andrvas Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Lurer på om noen har erfaringer med nevnte objektiv, og eventuelt bilder. Kan få tak i objektivet til ca 2500,-, og føler ikke at det er så mye konkurranse når det kommer til lyssterke normalobjektiv (skal brukes på et Nikon D80). Prøvde et 50mm f/1.4, men dette ble alt for trangt, og tror også 35mm vil bli litt i trangeste laget. Noen som har noen meninger? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 30mm F/1.4 er vel konkurrent? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 30mm F/1.4 er vel konkurrent? 28 f/1.8 bør også vurderes... Ingen av dem er dårlige, men ingen er overlegent gode heller. Tror kanskje 28 f/1.8 er best av disse, men lysstyrken og vekten til 30 f/1.4 skal ikke undervurderes... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Jeg prøvde to stk 24mm og en 28mm - men ingen av de ville fokusere riktig. Og det er noe dritt, fordi det er snasne objektiver. Jeg tror årsaken til problemene er at jeg har Canon. Slik jeg har forstått det, er det mindre problemer på Nikon. Sjekk FredMiranda og les brukererfaringene der. Samtidig så sjekk hvilke kamera de har. Tom Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Jeg bruker Sigma sin 28mm f1.8 på min nikon d80, og synes det fungerer ok.. Men sliter med forkuseringen til tider, og fokusmotoren støyer fælt. Men godt nedblendet og godt lys fungerer det greit. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Jeg bruker Sigma sin 28mm f1.8 på min nikon d80, og synes det fungerer ok..Men sliter med forkuseringen til tider, og fokusmotoren støyer fælt. Men godt nedblendet og godt lys fungerer det greit. Hvordan synes du den fungerer på f/1.8? Er sannsynligvis mest der jeg kommer til å bruke den, har allerede en zoom med f/2.8 som nesten alltid gir meg litt for lange lukkertider innendørs, så nedblending blir det ikke mye av. At fokusen bommer er jeg ikke så glad i, skjer det ofte? Støy bryr jeg meg lite om Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Jeg bruker Sigma sin 28mm f1.8 på min nikon d80, og synes det fungerer ok..Men sliter med forkuseringen til tider, og fokusmotoren støyer fælt. Men godt nedblendet og godt lys fungerer det greit. Hvordan synes du den fungerer på f/1.8? Er sannsynligvis mest der jeg kommer til å bruke den, har allerede en zoom med f/2.8 som nesten alltid gir meg litt for lange lukkertider innendørs, så nedblending blir det ikke mye av. At fokusen bommer er jeg ikke så glad i, skjer det ofte? Støy bryr jeg meg lite om Fungerer greit egentlig.. Legger ved noen noen ekspempler.. Må nesten legge til at dette er ubehandlede jpg bilder, rett ifra kamera, knipset i full fart i jula. Endret 24. april 2008 av saturnia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå