Gå til innhold

Lyse, hjemmesentral med router?

Anbefalte innlegg

For noen uker siden så fikk jeg Lyse fiber inn i min leilighet, jeg får fiberen fra en hjemmesentral som henger på veggen, på hver side av denne hjemmesentralen er det 1 antenne, det jeg lurer på er, er dette en router som jeg må ha passord til for å åpne porter?

Jeg har ringt Lyse og bedd om passord, men dem bare sier at alle porter er åpne, men dem er jo ikke det.. I dag så fikk jeg en "Linksys WRT54G" i håp om at jeg skulle få åpne porter via den siden Lyse sier alle porter er åpne, men det ser ikke ut til og virke...

Er det noen som kan si meg hva jeg skal gjøre for å åpne porter og trenger jeg passord til eventuelt routeren som er i hjemmesentralen? Hvis ja, hvordan får jeg dette passordet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet ikke om du får åpnet noen porter i hjemmesentralen, men om du har en router "etter" hjemmesentralen, eller mellom hjemmesentralen og pcen din da, så kan du gå inn i den å åpne portene der. det var i alle fall det eneste jeg gjorde. måtte ikke åpne noen porter i hjemmesentralen, kun i routeren min.

Lenke til kommentar
vet ikke om du får åpnet noen porter i hjemmesentralen, men om du har en router "etter" hjemmesentralen, eller mellom hjemmesentralen og pcen din da, så kan du gå inn i den å åpne portene der. det var i alle fall det eneste jeg gjorde. måtte ikke åpne noen porter i hjemmesentralen, kun i routeren min.

Men har du hjemmesentral med 2, 1 antenne på hver side av din hjemmesentral?

Lenke til kommentar

vel, nå har jeg lyse gjennom en lokal leverandør som heter hadeland energi (hebb), men på min hjemmesentral er det ingen antenner. det er to uttak til tv, to til internett, og ett til telefon, om jeg husker riktig. virker ikke som om vi har samme modell gitt.

Lenke til kommentar
vel, nå har jeg lyse gjennom en lokal leverandør som heter hadeland energi (hebb), men på min hjemmesentral er det ingen antenner. det er to uttak til tv, to til internett, og ett til telefon, om jeg husker riktig. virker ikke som om vi har samme modell gitt.

da har vi nok ikke samme model nei, er det noen her som har samme modell?

Lenke til kommentar

Ser at du har funnet det ut ja, men alikevel:

Sannsynligvis er det en router med trådløst internett inkl. i hjemmesentralen. Det du må gjøre da er å gå innpå routersiden, for å konfigurere denne. Adressen finner du ved å gå: Start->Kjør->CMD->IPCONFIG. Der står det under Default Gateway.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Da fant jeg ut hva som må gjøres!

Takk for svar til dere andre!

IRC er min gode venn i kveld! :wub:

hadde hvert fint om du skrev hva du gjorde, regner med du logget inn på din side hos ISP og deaktiverte routeren/wlan i hjemmesentralen og satte den som bridge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...