Griffin Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 I helgen samler jeg en gjeng venner for Ps3 turnering. Har tenkt å benytte 2 TV'er og 2 Playstation 3. Går det å kople de sammen med en vanlig nettverkskabel? Hvis ikke, går det å kjøre de inn på samme ruter og kjøre lokalt? Eller må vi kjøre det over nett som alle andre? Lenke til kommentar
SirElectron Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Dette er jeg ikke sikker på, det er godt mulig det står noe i manualen om dette. Hvis du kobler PS3 - PS3 (uten og bruke ruter) så må du uansett benytte deg av en twisted pair nettverkskabel. http://www.irontech.no/interface/ethernet.html Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Twisted Pair må han ha uansett. Det er vel krysset kabel du mener? Lenke til kommentar
SirElectron Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Twisted Pair må han ha uansett. Det er vel krysset kabel du mener? Twisted pair = krysset kabel.. (også kalt cross over) Lenke til kommentar
arokh Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Twisted pair = vanlig nettverkskabel ! = crossover. Crossover er en variant av denne kabelen som gjør det mulig å koble sammen to maskiner mot hverandre. Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 I helgen samler jeg en gjeng venner for Ps3 turnering. Har tenkt å benytte 2 TV'er og 2 Playstation 3. Går det å kople de sammen med en vanlig nettverkskabel? Hvis ikke, går det å kjøre de inn på samme ruter og kjøre lokalt? Eller må vi kjøre det over nett som alle andre? Det er vel opp til spillene dere skal spille om de må være på nett eller ikke, men alle spillene jeg har krever en server for multiplayer med andre ps3er, og den serveren kan man ikke sette opp selv, så selv om de to playstationene er i samme rom må spill ofte spilles via en server på internett. Om spill som støtter multiplayer over lan(har ikke oversikt over hvilke det er) støtter kobling mellom to ps3er kun med kabel(krysset tp kabel ja, ikke alle tpkabler er krysset...) eller om du må ha en hub/switch/ruter det vet jeg ikke, men en hub/switch/ruter pleier ikke være så langt unna:) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Twisted Pair må han ha uansett. Det er vel krysset kabel du mener? Twisted pair = krysset kabel.. (også kalt cross over) Som sagt; Både vanlig nettverkskabel og kryssa kabel er twisted pair. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 electron84; twisted pair betyr at to og to ledere er "twisted" rundt hverandre. on-topic; Jeg tviler på at det er nødvendig med en krysset kabel, selv om du skal koble to ps3 direkte i hverandre. Jeg kjenner ikke til nettverkskortet i ps3, men tipper dette har slik auto-sense funksjon, akkurat som alle vanlige nettverkskort har hatt det siste tiåret. Prøv med en vanlig nettverkskabel, tipper det funker, og om det ikke gjør det så får du gå til annskaffelse av en krysset kabel. Hvis du ikke bruker noe router må du konfigurere IP-adresser manuellt på begge ps3ene. Dette gjøres i nettverksinstillinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå