Pronto Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hei jeg trenger råd om en passende PSU når jeg skal bygge meg en PC av disse delene Hovedkort Asus (vet ikke helt betegnelsen) brikkesett GForce 6150 CPU AMD Athlon 64 x2 5000+ Grafikk ATI Radeon x 1600X 512Mb Lyd SoundBlaster X-FI Minne 2Gb DDR2 667MHz Hardisker 2 stk 250Gb sata En uttakbar harddisk i skuff DVD RW brenner DVD leser 8 USB Tv tuner Firewire Kortleser 2Stk 8cm kabinettvifter Hvor stor strømforsyning bør jeg ha til dette ? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 En Corsair 450W holder i lange baner, og da vil ha rom for en del oppgraderinger. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 skriver under på Corsair 450 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Skal du bare ha en billig og ganske god, så holder også en 400W i lange baner. Nexus og NortQ lager strømforsyninger i dette segmentet for en god penge. (og som også har litt kvalitet) Corsair'en er nok bedre, men også mye dyrere. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Men du får valuta for pengene.. lang garanti, seasonic-design med bedre komponenter enn seasonic bruker selv, meget lavt støynivå... PSU er den siste plassen man bør prøve å spare penger når man skal bygge pc. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 8800GTS gir også valuta for pengene, og noen merker gir sikkert lang garanti, og har meget lavt støynivå. Det betyr ikke at du skal løpe å kjøpe skjermkortet til en kontor-PC av den grunn... Det er ikke å spare penger, men å bruke etter behov. Enig i at man ikke skal spare penger ved å kjøpe en PSU med dårlig kvalitet, fordi den er billig. Men det er å kjøpe en PSU som er overkill til PCen er heller ikke noe vits i heller. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Jeg blåste litt penger på en Enlight 230W(!) psu i 1999 med noisekiller og slikt, den fungerer like fint den dag i dag, snart ti år etter - sitter i P3 GW'en min. Jeg har mine tvil om at en q-tek 350W klarer det samme, med råtne komponenter som ikke har lang levetid i utgangspunktet, og som blir enda mer svekket av varme. Jeg måtte hive et NorthQ 400W fra søs sin maskin her forleden, dette var bare en 2500+ med radeon 9800XT, ergo ikke noe særlig krevende, men psuet bråkte som et fly. Putta inn et Fortron/Source 350W istedet, som fungerer prikkfritt. Det oppsettet trådstarter har vil dra rundt 180W på full pupp, ca. midt i "sweet spot" for en 450W PSU mtp. sikkerhetsmargin i mine øyne. Om trådstarter ikke vil punge ut for Corsair VX450 er også Fortron/Source-psuene et bra alternativ, disse holder god kvalitet i forhold til pris. Endret 24. april 2008 av Wibla Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Det er altså ikke mye som skiller dem, og på effektsiden er det kun snakk om en 50W. Jeg blåste litt penger på en Enlight 230W(!) psu i 1999 med noisekiller og slikt, den fungerer like fint den dag i dag, snart ti år etter - sitter i P3 GW'en min...Jeg har mine tvil om at en q-tek 350W klarer det samme... Akkurat mitt poeng. Er absolutt for å kjøpe gode srømforsyninger, men det betyr ikke at du må kjøpe overkill av den grunn. Det finnes faktisk andre gode meker bortsett fra Corsair også. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 en på 500,35 cm x 356,78 cm burde nok holde Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Morsomt funn, den ene 400W'ern til NorthQ (4001EXT) som selges på komplett har totalt 180W tilgjengelig på +12V.. dette indikerer et gammelt design, og betyr at den ikke er noe særlig å bruke i et moderne system hvor hovedvekten av lasten er på +12V. 4775-400-varianten er derimot av et moderne design, med totalt 348W tilgjengelig på +12V... dette til info om trådstarter bestemmer seg for å kjøpe NorthQ-psu. Jeg ser fortsatt ikke VX450W som overkill til maskinen hans, da har han noe å gå på til senere, og trenger ikke bekymre seg over et psu som dør innen overskuelig fremtid... Prisforskjellen på 200 kroner mellom VX450 og NorthQ 400W hos komplett er uansett en dråpe i havet i det lange løp. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 NorthQ har (har hatt) mange dårlige modeller. Kan "nesten" sammenliknes med NONAME PSUer. Skjønner ikke hvorfor noen anbefaler dette merket. Det har vært kjent blandt entusiaster og testere i årevis. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Jepp, og den NorthQ-psuen som er å finne på komplett nå er også av gammel type, med 180W på +12V.. ergo totalt uaktuelt på nyere maskiner. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 FSP 350w holder om du er på stramt budget, ellers hopper jeg på cossair bølgen Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Den nyere versjonen til NortQ 4775 har jeg ganske god erfaring med. (de eldre ville jeg ikke tro var verdt å kikke på engang) Hadde jeg vært trådstarter hadde jeg kanskje tatt en nexsus PSU, da det virker som disse har ganske greit bang for buck, og på et ganske godt prisnivå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå