tomsi42 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Er redd dette er helt OT - men jeg vet ikke helt hvor jeg skal poste spørsmålet mitt, og her har jeg jo fått svar tidligere. Har jo litt med skanneren og gjøre også da, siden det gjelder tilleggsprogrammet som fulgte med Jeg har innstallert Photoshop, men var nok ikke helt våken i innstallasjonen, for nå starter det automatisk en sjekk etter bilder hver gang jeg starter opp maskinen og mobilen blir funnet via bluetooth... Dette tar lang tid og jeg har lyst til å styre dette selv. Har forsøkt å se om jeg kan finne et sted med innstillinger for å fjerne en hake for dette, men har ikke klart det. Noen som vet hvor jeg kan finne det? Kommer inn på en velkomstside når jeg starter opp programmet. Du har nok en nytt lite ikon nede i venstre hjørne, som ser ut som et kamera. Det er adobe sin "slurpe inn bilder automatisk" program. Du kan høyre klikke på ikonet og velge disable. Tom Lenke til kommentar
granny Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Er redd dette er helt OT - men jeg vet ikke helt hvor jeg skal poste spørsmålet mitt, og her har jeg jo fått svar tidligere. Har jo litt med skanneren og gjøre også da, siden det gjelder tilleggsprogrammet som fulgte med Jeg har innstallert Photoshop, men var nok ikke helt våken i innstallasjonen, for nå starter det automatisk en sjekk etter bilder hver gang jeg starter opp maskinen og mobilen blir funnet via bluetooth... Dette tar lang tid og jeg har lyst til å styre dette selv. Har forsøkt å se om jeg kan finne et sted med innstillinger for å fjerne en hake for dette, men har ikke klart det. Noen som vet hvor jeg kan finne det? Kommer inn på en velkomstside når jeg starter opp programmet. Du har nok en nytt lite ikon nede i venstre hjørne, som ser ut som et kamera. Det er adobe sin "slurpe inn bilder automatisk" program. Du kan høyre klikke på ikonet og velge disable. Tom Tusen takk Det var vel det jeg visste.. her får jeg svar! Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 HeLLLLLLveTTTEEEEEE Kjøpte Cano lide 600F, gledet meg til å prøve den nå, så fulgte ikke USB kabelen med. Har flere gamle USB kabler men de har sånne store hoder, denne har sånn ny USB kabel du kobler til kameraer osv. Ingen av de jeg har til dette er lange nok. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Da blir det enten denne eller V500 for meg Det som ikke går så godt frem fra noen av testene og omtalene er hvor mye film de håndterer? Har mest negativremser med 4 bilder som jeg gjerne skulle ha fått skannet inn. Min Gamle CanoScan tok bare ett og ett negativ, og det er bare helt håpløst... En oversikt over tekniske data for begge samt Nikon CoolScan LS-50 hos Komplett i alle fall. Det blir vel hipp som happ, men V500 er nok bedre og dyrere. Ser ut som den er bedre på gråtoner (16-bit mot 8-bit, sikkert nyttig på S/H negativer) og har litt høyere optisk oppløsning (6400x9600 mot 4800x9600). Nikon CoolScan har bare en oppløsning på 4000 og 42-bits farge, men slår glatt både Epson- og Canon-skannerne når resultatet skal bedømmes. Så en skal ikke se seg blind på de oppgitte tekniske data heller (f.eks. så mangler sammenliknbare data for dynamisk omfang). CanoScan 8800F har i alle fall disse mulighetene med adaptere som følger med (ser ut som det er tilsvarende for V500 også): - To filmremser 35mm (maks 12 negativer til sammen) - Fire lysbilder 35mm - 120-format: maks 6x22 cm filmremse Aldeles glimrende link BonzoDog! Takker så mye! Har enda ikke bestilt scanner men V500 frister litt mer nå. Nikon scanneren er begrenset til ren film og det er et lite aber da jeg egentlig er ute etter en god kombinasjon. Takk igjen for kvalitetshjelp! Edit: Da var V500 bestilt Bare synd Komplett ikke kan levere før i slutten av Juli Endret 27. juni 2008 av trn100 Lenke til kommentar
roar1961 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Mange fine tips her. Jeg har behov for å skanne bilder, postkort, frimerker og sedler for salg på qxl. Jeg trenger en rask skanner, og vil ha et enkelt brukergrensesnitt for skanning. Ønsker helst å ha hurtigknapp på skanner som lagrer i jpg eller pdf. For å få effektivitet håper jeg at flere bilder kan legges inn i scanneren og redigeres/beskjæres etterpå, kanskje automtisk? Ser Canon har Canonscan Lide 70 og 90. Erfaringer? Noen som kan gi meg noen gode tips om hva jeg bør kjøpe? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 På grunn av leveringstiden endte jeg opp med 8800F selv men har dessverre ikke fått testet den så mye enda (Er egentlig en gave jeg ikke har fått levert enda! ). Det følger imidlertid med flere forskjellige filmadaptere, den har massevis av hurtigtaster (Scan til PDF, Scan til E-Post, Kopi etc.) og kommer med mye god programvare inklusive Photoshop Elements. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Er spendt på å høre konklusjonen på det dere scanner. Blir det bra og hvilken scanner bruker du? Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Det er forsåvidt det samme hvilken vei man skanner negativene. De kan alltids rettvendes i Photoshop o.l. etterpå. Hvis man venner seg til å legge dem i slik at de skannes rettvendt i utgangspunktet, så slipper man en ekstra operasjon etterpå og at negativene blir speilvendt uten at man er klar over det. Det kan jo være grunner for å speilvende et bilde, men da er det greit å gjøre det bevisst. Not really, du bør nok ha emulsjons siden av filmen riktig vei for best kvalitet. Hvis du holder opp et negativ eller dias og ser på det slik at du ser bildet riktig, så legger du det med den siden ned på skannerplata. Enkelt å huske, samme som om du skulle skannet et ark. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå