Gå til innhold

Hvordan Tanke GODT


Anbefalte innlegg

- Jeg har ofte problemer med å tanke i dungeoner og slikt. Problemet er at jeg ikke klarer å holde aggro, alle monstrene bare går over til andre spillere og det blir bare rot!.Spesielt visst det er pets med så kan de holde aggro mer enn meg.Hvordan skal jeg gå fram når jeg tanker, spesielt når jeg skal holde 4,5 enemies på meg hele tiden, slik at de ikke rømmer bort.Hvilke spells skal jeg bruke?

 

trenger hjelp her, blir ofte anklaget for å ikke holde aggro osv osv..

 

Jeg er en lev 44 Warrior Fury build

 

:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Relativt enkelt på lvl 44.

 

Pull med ranged våpen, aktiver blood rage å buff gruppa di med battle shout for å få litt threat. Demo shout når de kommer innen rekkevidde.

Bruk Shield Block for å aktivere Revenge. stack sunder armor, queue opp HS hvis du får bra med rage.

Thunderclap hvis du må tanke flere, evnt TAB å stack no sunder på flere targets hvis ikke TC holder de på deg.

Lenke til kommentar
Relativt enkelt på lvl 44.

 

Pull med ranged våpen, aktiver blood rage å buff gruppa di med battle shout for å få litt threat. Demo shout når de kommer innen rekkevidde.

Bruk Shield Block for å aktivere Revenge. stack sunder armor, queue opp HS hvis du får bra med rage.

Thunderclap hvis du må tanke flere, evnt TAB å stack no sunder på flere targets hvis ikke TC holder de på deg.

 

skal prøve litt på dette, takk :-)

Lenke til kommentar

be de angripe samme target som deg, hvis de ikke gjør det, kjeft med all rett!

 

Det er de som gjør feil, ikke du. Dette vil gjøre tankingen mye lettere, ettersom du kan konsentrere deg om den ene moben.

 

Evt shouts, thunderclap for å holde aggro borte fra healer.

 

Er det problemer med at healer får aggro, så må du slenge en sunder på flere mobs.

Lenke til kommentar

Det er VELDIG viktig å få folk til å fokusere på samme target. Ikke bare blir det enklere for tank, men også enklere for healer.

Hvis du skal gjøre instances der du vet det blir mange store pulls (4-5 mobs), bør du ha med CC.

 

Husk at det også er viktig at folk vet i hvilken rekkefølge mobs skal drepes i. Til det er det veldig greit å bruke hodeskalle/x/diamant osv. Før dere starter instances avtaler dere i hvilken rekkefølge ting skal drepes (f.eks hodeskalle først, så x etc).

 

Hvis du har med hunters som bruker masse MS, mage som bruker AoE, lock som DoTer alt etc hjelper det ikke hvor bra tank du er, de kommer til å dra aggro uansett.

 

Som healer vet jeg hvor vanskelig det er når folk drar aggro hele tiden. Løsningen kan være at tank og healer snakker sammen. Lock som konstant drar aggro, lar dere han/hun bare dø. Bare fortsett å tank de andre mobs'ene. Etter et par dødsfall pleier folk å lære.

Lenke til kommentar

FAnt dette på forum - måtte bare poste det.

 

Scene: The raid has just wiped and the Raid Leader is trying to figure out what happened. He has done some round robin questioning and just now gotten to the Main Tank. It has become apparent that the Shadow Priest pulled aggro, after the Main Tank repeatedly told him to watch his threat, and that's when the wipe started.

 

Raid Leader: So, what happened here? Why did you lose aggro?

 

Main Tank: You snotty little bastard!

 

Off Tank: Hey, guys, how about we take a break for a few minutes?

 

Raid Leader: I'd like an answer to my question.

 

Guild Leader: We'll hear an answer to the question.

 

Raid Leader: If you were using Sunder and Devastate to hold aggro, then why would you have to use Taunt to get him off the Shadow Priest? Main Tank? You didn't use Taunt because you thought the Shadow Priest was putting out too much threat and you wanted to teach him a lesson.

 

Off Tank: Hey, man, take it easy there. You can't just go off on him like this!

 

Raid Leader: And when it went bad the DPS went down and the raid wiped!

 

Guild Leader: Hey, man you're out of line here. Take it easy. I'm gonna have to pull rank on you if you don't chill.

 

Raid Leader: You popped your potion and your healthstone and tried to save your own ass, but then the healers dropped and the raid wiped!

 

Off Tank: Dammit, dude, you stop it now!

 

Guild Leader: This is BS, man. You're out for a week! No more raids for you.

 

Raid Leader: Did you use Taunt and was it resisted?!?!

 

Off Tank: Don't answer that question.

 

Guild Leader: You don't have to answer that!

 

Main Tank: I'll answer the question. You want answers?

 

Raid Leader: I think I'm entitled.

 

Main Tank: You want answers!?!?

 

Raid Leader: I want the truth!

 

Main Tank: You can't handle the truth! Son, we raid in dungeons with mobs that dish out huge damage and those mobs have to be tanked by men with shields. Who's gonna do it? You, Raid Leader? You, Mr. Shadow Priest? I have a greater responsibility than you can possibly fathom. You weep for the raid wipe and you curse the aggro the Shadow Priest pulled. You have that luxury. You have the luxury of not knowing what I know: that while this raid wipe sucks and is a pain in the ass, it will probably save us cash. And my existence, while grotesque and incomprehensible to you, probably saves us all cash. You don't want the truth, because deep down in places you don't talk about in five man group quests you WANT me to hold that aggro you NEED me to hold that aggro. We use powers like Sunder, Devastate and Shield Slam. We use these powers as the backbone of a life spent defending the raid. You use freaking DOTs! I have neither the time nor the inclination to explain myself to a man who wears a dress and casts DOTs from behind the very shield I bring to the raid and then questions the manner in which I use it! I would rather you just said thank you and went about your DPS. Otherwise I suggest you pick up a shield and tank some mobs. Either way, I don't give a damn what you think you're entitled to!

 

Raid Leader: Did you use taunt or let mob aggro to the priest?

 

Main Tank: I did the job.

 

Raid Leader: Did you let the mob aggro to the priest?!?!

 

Main Tank: You're goddamn right I did!

Lenke til kommentar
- Jeg har ofte problemer med å tanke i dungeoner og slikt. Problemet er at jeg ikke klarer å holde aggro, alle monstrene bare går over til andre spillere og det blir bare rot!.Spesielt visst det er pets med så kan de holde aggro mer enn meg.Hvordan skal jeg gå fram når jeg tanker, spesielt når jeg skal holde 4,5 enemies på meg hele tiden, slik at de ikke rømmer bort.Hvilke spells skal jeg bruke?

 

trenger hjelp her, blir ofte anklaget for å ikke holde aggro osv osv..

 

Jeg er en lev 44 Warrior Fury build

 

:-)

 

Når pet's får aggro er det ofte fordi at Noob Huntere har growl aktivert på petten. Be dem slå av growl med en gang du ser pet ta aggro. Hvis de ikke gjør det så la pet'en tanke til han dør, og be healer om å ikke heale pet.

Growl er en ability som gjør det samme som din taunt, derfor vil de bestandig klare å ta aggro når de bruker den.

Lenke til kommentar
- Jeg har ofte problemer med å tanke i dungeoner og slikt. Problemet er at jeg ikke klarer å holde aggro, alle monstrene bare går over til andre spillere og det blir bare rot!.Spesielt visst det er pets med så kan de holde aggro mer enn meg.Hvordan skal jeg gå fram når jeg tanker, spesielt når jeg skal holde 4,5 enemies på meg hele tiden, slik at de ikke rømmer bort.Hvilke spells skal jeg bruke?

 

trenger hjelp her, blir ofte anklaget for å ikke holde aggro osv osv..

 

Jeg er en lev 44 Warrior Fury build

 

:-)

 

Som warrior er det uansett ikke alltid så enkelt å holde aggro på 4-5 mobs på en gang.

 

I hvertfall mye enklere å unngå at du trenger det. Dvs forsøk å pulle færre eller få noen til å CC'e resten. Bruk markings både for å angi hvem som skal CC's og med hva og for å styre dps. Be om å få være partyleader om du ikke er det slik at du kan markere mobsene.

 

Og som det ble sagt, få huntere til å skru av growl og la pet'ene deres tanke til de dør om de likevel tar aggro.

Lenke til kommentar
- Jeg har ofte problemer med å tanke i dungeoner og slikt. Problemet er at jeg ikke klarer å holde aggro, alle monstrene bare går over til andre spillere og det blir bare rot!.Spesielt visst det er pets med så kan de holde aggro mer enn meg.Hvordan skal jeg gå fram når jeg tanker, spesielt når jeg skal holde 4,5 enemies på meg hele tiden, slik at de ikke rømmer bort.Hvilke spells skal jeg bruke?

 

trenger hjelp her, blir ofte anklaget for å ikke holde aggro osv osv..

 

Jeg er en lev 44 Warrior Fury build

 

:-)

 

Når pet's får aggro er det ofte fordi at Noob Huntere har growl aktivert på petten. Be dem slå av growl med en gang du ser pet ta aggro. Hvis de ikke gjør det så la pet'en tanke til han dør, og be healer om å ikke heale pet.

Growl er en ability som gjør det samme som din taunt, derfor vil de bestandig klare å ta aggro når de bruker den.

 

 

You fail.

 

taunt gjør at alle umiddelbart fokuserer attacks på warrioren. growl however bygger bare agro. ergo har du mer threat en petten vil den aldri ta agro.

 

men er enig i at det er noob hunters som har på det i instancer. men comeon han er level 44, man forventer at ca 90% av de som spiller på dette levelet er totalt inkompitente.

Lenke til kommentar
Hunter bør ikke ha på growl uansett om tanken klarer å holde aggro. Growl bruker opp focus som heller bør bli brukt på bite/claw/gore etc.

Bare la pet dø.

 

Da kommer den hjernedøde hunteren til å resse pettet + drikke etter alle pulls. Bedre å si at han skal ta av growl eller kicke han

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...