Gå til innhold

Erfaringer med Wii-Clip

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Noen som har noen erfaringer med Wii-Clip? Fungerer den like bra som f.eks WiiKey?
Som du selv sier, er det jo ikke en modchip, men en universal loddefri festeløsning for diverse chips? Jeg har lest flere gode tilbakemeldinger nå, et par fra "profesjonelle" installatører av modchips, og det ser ut til at produktet gjør det det skal. Skal se om jeg finnerinstallasjonsinnstruksjoner for openwii på en slik, det hadde vært kjekt, og en veldig billig løsning til å være loddefri. Det burde vel være enkelt å bruke wiikey-utgaven.

Men sjansene for å bestille en wii fra nettbutikk i Norge nå og få noe annet enn en D2C-utgave, er kanskje dårlige, om de er der i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Du får de billig hos OzModChips. Merk at det er australske dollar det er snakk om, og de kan merke pakken under mva-grensen om du ber dem.

Vurderer hvilken chip jeg skal ha nå. d2ckey er billigst, men ikke oppgraderbar. Men jeg er ikke sikker på om det egentlig trengs. Den største fordelen med den, er at man får en regionfri wii uten lodding med den d2ckey+wii-clip, mens de andre chipene må ha loddet noen ledninger i tillegg.

Lenke til kommentar

D2ckey trenger det ikke. Men det ser ut som alle andre trenger det. Nå er det jo bare å laste ned spillet og patche det med et regionfixprogram i stedet for å importere det lovlig, så det er kanskje ikke noe stort problem.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig, i korte trekk, å lodde? Trenger man dette med WiiKey + den eldste wii-versjonen?
Ja.

I korte trekk betyr det å smelte lodetinn på et kontaktpunkt ved hjelp av en lodebolt, som varmer opp loddetinnet til over smeltepunktet. (Tinn er brukt nettopp grunnet relatit lavt smeltepunkt. I prosessen fester man en ledning til kontakpunktet, og smelter dette sammen med loddetinnet, slik at det blir én fysisk "ting". Formålet er å lede strøm/kontakt fra et sted til et annet. Hvis du ikke et hva du driver med - ikke gjør det selv.

Nå har jeg ikke loddet noe sæelig noen gang, men det er en ca. korrekt forklaring. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...