Bass91 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Heia Jeg er ute etter noen høyttalere som spiller høyt og har en helt syk bass. Men budsjette er på 5000 så hva kan jeg få for det? Tenker mer på bassen enn "fin" lyd siden jeg er en "basshead" Takker på forhånd Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Cerwin Vega er vel en klassiker? Har CLS-12 selv og de spiller til jeg får vondt i ørene og ting faller ned fra vegger og hyller. Selv om jeg spiller sinnsykt høyt så er lyden alikevel klar og ikke så "anstrengt" som den har vært på mange andre høyttalere jeg har hatt. Krever dog en voksen forsterker. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Logitech Z-5500 gir mye for pengene, til tross for hva mange audiofile her sier, så låter den faktisk ganske bra, spesielt for prisen. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Logitech Z-5500 gir mye for pengene, til tross for hva mange audiofile her sier, så låter den faktisk ganske bra, spesielt for prisen. ikke spiller den super høyt, og ikke har den god bass i seg. http://hifiklubben.no/produkter/hoeyttaler...talere_sort.htm denne er vel en vinner for trådstarter Lenke til kommentar
Bass91 Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 (endret) ..Har Z-5500 nå og det dunker bra men ikke godt nok , vil helst ha mer dyp og høyere bass. Har hørt at http://surround.no/product/454562/__Proson..._Black_Ash.html skal ha bra bass med tanke på 15" i hver. Endret 25. april 2008 av Bass91 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Logitech Z-5500 gir mye for pengene, til tross for hva mange audiofile her sier, så låter den faktisk ganske bra, spesielt for prisen. ikke spiller den super høyt, og ikke har den god bass i seg. http://hifiklubben.no/produkter/hoeyttaler...talere_sort.htm denne er vel en vinner for trådstarter Da er jeg egentlig usikker på omn vi har hørt på samme annlegg. Jeg har hørt et på "30" på volumkontrollen, og sofaen rista godt, selv om subben stod 4-5 meter unna. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Logitech Z-5500 gir mye for pengene, til tross for hva mange audiofile her sier, så låter den faktisk ganske bra, spesielt for prisen. ikke spiller den super høyt, og ikke har den god bass i seg. http://hifiklubben.no/produkter/hoeyttaler...talere_sort.htm denne er vel en vinner for trådstarter Da er jeg egentlig usikker på omn vi har hørt på samme annlegg. Jeg har hørt et på "30" på volumkontrollen, og sofaen rista godt, selv om subben stod 4-5 meter unna. "Mye" og "god" er ikke nødvendigvis ensbetydende. Z-5500 har den klassiske rumlebassen, ingenting spektakulært. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Skal du ha dyp og kraftig bass må det flyttes masse luft og da er det membranareal som teller. Stooor høyttaler/sub med stooort element. Og aller helst stooor forsterker. Uheldigvis krever det ofte stooor lommebok om man skal ha noe virkelig bra. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Nå har trådstarter et budsjett på 5000, så CLS-12 er vel neppe aktuelt. Hva med CV VE-8, også legger du resten av budsjettet i kabeler og forsterker, da får du et anlegg som spiller fletta av Z-5500. Det kommer til å spille både høyere og penere enn Z-5500. VE-8 kan se små og puslete ut, men de klarer å fylle en gjennomsnittlig stue med drønnende dypbass, faktisk. Endret 25. april 2008 av Lefse Lenke til kommentar
phax Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Nå har trådstarter et budsjett på 5000, så CLS-12 er vel neppe aktuelt. Hvorfor ikke? CLS-12 koster jo 4996,- altså fire kroner under budsjet.. Har ikke hørt proson høyttalerne, men de er jo litt Qln Artech etterligninger, og det er hvertfall en serie gode høyttalere til prisen. Lenke til kommentar
galskab Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Nå har trådstarter et budsjett på 5000, så CLS-12 er vel neppe aktuelt. Hvorfor ikke? CLS-12 koster jo 4996,- altså fire kroner under budsjet.. Har ikke hørt proson høyttalerne, men de er jo litt Qln Artech etterligninger, og det er hvertfall en serie gode høyttalere til prisen. Hvis han ikke har forsterker, så må han jo ha det og. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Nettopp, kommer ikke langt uten forsterker, og CLS-12 krever litt guffe også. Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Jeg er ute etter noen høyttalere som spiller høyt og har en helt syk bass. Men budsjette er på 5000 så hva kan jeg få for det? Hvis han ikke har forsterker, så må han jo ha det og. Nettopp, kommer ikke langt uten forsterker, og CLS-12 krever litt guffe også. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Cerwin Vega VE-8 og Cambridge 640A burde spille bra sammen. Det blir litt over budsjettgrensen, men du kan kjøpe Cambridge 540A istedenfor, hvis det blir for dyrt. 540A har litt mindre effekt, men det skulle funke bra med den også. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Evt. lete på bruktmarkeder. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Funker bra å kjøpe brukt også. Lenke til kommentar
Bass91 Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Takk for svar Budsjette har nå økt litt siden penger har kommet inn og lurer på om CERWIN-VEGA CLS-215 kan levere den høye lyden og bassen jeg trenger? Sammen med en forsterker som ikke er alt for dyr da , forslag? Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 hvor mye ekstra har du fått tak i? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Takk for svar Budsjette har nå økt litt siden penger har kommet inn og lurer på om CERWIN-VEGA CLS-215 kan levere den høye lyden og bassen jeg trenger? Sammen med en forsterker som ikke er alt for dyr da , forslag? De høyttalerne bør ha minimum 300 ekte watt hver, så regn med å bruke noen lapper på forsterker. En PA-forsterker av litt bedre kvalitet skulle gjøre susen. Ikke kjøp billig PA, høres for jævlig ut, spiller høyt, men skrikete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå