hertugen Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Heisan, Skal bestille ny CPU, men er i tvil mellom Q6600 og Xeon X3220. Jeg følger ikke mye med lenger, når det gjelder overklokking, og hvilke cpu'er og batcher som er å foretrekke. Håper på litt tilbakemeldinger fra Dere som er litt mere oppadgående sammenlignet med meg. PS, har forøvrig ett Abit IX38 QuadGT, og ett Asus P5WDG2WS+E6600, ram er Corsair Dominator på begge. Endret 29. april 2008 av hertugen Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 kjøp den billigste av dem.Akkurat nå koster de rett over 1400 kr,noe som er en fin pris. Hvem som klokker best av de to er vel bob bob tenker jeg.De er rett og slett samme cpuen.Xeon skal være plukket ut som en bedre cpu (varme og stabilitet),men tviler på det er gjennomgående. Du må passe på at du får G0 steppingen.Den forrige B3 utviklet mye varme og hemmet klokkingen.Men tviler på at det er igjen noe B3 stepping på markedet,da den utgikk i juli 07. Lenke til kommentar
a-z Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Spørs hva du skal bruke den til. Vil tro at folk flest har best nytte av en Q6600 fremfor en X3220. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Dette er jo i praksis samme cpu - basert på samme core, med samme hastighet og cachestørrelse, men Xeon-varianten er garantert G0. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 kjøp xeon om den koster samme. Den er speccet til høyere temp og er garantert av en viss kvalitet. q6600 kan være tilfeldig hva du får. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå