N1ko Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Tittelen sier det meste, det jeg mener er liksom at andre ikke kan bruke det trådløse nettet mitt uten å ha fått kode. Leste i en annen tråd at jeg skulle skrive ipconfig /all i CMD, men det funka ikke for meg. her er det som kommer opp i CMD: De forskjellige kodene er tatt bort får sikkerhets skyld. Hvilke av de kodene er det jeg skal bruke, og skrive inn i nettleseren min? Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Om du kikker i manualen til den trådløse routeren din står det nok en IP-adresse der som du kan taste inn i adresselinjen. Du må så skrive inn brukernavn/passord (dette finner du også i manualen. Du kan også prøve administrator/administrator, administrator/*blank* osv.) for å kunne konfigurere ting krypteringen på nettet. Endret 24. april 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Jeg kom inn nå. Nå er jeg inne i Advanced setup i den sia til rutern, så gikk ejg på sikkerhet på trådløst, så fikk jeg et par valg: WPA -Manual preshared key -Preshared passphrase -802.1x Mode WEP -40bit/64 but encryption -128 bit encryption Hva skal jeg velge? Jeg trenger ikke noen sånn kode som er super vanskelig å hacke, men liksom bare en kode sånn at ikke hvem som helst bare velger internetten min, så er de i gang. beklager mange skrive-feil Endret 24. april 2008 av nikolai-n Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Vel, WPA ble skapt som en respons til manglende sikkerhet ved bruk av WEP, så jeg ville gått for det. Endret 24. april 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Men liksom hvilken av de undervalgene skal jeg bruke? Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 "Manual preshared key" skal nok fungere fint. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Hva skal jeg skrive i alle de feltene? Koden skal jo ikke vere så syyykt lang. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Det kan godt hende det er jeg som roter litt med funksjonen her, men en WPA kan være fra 8 til 64 tegn lang, så jeg tror du bare kan fylle ut så mange som du selv vil. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Så om jeg skriver 1-2-3-4-5-6-7-8-9 så funker det liksom? Kan det bekreftes fra andre en EN person`? Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Vel, du kan prøve. Du vil fortsatt ha tilgang på routeren, så det er jo bare å fjerne krypteringen om det ikke fungerer som det skal. Endret 25. april 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Jeg får ikke til en dritt, så nå gidder jeg ikke mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå