre at du må betale. litt off-topic her: På frifiks hos telenor står det at oppstartspris er 69 øre innenfor de inkl. 20 min. Hva er det da etter disse minuttene?? Det står det ingenting om. Frifiks priser Det koster ingenting i oppstart avg for de første 20min, koster 0,69 etter de inkkuderte min. Dette gjelder startavg også på fri20, fri60 etc.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå