Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

noen spørsmål om kjønnsykdommer


ecko

Anbefalte innlegg

jeg lurer litt på dette med kjønnsykdommer. kan jeg få det av å pule ei uten kondom? hva med å slikke henne eller om hun suger emg, kan det bli noen sykdommer av det?

 

 

jeg har fått ett inntrykk av at kjønnsykdommer varer livet ut, gjør de det elelr forsvinner de og man blir frisk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samleie uten kondom med noen med en kjønnssykdom ville i mange, mange tilfeller føre til at du blir smittet. Man blir ikke alltid det, men det er jo sånn man får det. Og de forsvinner ikke av seg selv, det må medisiner til. Alvorlighetsgraden avgjør behandlingen. Hvis man f. eks. har fått klamydia får man en pille hos legen, men får man f. eks. aids finnes det ingen kur.

 

EDIT: Vet at man ihvertfall kan få klamydia i halsen hvis man har hatt oralsex.

Endret av Leeroymonster
Lenke til kommentar

Hvis du går til helsesøster på skolen eller noe lignende kan du få ta klamydia-prøve gratis. Hvis ikke; legen. Tror ikke det koster så all verden.

 

Edit: Det skjer ved at du pisser på et glass, så blir prøven sendt til en lab og analysert. Du får resultatet i posten en stund senere.

Endret av Keith White
Lenke til kommentar
Hvis du går til helsesøster på skolen eller noe lignende kan du få ta klamydia-prøve gratis. Hvis ikke; legen. Tror ikke det koster så all verden.

 

Edit: Det skjer ved at du pisser på et glass, så blir prøven sendt til en lab og analysert. Du får resultatet i posten en stund senere.

 

 

er det slik på alle skoler? videregående? ungdomsskoler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...