Gå til innhold

Kreatin | Anbefaling/brukerdoser?

Anbefalte innlegg

Heisann, kjøpte meg kreatin-pulver i Sverige idag, tenkte jeg ville gå opp litt i vekt igjen.

Lurer først og fremst på hvilke brukerdoser som blir anbefalt i døgnet. Stod forskjellige på boksene jeg kikket på idag, men endte opp med å kjøpe en 1kg's boks.

Evt. om dere har noen sider med anbefalinger fra eksperter etc.?

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Hva står på boksen du kjøpte? Er det vanlig monohydrat? I så fall er det vanlig med oppladningsfase med 5 x 5 gram i en uke, før du går over til 5 gram daglig, eventuelt 2 x 5 gram på treningsdager. Jeg foretrekker å ta kreatin før trening, gjerne sammen med en protein/karboshake, hvis du tar det.

Personlig brukte jeg 5 gram daglig på monohydrat med tilskudd før trening på treningsdager og på morningen på fridager.

Lenke til kommentar
Hva står på boksen du kjøpte? Er det vanlig monohydrat? I så fall er det vanlig med oppladningsfase med 5 x 5 gram i en uke, før du går over til 5 gram daglig, eventuelt 2 x 5 gram på treningsdager. Jeg foretrekker å ta kreatin før trening, gjerne sammen med en protein/karboshake, hvis du tar det.

Personlig brukte jeg 5 gram daglig på monohydrat med tilskudd før trening på treningsdager og på morningen på fridager.

Det er monohydrat ja. Jeg har tenkt til å kjøre det sammen med gainer, for å booste litt kg opp. Veier rundt 75 kg, men er ikke så veldig høy, vil gjerne opp i 80 kg. Trener også nesten bare med 3x8/12 nå, i omtrent alt, bøyen, benken, you name it, samt spiser veldig mye.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Er det ikke best med Protein/Karboshake rett etter trening?

Jeg pleier å blande kreatin og protein pulveret sammen, det gir vel samme virkning?

Ja, shaken gjør nok mest nytte for seg etter trening. Det var derfor jeg skrev "hvis" du tar den før, evt begge gangene. Hvis du blander kreatin med proteinpulveret må du passe på å få ned alt. Kreatin er som kjent temmelig umulig å blande helt ut.

Det er monohydrat ja. Jeg har tenkt til å kjøre det sammen med gainer, for å booste litt kg opp. Veier rundt 75 kg, men er ikke så veldig høy, vil gjerne opp i 80 kg. Trener også nesten bare med 3x8/12 nå, i omtrent alt, bøyen, benken, you name it, samt spiser veldig mye.

Gainer er supert det. I mine øyne en hel del bedre enn kun proteinpulver. Inneholder karbo, fett, proteiner, mineraler osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...