Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billigstereo, ok oppsett?

daruu

Anbefalte innlegg

Henter ny bil i morra, så da må det inn noe stereo i den

Tenkte igrunnen å kjøpe en av de billige pakkene hos bilradiospesialisten.

Har sett litt på denne: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1421 er en kompis som har den pakka å den virker som den gir mye lyd for penga

I tillegg så tenkte jeg å kjøpe en ok spiller, som holder hvis jeg skulle finne på på å skifte ut noen komponenter i framtiden

Så jeg så litt på denne her http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=2480

Det er riktignok ett ganske ukjent merke (?) men det kan jo være ok fordet

I første omgang tenkte jeg at det skulle være nok, så får jeg heller investere i ett skikkelig frontsett når pengepungen ikke er riktig så tom

Jeg er fullstendig klar over at dette ikke er noe supert annlegg, men det egentlige spørsmålet blir da om man får noe med like mye/ mere trøkk noe annet sted/annet merke?

Er forsåvidt ikke opptatt av lydkvaliteten, da jeg mener at bilstereo skal være høyt, mens de store lydopplevelsene har man i stua si :)

Håper på noen innspill ihvertfall

- Daruu

Edit: jeg kunne jo selvfølgelig drite i spiller med skjerm, og heller kjøpe en "vanlig" spiller, da gjerne med ipodtilkobling/mulighet for det, men som sagt(skrevet) innspill rundt dette hadde vært fint :)

Endret av daruu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke kjøpe orntlig uten å gå innom steget med drit?

Jeg ville brukt 2-3000 på en orntlig spiller, også spart til et orntlig frontsett. osv.

Men hvis du ikke forventer så mye, så er vel de fleste pakkene helt grei. Selv om jeg synes det virker som om forsterkerene er vel under dimensjonert for det de har med...

Lenke til kommentar

Er det at det ikke er verdt å koste på så mye annlegg i en bil jeg forestiller meg at jeg bare skal ha ett par år :)

Derfor tenkte jeg at jeg kunne kjøpe en grei spiller ihvertfall(den kan man jo enkelt ta ut ved bytte av bil) + kjøre på med no billige greier som spiller endel høyere enn det originale

Men tar gjerne imot forslag på andre pakker/oppsett med basser, forsterker og noen form for høytalere + forlsag til spiller

Alt helst til under 6k

Jeg forventer jo ingen superlyd for den prisen som nevnt, så litt bassdunk og bråkete hattehyllehøytalere skulle vel greie seg? :p

Lenke til kommentar

Hver gang noen vil kjøpe de billige settene får de masse kjeft på dette forumet.. Ja, de er billige, spiller musikk og ser kanskje kule ut å ha en i en gammal drittbil..

jeg synes du skal bare kjøpe, MEN ikke forvent deg høy og bra lyd.. Kjøp det og lek det med kabling og oppkobling og kjøp noe bedre seinere..

Crimar ;)

Lenke til kommentar

Fikk svar fra megabillig ( tok kun 15 min, bra service!):

Alpine 9873 med ipod direct styring innebygget, trenger kun en kabel til å fullstyre ipoden med spilleren. Den er veldig bra lydmessig 2par rca utganger og innebygget delefilter og subwooferutgang.

Ipod kabelen

4ch forsterker http://www.megabillig.no/index.php?page=pr...159&id=2066

Xelent TX694 4veis 6*9

Soundstream SK-4 powerkit komplett hva du trenger av kabler til 2 kanaler. Dermed :

1 ekstra signalkabel soundstream

Basskasse http://www.megabillig.no/index.php?page=pr...148&id=1708

Samme men i ENKEL 12" altså ca halvparten.

Alt sammen kan vi tilby deg for 5995,- inkl frakt

Hva tror folket om den?

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Det pakketilbudet fra megabillig var ikke stort å skryte av... spilleren og forsterkeren er bra (forsterkeren holder IKKE til sub), men resten var heller dårlige greier...

Dessuten så ser jeg at de vil selge deg 6x9, og da lurer jeg på hva du har foran i bilen, for det er nemlig der du bør starte med BRA høyttalere, og da blir 6x9 baki helt feil og overflødig ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det ble så jeg kjøpte brukt istedet (det sparer man igrunnen MYE på )

Har ikke fått handla alt enda, men har ihvertfall dette nå:

-Alpine CDA-9812RB spiller

-Orion p6.2 komponentsett (må sannsyneligvis selge dette å kjøpe 5.25. Ellers så må jeg skjære litt i døra :p)

-2x 10" boxter pro eleminator subber

I tillegg har jeg en MTX "thunder" x1000d monoblokk som kommer i posten i morra

Jeg har alt av kabler som jeg behøver også. Så da er det bare å spare litt til å kjøpe forsterker til høytalerne

Det skal sies at jeg fikk alt dette til en veldig bra pris, og det spiller sannsyneligvis fletta av alt det jeg så på før her i tråden ;)

Lenke til kommentar

Siden du sier du skal ha liten sub så skal jeg ikke krangle på den der, for på en eller annen pervers måte likte jeg den der.

Jeg ser du skal ha coax og tweeter, dette er noe jeg ikke ville gjort om jeg var deg.

Jeg ville heller sett på komponentsett fra Morel, Hertz, Focal eller Infinity.

Endret av Defus
Lenke til kommentar

tør jeg spørre hvorfor du ikke liker coax og tweeter?

ang sub, så skulle jeg gjerne hatt 2-3 12", men sliter litt med plassen, så jeg må holde meg til mikroskopiske og halv-bra sub, men skal prøve å få til 2 av dem...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
fordi det er plass til det :p

kan justere ned tweeterene uten problemer, men ellers blir det vel bedre diskant med 4 høytalere enn 2...

Hvorfor i all verden ha så mange diskanter? Lyden blir ikke bedre om du har mange diskanter. Sats heller på et skikkelig kompsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...