PoWerFeeD Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Windows XP Asus P5B32-SLI Intel Quad Core Xtreme 6700 XFX Nvidia 8800GTX 4GB Ram(4x1GB) Raptor X 150GB 2x500 GB Hadde problemer med korrupte filer på harddisken, dette resulterte i mye restarting. Som igjen resulterte i at pcen nå bare starter. Alt av vifter sviver på maks. Men jeg får ikke noe opp på skjermen. Jeg har prøvd å skifte skjermkort, trikse med ramportene, skifte skjermkort port, skur alt ut av kabinettet. Har prøvd å lese litt rundt. Men blir ikke klok på dette. Noen som har noen tips? Sånn jeg ikke går til innkjøp av feil komponenter? Skal få sett om jeg kan låne ett multimeter og få målt PSUen imårå. Har vanskelig for å få tested ram og cpu andre steder. Får dessuten feilmelding når jeg fjerner alt rammen, men ikke når jeg fjerner cpuen? 1 år gammel traver som ennå har 2 år igjen Noen tips? Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 hørest ut som hk/cpu problem.. er det diagnose lyd/lys/skjerm på hk? evt finn ut hva den sier.. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Hvilken hastighet har du på RAM brikkene? Jeg har opplevd samme feil, da brukte jeg PC4200 DDR2 brikker på et hovedkort som støttet PC5200 DDR2 og oppover...greit å sjekke.... Har også opplevd samme feil når PSUen var defekt... Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Takker for svar. Rammen har jo alltid funker, så rart om denne skulle endre seg ved restart.. Får ikke gjort stort med det nå? Diagnoselyset på HK lyser grønt uansett. Samme om jeg starter uten ram, cpu, gfx. Men får feil på speaker når jeg starter uten ram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå