Gå til innhold

reise til usa med kriminelt rulleblad.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om en kan utelukke en ferie til Usa dersom en har fått betinget fengsel (60 dager + 4000,- bot)

Dette ble gjort for over tre år siden da jeg var under 18 år, men har likevel litt igjen før saken fjernes fra rullebladet. Kan vell tilføye at det er brudd på åndsverksloven om det har noe å si.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har også et spørsmål angående visum.

 

Jeg og en kamerat skal dra til USA i oktober og er usikre på om han trenger visum, da han tidligere har blitt arrestert for ordensforstyrrelse. Problemet oppstår når han skal svare på følgende spørsmål:

 

Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controlled substance; or been arrested or convicted for two or more offenses for which the aggregate sentence to confinement was five years or more; or been controlled substance trafficker; or are you seeking entry to engage in criminal or immoral activities?

 

Jeg tror ikke ordensforstyrrelse går under moral turpitude men jeg er usikker, hva tror dere?

 

Hvis man søker på moral turpitude på wikipedia får man egentlig et svar men er usikker på hvor mye man kan stole på det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Han grillet meg litt i Texas , han skjønte ikke helt hvordan jeg hadde råd til en tur uten jobb & spurte div detaljer , jeg sa at vi hadde bedre "oppfølging" for de som faller utenom i Norge kontra hvordan det er i USA......lol ;)

 

Unnagjort på 15 min , forhåpentligvis slipper jeg dette på neste USA tur.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Som jeg har sagt tidligere her - er man i tvil - så søk visum - ja, det gjør reisen noen hundrelapper dyrere, men jeg vil anta det også gir peace of mind til de fleste som har slike problemer!

 

Hei PlatinumFlyer! Du later til å ha peiling, derfor spør jeg deg om et spm. Jeg har tenkt til å søke på College i USA etter at jeg blir ferdig med VGS til våren. I sommer ble jeg arrestert og fikk et forelegg for ordensforstyrrelse og slagsmål. Denne er betalt, og ute av verden. Vil jeg komme inn i USA om jeg søker visum?

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Hey for 2 år siden så var jeg med noen venner å rane den nærmeste Elkjop butikken. Vi brukte finlandshette og våpen vi fikk med oss 50000 kroner. Og elektronikk til verdi av 70000 kroner en mnd sener hendelsen. Så dro vi til New York vi fikk ikke problemer i det heletatt for vi kom oss unna politi saker. Vi var i USA i 6 mnd pga for å ungå pågripelser. Vi fikk ikke trøbbel men for å advare folk ikke havn i trøbbel før du skal i utlandet.


Lenke til kommentar

 

Hey for 2 år siden så var jeg med noen venner å rane den nærmeste Elkjop butikken. Vi brukte finlandshette og våpen vi fikk med oss 50000 kroner. Og elektronikk til verdi av 70000 kroner en mnd sener hendelsen. Så dro vi til New York vi fikk ikke problemer i det heletatt for vi kom oss unna politi saker. Vi var i USA i 6 mnd pga for å ungå pågripelser. Vi fikk ikke trøbbel men for å advare folk ikke havn i trøbbel før du skal i utlandet.

 

Bare jeg som syntes denne historien høres tynn ut?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

LOL . lov å prøve seg , ja ;)

 

De fleste slipper nok inn bortsett fra hvis det er snakk om store kvantum med drugs , besittelse er peanuts.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...