Gå til innhold

Diverse spørsmål rundt kjøp av nytt HD-Kamera

Anbefalte innlegg

ja enig i det, og det er umulig å vite i dag hva som skjer med en tape de neste 20 årene... så stalltipsene jeg følger fra nettet er å holde meg til ett merke/fabrikant(for å unngå uheldig blanding av smøremiddel), og å kun bruke 60min eller kortere tape (det er de tykkeste). ifølge

http://www.bealecorner.com/trv900/head.txt

er det kun to OEM for minidv tape; sony og panasonic, slik at feks

Fuji, Maxell, JVC, TDK egentlig er panasonic tape, og at det dermed er en slags sony versus røkla situasjon mht blanding av tape.

blant sonys egne tape typer er vel premium den enkleste og rimeligste fulgt av excellence og deretter den dyreste DVM63HDV. de magnetiske egenskapene er ifølge spec en 10-20% bedre for de dyre tapene, men hvor stor betydning dette har på lang sikt er uklart... det er snakk om å gjøre risikoen mindre. for samme tapetype er det i tillegg sikkert statistisk variasjon mht kvalitet... mange advarer mot å bruke sony tape på nettet pga at de bruker "fuktig" smøremiddel mens

panasonic bruker "tørt" smøremiddel, men hvor mye man skal tro på dette vet jeg ikke. har egentlig et ekstremt målepunkt; svigermoren min, har vært over hele kloden og brukt de rimeligste jalla tape, uten hensyn til merke eller pris, og

spiller tapene av om igjen og om igjen, år etter år, på sin canon mvx et eller annet uten problem. så egentlig, synes jeg "tapedebatten" lukter mest av "urban legend"...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Panasonic sine tapes er jo nesten ikke å oppdrive i Norge.

Finner fotovideo og scandinavianphoto som har. Første koster 99 stk og andre 76 stk.. på BHP i USA, koster de $6... selv med dyr frakt lønner det seg om man kjøper noen.

Mens SONY er overalt i nesten alle nettbutikken, og koster fra 21,- og oppover.

Forvirrende...

HVOR KJØPER DERE TAPES A? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...