Hercule Skrevet 4. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2003 Skal kjøpe meg bærbar PC. Har sett meg uten Compaq EVO N800v. Mobile Intel® Pentium® 4-prosessor, 2 GHz prosessor 256 MB DDR RAM 40 GB harddisk(4200rpm) 15" SXGA + skjerm Combo DVD/CD-RW stasjon 32 MB DDR VRAM grafikkminne Modem/nettverk (LAN) 2x USB 2.0 Microsoft® Windows® XP Pro 1 års garanti Pris kr. 15.890,- Skal bruke maskinen stort sett til studier + litt til, bl.a. digitalkamera. Maskinen har ikke firewire, men trenger jeg det? Evt hva trenger jeg det til? Håper noen kan hjelpe meg, evt dele erfaringer de har med denne maskinen. Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2003 Firewire blir først og fremst brukt til å koble videokamera og andre eksterne enheter som trenger rask overføringshastighet. Eksempler på dette er harddisker og cd-rw spillere. USB2.0 porten på den PCen kan brukes til nesten det samme, så det eneste du da trenger firewire porten til da, er for å koble til et videokamera. Får du bruk for det i fremtiden, kan du bare kjøpe et PCMCIA kort med firewire port. Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 4. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2003 Fattern har en sånn. Jeg prøvde den i jula, og da funka den helt fint. Har ikke noe særlig å sammenligne med, men jeg opplevde ingen problemer. Lenke til kommentar
ewt Skrevet 4. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2003 Evo n800v er ifølge kelkoo.no billigst på www.xd.no - ukens tilbud. Tror jeg skal kjøpe en slik selv, og plusse på med 512 MB Ram og WLAN fra www.mpx.no kommer opp i rundt 17`000 med alt utstyr... Lenke til kommentar
joenohr Skrevet 4. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2003 I mine øyne er 32 megabyte på skjermkortet i minste laget. 64 er mer passende. Ellers er Evon600 en bra maskin. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 4. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2003 jeg har selv hatt en evo n800v, og var kjempefornøyd med den. har byttet den ut med en powerbook 12" med superdrive Lenke til kommentar
ewt Skrevet 4. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2003 I mine øyne er 32 megabyte på skjermkortet i minste laget.64 er mer passende. Ellers er Evon600 en bra maskin. kommer med ATI R 7500 64 MB fra xd.no... Bra nok for deg da??? Jippi Lenke til kommentar
Amos Skrevet 5. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2003 Hva betyr egentlig vram? Lenke til kommentar
goggen Skrevet 5. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2003 Det lurer jeg på og... Mener å ha lest at 64 Vram ikke er like bra som 64 ram? Lenke til kommentar
Jalle Skrevet 5. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2003 Eg ha aldri hatt bærbar før eg kjøpte meg i september. Eg kjøpte N800V 1,6 Mhz P4-M, å e godt fornøygde me dann , men ha som sagt ikkje nåke å samenligna me :smile: Lenke til kommentar
ewt Skrevet 5. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2003 Det lurer jeg på og... Mener å ha lest at 64 Vram ikke er like bra som 64 ram? Nu kan det være hukommelsen som spiller meg et puss, men jeg mener bestemt at VRAM er kort for VideoRAM. Er veldig åpen for å bli motbevist på det punktet. Når det er sagt, kommer det en liten Evo n800v med posten i løpet av kun kort tid fra xd.no + 256 MB Ram, optisk mus, veske og WLAN fra komplett... Gleder meg som et lite barn...:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå