ecko Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 jeg lurer litt på dette med kjønnsykdommer. kan jeg få det av å pule ei uten kondom? hva med å slikke henne eller om hun suger emg, kan det bli noen sykdommer av det? jeg har fått ett inntrykk av at kjønnsykdommer varer livet ut, gjør de det elelr forsvinner de og man blir frisk? Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Samleie uten kondom med noen med en kjønnssykdom ville i mange, mange tilfeller føre til at du blir smittet. Man blir ikke alltid det, men det er jo sånn man får det. Og de forsvinner ikke av seg selv, det må medisiner til. Alvorlighetsgraden avgjør behandlingen. Hvis man f. eks. har fått klamydia får man en pille hos legen, men får man f. eks. aids finnes det ingen kur. EDIT: Vet at man ihvertfall kan få klamydia i halsen hvis man har hatt oralsex. Endret 24. april 2008 av Leeroymonster Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 I tillegg til det som står ovenfor her så står det veldig mye informasjon på nettet. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Ja, søk på det du lurer på, det er en veldig god idé. En annen god idé er å ikke ha sex uten kondom uten å være sikker på at den andre ikke har sykdommer (som i et fast forhold). En "regel" er jo at man tester seg for sykdommer hver gang man bytter sexpartner. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 faen i hælvette ble redd nå ehm hvordan får man testet seg? pris? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Hvis du går til helsesøster på skolen eller noe lignende kan du få ta klamydia-prøve gratis. Hvis ikke; legen. Tror ikke det koster så all verden. Edit: Det skjer ved at du pisser på et glass, så blir prøven sendt til en lab og analysert. Du får resultatet i posten en stund senere. Endret 24. april 2008 av Keith White Lenke til kommentar
ecko Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Hvis du går til helsesøster på skolen eller noe lignende kan du få ta klamydia-prøve gratis. Hvis ikke; legen. Tror ikke det koster så all verden. Edit: Det skjer ved at du pisser på et glass, så blir prøven sendt til en lab og analysert. Du får resultatet i posten en stund senere. er det slik på alle skoler? videregående? ungdomsskoler? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Ja, det er jeg rimelig sikker på Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Klamydia-test er gratis uansett. Hos legen også. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Det er noe som gjelder spesielt for klamydia, siden det har blitt litt av en "folkesykdom" blant ungdommen. Er ikke sikker på om det gjelder andre kjønnssykdommer. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 "Tiden fra smitte til sykdommen bryter ut (inkubasjonstiden) varierer, men er vanligvis mellom 1 og 2 uker." vil den ikke vises på en prøve før den tiden da? kan man få klamydia av å bli sugd? Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Man skal ikke teste seg før 2 uker etter ubeskyttet sex nei, for da kan det hende, som du selv sa, at det ikke har brutt ut enda. Har aldri hørt om noen som har fått det av å bli sugd, men den som suger kan (som jeg har sagt før) få det i halsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå