Gå til innhold

Må man bruke iTunes med iPOD classic 60 gb?

Anbefalte innlegg

Etter at min Creative Zen Vision:M (:love:) tok kvelden, må jeg ha meg ny spiller. Ettersom Vision:M er ute av produksjon, er det eneste alternativet jeg har funnet dessverre en iPOD. Jeg har et dårlig inntrykk av iPOD, men kan jo gi det en sjans. Noen spørsmål:

1. Må jeg bruke Itunes, eller kan det fikses slik at jeg bare kan dra over filer, eventuelt bruke et annet program.

2. Er det slik at det er problemer med reklamasjonsretten om noe går i stykker på de spillerne?

3. Mener å ha lest at det er til dels problematisk å få konvertert filmer slik at de kan legges inn på spilleren. Hvilke formater støttes, og er konverteringen greit å få til?

Kommer sikkert flere etterhvert.

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Nuvel. Jeg fikk spilleren i posten i dag, og da med 80 gb lagringsplass. Finn meg en mobil til samme prisen (1600 kr) og samme lagringsplass, så er det greit :p.

Hvordan overfører jeg med Winamp? Har lagt sangene inn i biblioteket nå, men jeg ser ikke noe sted jeg kan overføre ...

Endret:tror jeg faktisk at den overfører :D.

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

du kan starte med å laste ned her

så tror jeg rett og slett du are plugger den i... vist jeg har winamp oppe når jeg plugger i moilen, får jeg alltid fårespørsen om jeg vil åpne/spille av med winamp.

om dette ikke skulle fungere, så kan du jo hive det rett over, men jeg merner det skal funke.

har ikke prøvd selv da jeg ikke er noe stor fan av iPod/iTunes... liker heller ikke at Winamp har gått over til en stor runte i stedenfor, flere beveglige deler, som på eldre versjoner..

btw: om du skal laste ned eldre versjoner av winamp eller den den jeg sente ikke vil virke så er www.downloads.com din venn..

lykke til med ny spiller :thumbup:

edit: det så mye instilleinger og tenester at jeg blir litt forbauset vist dette ikke funker. men så skal jo egentil alle appla produkter være låst til andre apple produkter. dette er også hoved grunnen til at jeg helst velger noe annet..

edit2: aha.. litt sent ute :p

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Har selv den samme iPoden som du snakker om her, og jeg synes MediaMonkey3 fungerer bedre enn Winamp for iPod. Winamp er såååå 2004 ;)

For konvertering av filmer så bruker jeg enten iTunes selv eller evt "Replay Converter" som går litt raskere.

Lenke til kommentar

Jeg og er som du, liker det enkelt og stabilt.

Jeg bruker iTunes til avspilling fordi jeg er glad i "interfacen" (husker ikke det norske ordet). Men til redigering av musikk så liker jeg bedre Media Monkey enn Winamp. Primært pga muligheten for scripting og at det er opensource slik at det utvikler seg raskere enn andre programmer. Brukte Winamp for avansert redigering tidligere, men etter at jeg testet MM så tok det ikke lang tid før jeg var "nyfrelst" :)

For mer utfyllende forklaring så anbefaler jeg denne testen som er oppdatert i Mai 2008.

Konklusjon

Hele testen.

PS: Sjekk denne tråden også: Media Monkey v3-tråden

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Uff, det der var mye skrift på dårlig bakgrunn :p. Kom ikke engang til overskriften.

Men om forskjellen er at det er mye bedre muligheter for å redigere musikk i MM3, så er jeg langt fra overbevist. Det jeg bruker winamp til, er å spille av musikk. That's it. Digger j-snarveien. Dessuten er spilleren liten, og jeg kan få den til å se mer eller mindre grei ut.

Jeg er egentlig litt motstander av Apple, men denne spilleren var egentlig det eneste alternativet. Men iTunes skal jeg holde meg langt unna. Prøvde det en gang, og det ble maks rot i musikksamlinga mi. :/

Lenke til kommentar

Les bare konklusjonen da ;) Det er jo sort skrift mot gråblå bakgrunn, det er vel ikke så ille å lese?

Skjønner den. Det er mange fler årsaker, men til syvende og sist så er jo alle alternativene bra på hver sin måte og hvis du liker interfacen på Winamp så er det jo bare å gå for den. Men uansett, jeg vet at det erveldig mange som bytter fra WA til MM.

Forresten, hva mener du med rot i musikksamlinga? Hvis det er mappe-struktur så er det jo lett å la iTunes gi faen i det. Hvis det er taggene som er rotete så anbefaler jeg absolutt at du setter deg inn i det temaet.

Hjelp til å sortere musikk

Lenke til kommentar

Leste konklusjonen nå :)

Det med rot tror jeg (er lenge siden nå) var at mappestrukturen jeg har opprettet og holdt ved like ble mer eller mindre ødelagt, og kanskje taggingen også. Mye mulig jeg husker feil er nå, men noe rot ble det iallfall.

Jeg har god orden i musikksamlingen min nå. Har brukt programmer som Tag&Rename for å fikse taggene, og så har jeg en grei mappestruktur.

Takk for gode svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...