phnx85 Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Jeg sitter på Komplett.no og leser på forskjellige skjermkort. Det jeg lurer på er hva som er forskjellen på Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO Ultimate Edition og Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO? Er det kun at Ultimate Edition har heat pipe og ikke vifte, eller kjører den med høyere frekvens på minne og VPU? I diverse tester jeg har lest så står det at Hercules sitt Radeon 9700 kort er marginalt bedre enn andre Radeon 9700 kort, men det det Sapphire kortet bedre enn Hercules kortet? Jeg har også lagt merke til at Gainward har et GeForce FX kort (Ultra/800) som koster bare et par hundelapper mer enn Hercules sitt Radeon 9700 PRO, hvilke er best? Noen som har linker til hvor de har teste Radeon 9700 PRO mot GeForce FX? Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Forskjellen på de to Sapphire kortene er kun heatpipen. Jeg kjøpte et vanlig Sapphire R9700 og klaska heatpipen på selv Tviler på at Hercules korta er verdt prisen de har. Jeg ville gått for Sapphire igjen om jeg skulle kjøpe nytt kort nå. En annen ting er at du får med s-video og eeh... husker ikke den andre typen... iallfall 3 overganger til TV utgangen + 2 kabler for TV tilkobling.. i tillegg er det en DVI->VGA overgang slik at du kan koble til en til CRT skjerm på kortet. Bare denne overgangen koster 300,- Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Forskjellen mllom de 2 sapphire kortene er den vifteløse løsningen. Ultimate Ed inneholder 2 helsversjoner av spill(Sof2 og ett till jeg ikke husker), er ikke sikker på om vanlig 9700Pro inneholder disse. Her har du en liten 9700pro vs GFFX5800 test. Som du ser vinner GFfx minnimalt i de fleste testene, men du må da tåle et helv3tes bråk, da den viften bråker helt sinsykt. Legg også merke til at GFfx kortet er "Antatt 2003-03-31". Nvidia var ikke helt fornøyd med GFfx, og lager dermed et begrenset antall chipper før de faser brikken ut av markedet. Personlig hadde jeg gått for ATI. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Forskjellen er at vanlig har ribbe og vifte, mens U.E. har ribbe og heatpipe. Dette gjør U.E. totalt lydløs. I tillegg får du med litt bedre bundle med U.E. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 *sikler over U.E...* ups, sorry for sølet... gå for U.E. du Lenke til kommentar
torry Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Hva koster det / er det vanskelig å installere heatpipe? Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Hva koster det / er det vanskelig å installere heatpipe? Får Zalman heatpipe for ca 250,-... ikke vanskelig å innstallere Men vær obs på at garantien forsvinner... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå