SteinrQys Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hei. Jeg greier ikke å finne ut når dette diktet ble gitt ut.. Lurte på om noen kunne hjelpe.. Da er det gjort Der går ingen veg tilbake til det du engang forsømte. Tiden lukker seg bak dig som døren bak den dømte. Og ingen fremtid er åpen, når selv du har stengt din port og kastet nøkkelen fra deg. Da er det gjort. Arnulf Øverland Lenke til kommentar
Johannne Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hei. Jeg greier ikke å finne ut når dette diktet ble gitt ut.. Lurte på om noen kunne hjelpe.. Da er det gjort Der går ingen veg tilbake til det du engang forsømte. Tiden lukker seg bak dig som døren bak den dømte. Og ingen fremtid er åpen, når selv du har stengt din port og kastet nøkkelen fra deg. Da er det gjort. Arnulf Øverland Jeg tror du må på biblioteket for å finne ut hvilken av de 16 diktsamlingene dette diktet er fra. Oversikt over samlingene, med utgivelsesår, finner du forøvrig ved å google. Merk språket, her brukes dig og deg i samme dikt! - Kan hende diktet er fra den tiden Øverland raste mot endringen av språket, han var en ekte riksmålsforkjemper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå