Gjest Slettet+19283741 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Jeg har en WD disk som har usb 2.0 og jeg har usb 2.0 på PC-en også. Nå har jeg kopiert noe i ca 10 min og først nå er hastigheten oppe i 7 mb/s. Den startet på litt under 1 mb/s og holdt seg der i noen min. Burde ikke hastigheten ligge på rundt 20 mb/s? Hvorfor bruker den så ekstremt lang tid på å komme seg opp i hastigheter? Den øker med 0,01-0,02 mb/s pr sekund som går. I skrivende stund er den oppe i 8 mb/s. Legger ved ett screenshot. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Vel det blir bare gjetning. Jeg tror ikke det er noe feil med disken i seg selv. Det jeg tror kan være årsaken til denne "forstyrrelsen" er: - Du kopierer mange småfiler. Da går det tregere fordi filsystemet skal gjøres klart for filene. - Det er en gammel bug i Vista. Jeg foreslår at du tar en titt på Teracopy. Den skal kunne kopiere filer mer effektivt enn windows. Bruker den selv i forbindelse med kopiering og synes den fungerer helt flott. Du kan laste ned en egen "portable version" men den anbefaler jeg ikke, for den integrerer seg ikke i windows. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Kan hende du har rett. Kopierer en mappe med store, men få filer (ca 400 filer), og nå ligger det på ca 18 mb/s. Hva er den buggen du snakker om i Vista? WD disken min har nemlig vært svært ustabil (kun prøvd den på vista) siden den var ny. Det kan virke som den har blitt en smule mere stabil siden sist jeg brukte den (2-4 mnd siden). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå