gamerman Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Ille at jeg lager en ny topic på dette, men grunnet at jeg ikke fant noe pga søkemotoren var helt merkelig nå så lager jeg en ny en. Om man skifter den opprinnelige harddisken som er satt i ps3 (f.eks 40 gb) til en som er 100 gb. Vil ikke loading av spill som ligger på harddisken bli tregere? Si om du bytter ut feil harddisk. At kanskje ps3 sin har 10.000 rpm 10 mb chace og du setter inn en 7200 rpm... 8 mb chace Hvordan er dette? (jeg har ingen peil på mb cache eller rpm på ps3, det over var bare et eksempel) Lenke til kommentar
SirElectron Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 PS3 sin harddisk kjører på 5400 RPM. FYI. Du kommer mest sannsynlig ikke til og merke noen som helst forskjell vis du bytter harddisk. Hvis du installerer/sletter filmer/bilder osv i fleng og "roter til" harddisken kan den bli treg. Men det vil være minimalt. Jeg husker ikke helt hvor, men jeg så en test hvor de sjekka lastetidene for 5400rpm og 7200 rpm disker. De tidene de fant var minimalt forskjellige. På 60 sek var forskjellen kun ett sekund, noe som man ikke merker når man spiller siden lastetiden er kortere. Det og bytte en harddisk vil ikke ha noe og si på lastetidene, bytter du til 7200 RPM blir forskjellen umerkbar, så det er like greit og gå for 5400 rpm som uansett er litt billigere. Selv om harddisken har plass til 500gb så vil lesehastigheten på de filene den skal lese ikke forandres. :-) Det står også litt om harddisk bytte i PS3 manualen, les litt i den og se om du finner noe interessant. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Har lest mange steder at 7200rpm-disker ikke er anbefalt i PS3 pga. varmen. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Har lest mange steder at 7200rpm-disker ikke er anbefalt i PS3 pga. varmen. + at 7200 rpm disker støyer litt mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå