Gå til innhold

Hvordan Tanke GODT


Anbefalte innlegg

Hunter bør ikke ha på growl uansett om tanken klarer å holde aggro. Growl bruker opp focus som heller bør bli brukt på bite/claw/gore etc.

Bare la pet dø.

 

Da kommer den hjernedøde hunteren til å resse pettet + drikke etter alle pulls. Bedre å si at han skal ta av growl eller kicke han

 

Du sier jo selvfølgelig i fra om at han/hun skal slå av growl. Har selv en hunter alt, og vet at det er lett å glemme det. Du bør finne ut av det etter noen mobs men.

Det er bare at noen er ekstremt hjernedøde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om growl er på eller av er ikke av spesiellt stor konsekvens så lenge hunteren sender pet på riktig target.

 

Mister man som tank aggro fra main target til en pet, så har tanken et problem med threat generation. I slike tilfeller er det bra å ha en pet nest øverst på threat lista (eller hvertfall over healer), slik at ikke moben f.eks. velger å aggroe healer istedenfor. Tap av 15 focus til growl er heller ikke noen forferdelig big deal. Å la en pet dø som "straff" fordi den trekker aggro er mye verre mht. konsekvenser for gruppa. Alle healers burde uansett være fullstendig klar over at hvis mana skal konserveres, så lar man i de aller fleste tilfeller pet dø først.

 

I endel tilfeller er det fordelaktig å ha growl på. Men enkelte "hjernedøde" tanks klarer ikke å skjelne mellom disse situasjonene og vil mase om at growl alltid skal være av. Noe som fort kan lede til værre situasjoner enn om man alltid hadde hatt growl på.

 

Sier ikke at det er alltid er feil å be hunters om å slå av growl, men at hunters fort kan bli syndebukker fordi resten av gruppa ikke vet bedre.

 

Btw, så har jeg både en 70 hunter og en 70 prot tank, så jeg har god erfaring med å se dette (oppblåste) problemet fra begge sider.

Lenke til kommentar

Må egentlig si at den største grunnen til wipes er damage meters. Å ha et dmg meter er i seg selv helt greit. Det er tross alt viktig å vite hvor mye skade du gjør, og hvordan du kan forbedre deg.

Problemene starter når folk blir besatt av å toppe dmg meter. Da tar de større og større sjangser, og ender ofte opp med å gjøre alt for mye dmg, ofte på feil target.

Hjelper lite å toppe dmg meter hvis du wiper gruppen hele tiden.

Lenke til kommentar
Om growl er på eller av er ikke av spesiellt stor konsekvens så lenge hunteren sender pet på riktig target.

 

Mister man som tank aggro fra main target til en pet, så har tanken et problem med threat generation. I slike tilfeller er det bra å ha en pet nest øverst på threat lista (eller hvertfall over healer), slik at ikke moben f.eks. velger å aggroe healer istedenfor.

 

En level 44 fury warrior som forsøker å tanke 4-5 mobs samtidig har sannsynligvis threat problemer. Dvs problemer med å holde aggro på alle.

 

Jeg tror ikke du gjør jobben hans enklere ved å ta aggro fra han med et pet på growl. Dersom tanken er nødt til å hive sunders på andre enn main target så kan han fort miste aggro til pet'et på main target.

 

Jeg tror ikke at det at et pet med growl på klarer å ta aggro fra tanken er ensbetydende med at healer ellers ville ha gjort det.

Lenke til kommentar

Hvis man tanker 4-5 mobs som lvl44 fury warr, så er det vel lite heldig å starte dps for tidlig, uansett om det skulle gjelde pet eller annen dps.

 

Hvis en tank mister aggro, så vil jo ikke dette si at han mister threat. Han vil jo uansett få aggro tilbake hvis peten dør. Hvis 3-4 mobs allerede står og slår på han, så burde heller ikke tap av rage være noe problem. Tanken står også fritt til å putte sunders på en mob, selv om den står med ryggen til og slår på peten. Samtidig fordrer også tilstedeværelsen av en pet at det også finnes en hunter der med cc i form av f.eks. freezing trap...

 

Mister tanken av en eller annen grunn aggro midlertidig (f.eks. pga. stun eller en annen incapacitating effect) så kan pets være en glimrende buffer til han kommer seg på beina igjen.

 

Som sagt, så er det ikke alle tilfeller der growl er ideellt å bruke. Men, sånn jeg ser det, så er det ikke så ille som noen skal ha det til. Tror egentlig endel tanks hater å miste aggro til en pet selv om det egentlig går helt fint. I en del tilfeller har jo tanking pets også bedre tanking stats enn f.eks. en fury warr. Kanskje det er der skoen trykker.

Lenke til kommentar

Har også dette problemet når jeg tanker kara/heroics. Da må jeg heales ganske masse, og har jeg da 2-3mobs som skal tankes mister jeg aggro av 1 eller 2mobs som går på healern.

TC og shout holder de ikke unna. Det jeg pleier å gjøre er å stacke 1 sundern på hver target, før jeg må begynne å produsere threath på skull, ellers går den til en DPS, men mens jeg gjør det, forsvinner de andre mobsa på healern...

Endret av tl35182
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...