Homme Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hei, vi er fem stykker som har en russebil, bilen og forsikringen er er i mitt navn. Men forsikringen er en såkalt "russebilforsikring" som kun innebærer ansvarsforsikring og ingen personskadeforsikring. Stemmer det da at viss vi kræsjer og en på bilen får av alvorlig skade eller i værste tilfellet dør så sitter jeg med all ansvaret? Og da kan bli krevet for erstatning for skadene og risikere å bli gjeldslave resten av livet? Og viss dette stemmer, vil det hjelpe juridisk sett å lage en skriftlig avtale med alle medlemmene på bilen om at alle har ansvar for sin egen sikkerhet og at jeg fratar meg all ansvar når det kommer til personskader? Og kan noen hjelpe meg å sette opp en sånn kontrakt? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Ansvarforsikring skal dekke dette. Så det trenger du ikke å tenkte på. Så lenge du ikke er full bak rattet. Ansvarforsikring betyr bare at bilen ikke dekkes dersom det er din feil. Lenke til kommentar
Homme Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Var det jeg trodde og, men ringe inn til Gjensidige å forhørte meg litt, og der fikk jeg beskjed om at personulykkesforsikringen ikke følgte med når det var en "russebilforsikring". Den var heller ikke mulig å legge på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Det har jeg meget vanskelig for å tro. Antar at en "russebilforsikring" kun er en ansvarsforsikring som gjelder i en begrenset periode (april-juni, kanskje), med noe høyere premie pga. bruken. En ansvarsforsikring hos Gjensidige dekker følgende: Hva som dekkes av ansvarsforsikringen- Ubegrenset beløp for personskade og inntil 10 millioner kroner ved skade på ting. - Utgifter med inntil 100 000 kroner til advokat, retten, sakkyndige og vitner, dersom du er part i en tvist. Altså dekkes skade som "bilen gjer" på personer i og utenfor bilen. Du får ta kontakt med Gjensidige atter en gang for å oppklare dette. Det kan jo hende at vedkommende kundebehandler trodde du mente fører- og passasjerulykkesforsikring. Dekkes ikke de skader du over ønsker å sikre deg mot, er forsikringen som tull å regne og dere får finne dere et annet selskap. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 En ansvarsforsikring uten fører- og passasjerulykke dekker vel ikke de som er inni bilen, bare de man evt. måtte kjøre på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå