Gå til innhold

Hostel basert på ekte hendelser?

Ksungam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The film was billed as "inspired by true events"; Eli Roth claimed to have read about poverty stricken individuals in Thailand who would sell "members of their family to organized crime, then American and European businessmen would pay $10,000 to walk in a room and shoot them in the head.

Gjett url.

Lenke til kommentar
Motorsagmassakren (Texas Chainsaw Massacre) var "basert på virkelige hendelser". :p

Stemmer det. Veldig mange som tror det er en ekte hendelse. Særlig siden det i hvert fall i den nye versjonen (har ikke sett den første) er klipp som ser ut som er ekte og filmet på 70-tallet (filmer utspiller seg på 70-tallet). Men man kan vel si den er litt inspirert av massemorderen Ed Gein som laget masker av menneskehud (som i filmen).

Lenke til kommentar
I originalen er det til og med en nyhetsoppleser som kommenterer de forferdelige hendelsene som skjedde. Men det er nå et stykke fra Ed Gein til Leatherface og familien hans. ;) Jeg ville tatt Hostel med en klype salt. ;)

Jeg sa jo den var litt inspirert av Ed Gein og med det mente jeg at de egentlig ikke lignet så veldig mye og bare hadde noen få likhetstrekk.

:)

EDIT: Å bare så det er sakt så ville jeg også tatt Hostel med en klype salt.

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar

når Al gore sin "An Inconvenient Truth" blir tatt som sannhet så hvor skulle ikke Hostel, Star Wars, Matrix eller Alien?, like lite bevis for alt sammen.

Personlig så har jeg ikke peiling på hva folk kunne finne på å betale for bare de er syk nok. Men kan godt tenkes at en liknende industri kan ha eller eksiterer enda. Det er det som gjør den filmen litt spesiell i forhold til andre filmer av den sjangeren. Det er vanskelig å si om det faktisk skjer/kunne ha skjedd i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Poenget med Matrix er jo at Neo lever i "virkeligheten", men får vite at alt bare er et dataprogram. Siden han ikke vet om det før han begynner å følge den hvite kaninen er det jo en sjanse for at vi også lever i et Matrix. Selvsagt er ikke filmen Matrix basert på ekte hendelser, men kan noen bevise at vi ikke lever i en dataskapt verden? ;)

Da jeg var liten var jeg en stor fan av Transformers, og jeg brukte å fantasere om det kunne være en planet med Transformers-lignende, levende roboter ute i unvierset et sted. Selv i våre dager er den nærmeste jord-lignende planeten vi kjenner til ca tyve lysår unna, så hva om vi dra tyve tusen lysår unna? Det er jo en mulighet og litt vanskelig å motbevise. ;)

Edit: Typo

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Man kan ikke bevise en påstand. Akkurat som at man ikke kan motbevise en påstand.

"Gud eksisterer"

-Bevis det!

"Det kan jeg ikke, men jeg tror på ham!"

-Det er bare tull.

"Kan du motbevise det da?"

-Nei.

Også krangler de videre resten av dagen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kan vel godt hende at noe lignende skjer i virkeligheten, (tenker på Hostel) finnes jo syke mennesker der ute.

Men filmer med "based on/inspired by true events" stickers bruker vel å være veldig løst basert.

F.eks, Moren til postmannen reddet en katt ned fra trèet blir til; Moren til postmannen reddet en elefant ned fra trèet etter at hun hadde denget ned både brannmenn, supermann og manga fans for å få kommet først til åstedet og få tittelen "århundrets helt".

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...