janfredrik Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Noen som har noen erfaringer med Wii-Clip? Fungerer den like bra som f.eks WiiKey? Lenke til kommentar
nagina Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Dette lurer jeg også på, har funnet meg imba bra butikk her i området som fikser alt. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Hvor er det hen i Norge, Nagina? Hva er egentlig Wii-clip, er det en modchip? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Det er en clip du fester på, slik at du slipper å chippe selv. Du fester modchipe på clipen. www.wii-clip.com Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hvor festes den hen? På wii'en altså.. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Noen som har noen erfaringer med Wii-Clip? Fungerer den like bra som f.eks WiiKey?Som du selv sier, er det jo ikke en modchip, men en universal loddefri festeløsning for diverse chips? Jeg har lest flere gode tilbakemeldinger nå, et par fra "profesjonelle" installatører av modchips, og det ser ut til at produktet gjør det det skal. Skal se om jeg finnerinstallasjonsinnstruksjoner for openwii på en slik, det hadde vært kjekt, og en veldig billig løsning til å være loddefri. Det burde vel være enkelt å bruke wiikey-utgaven. Men sjansene for å bestille en wii fra nettbutikk i Norge nå og få noe annet enn en D2C-utgave, er kanskje dårlige, om de er der i det hele tatt? Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Om man har den eldste Wii-versjonen, og vil chippe den med WiiKey. Har ingen erfaring med dette fra før; men trenger jeg noe mer enn selve chippen og et skrujern for å åpne wii'en? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Trenger bare et spesielt skrujern for å åpne Wii'en og feste på Wii-Clip med chip. Har nettopp bestilt Wii-Clip med d2ckey for 570 kroner ink. frakt, så får vi se Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hvor bestilte du Clip'en fra? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Fra en finn-annonse: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=12786242 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Du får de billig hos OzModChips. Merk at det er australske dollar det er snakk om, og de kan merke pakken under mva-grensen om du ber dem. Vurderer hvilken chip jeg skal ha nå. d2ckey er billigst, men ikke oppgraderbar. Men jeg er ikke sikker på om det egentlig trengs. Den største fordelen med den, er at man får en regionfri wii uten lodding med den d2ckey+wii-clip, mens de andre chipene må ha loddet noen ledninger i tillegg. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Trodde man måtte lodde for å få den sonefri på alle slags modchips m/ clip jeg? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 D2ckey trenger det ikke. Men det ser ut som alle andre trenger det. Nå er det jo bare å laste ned spillet og patche det med et regionfixprogram i stedet for å importere det lovlig, så det er kanskje ikke noe stort problem. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hva er egentlig, i korte trekk, å lodde? Trenger man dette med WiiKey + den eldste wii-versjonen? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hva er egentlig, i korte trekk, å lodde? Trenger man dette med WiiKey + den eldste wii-versjonen?Ja.I korte trekk betyr det å smelte lodetinn på et kontaktpunkt ved hjelp av en lodebolt, som varmer opp loddetinnet til over smeltepunktet. (Tinn er brukt nettopp grunnet relatit lavt smeltepunkt. I prosessen fester man en ledning til kontakpunktet, og smelter dette sammen med loddetinnet, slik at det blir én fysisk "ting". Formålet er å lede strøm/kontakt fra et sted til et annet. Hvis du ikke et hva du driver med - ikke gjør det selv. Nå har jeg ikke loddet noe sæelig noen gang, men det er en ca. korrekt forklaring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå