Løve Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hei Jeg er på jakt etter en ny bil, og det blir mest sannsynlig en Volvo S80 pga. god sikkerhet. Men jeg ser at 2000-modellen bare har 4 av 5 stjerner hos NCAP, men jeg regner med at det ville vært bedre hvis de testa en nyere en. Det jeg lurte på var hvilke årsmodeller av S80 som er de sikreste og som mest sannsynlig ville tilsvart 5 stjerner i NCAP. Jeg har tenkt å kjøpe brukt og helst ikke urimelig dyrt, så det hadde vært greit med de eldre enn 2005 modell. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 De av samme type er vel nogenlunde like sikre alle sammen. Den nye modellen er vel kanskje sikrere, men den kom vel ikke før '06 eller '07. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 S80 er en veldig fin bil (hvis du liker "gubbebiler"), men driftskvaliteten er mer tvilsom. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Bare unngå automatgir. De må byttes ca annethvert år. Koster 50 000 kr. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Vil du ha Volvo S80 fordi du liker selve bilmodellen og ikke ville vurdert noe annet, eller er det utelukkende basert på kravet om sikkerhet? Hvis svaret er sistnevnte bør du kanskje vite at Saab 9-5 er den bilen som i følge Folksams undersøkelser er den sikreste i storbilklassen. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Vel, det var faktisk sikkerheten som var førsteprioritet for å kjøpe ny bil. Jeg trodde S80en var det sikreste man kunne få i den klassen, men hvis Saaben er sikrere så er vel den verdt å se på. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Du kan ta en titt på disse sidene, der er det kollisjonstester av forskjellige typer. Så får du heller se om du finner en bil som passer dine behov ut ifra de listene. I følge Folksam er i hvert fall 9-5 den beste i storbilklassen basert på data fra virkelige ulykker. http://folksam.se/testergodarad/bilen/valj...arbilen/1.25619 http://www.euroncap.com/executive.aspx http://www.adac.de/Tests/Crash_Tests/Autom...cePageID=8645#2 Lenke til kommentar
Lilos Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Bare unngå automatgir. De må byttes ca annethvert år. Koster 50 000 kr. Dummeste jeg har hørt. Har hatt både S80 og V70. Kjører sistnevnte nå og har ALDRI byttet girkasse.. S80 hadde jeg i 5 år, og eneste problemene jeg har hatt med den er småplukk som lyktpærer går i hytt og pine. Har hatt V70 i 4 år til nå, og den er kjørt godt over 180.000 allerede. Gir har fungert supert på begge bilene hittil. Og ja, de er kjørt rimelig hardt begge. Så vennligst slutt med slike komentarer uten grunnlag Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) feil kategori Endret 27. april 2008 av Spartan Lenke til kommentar
Andy Dufresne Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 En annen bil du bør ta en titt på er Mitsubishi Galant 99+, der får du svært mye sikkerhet for pengene. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 En annen bil du bør ta en titt på er Mitsubishi Galant 99+, der får du svært mye sikkerhet for pengene. Galant er en veldig sikker bil ja. Men samtidig syns jeg den blir for gammeldags når den ikke er å få med antiskrens. Lenke til kommentar
Andy Dufresne Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 En annen bil du bør ta en titt på er Mitsubishi Galant 99+, der får du svært mye sikkerhet for pengene. Galant er en veldig sikker bil ja. Men samtidig syns jeg den blir for gammeldags når den ikke er å få med antiskrens. Ja vist du kan få Saaben med Esp så er det et klart førstevalg. Det beste er jo tross alt og ikke havne i en ulykke i det hele tatt. Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Jeg prøvde en S80 for noen dager siden, og gubbete var noe den ihvertfall ikke var. Rett og slett klasse over bilen. Var bra motor i den som sparket i fra også. Jeg hadde gjerne tatt i mot en S80! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå