Gå til innhold

Lifestyle portretter av May S.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kløft er røft. Hun fikk i hvert fall vist en trashy siden. Litt uskarpe bilder, men lyssettningen var ganske fin.

Huff. Hadde jeg hatt tid, skulle jeg funnet frem softboxen fra skolens glemte lager, og dratt med meg en av jentene i klassen ut. Vi kan konkurere om hvem som finner den med størst kløft : D

Lenke til kommentar
Tatt ute en jævlig solfylt dag i forrige uke=) (me want blitz..dumt med 1d serie og ikke ha råd til ekstern blitz når det er slikt vær
Ja, Nikon har i hvert fall SB-400 som fungerer til sånn bruk - og mulighet for tilt. Ellers koster jo ikke en Sigma EF-500 eller EF-530 all verden da, mye billigere enn 430EX i hvert fall.
Lenke til kommentar

Du har presentert mange gode bilder, Cruel. Dette er dessverre ikke blant de beste. Jenta er søt, men kløften vil jeg ikke kommentere. Vi må ikke bli for opptatt av utseende til de som avbildes, men hvor vellykket avbildingen er.

"You are beautiful no matter what they say

Words wont bring you down

You are beautiful in every single way

Yes, words wont bring you down

Dont you bring me down today..."

Lenke til kommentar

Bilde 1. Ansiktsuttrykk og posering ikke vellykket, ser unaturlig ut. Bilde 2. Bra uttrykk, noe uskarpt i ansiktet (mulig det er krympingen som har skylda men..). Bilde 4 også bra ansiktsuttrykk, men gelender under arm burde ikke vært der, samt at vinkel på armen ikke er bra. Bilde 5 bra ansiktsuttrykk igjen, men her forstyrrer gelender nok en gang. Bilde 6 virker unaturlig, modell er ikke komfortabel.

Lenke til kommentar

#1 ser veldig bra ut som thumbnail, men faller litt i kvalitet i full versjon. Bakgrunnen liker jeg veldig godt, men som nevnt er ikke uttrykket og poseringen særlig vellykket. Synes det er synd, ettersom mursteinen er utrolig tøff.

På grunn av ansiktsuttrykk og komposisjon, synes jeg kanskje at #2 er det mest vellykkede fra shooten. Utsnittet er tett, men gir en fin kontakt med modellen. Synd at du ikke har fokusert på hennes høyre øye (venstre for oss), da det ser litt rart ut at halvparten av ansiktet er mer uskarpt enn den andre. Tror det hadde vært bedre om du endret fokus, samtidig som å stille til en mindre blender, slik at mer av ansiktet hadde vært i fokus. ;)

Lenke til kommentar

"Kløft er røft. Hun fikk i hvert fall vist en trashy siden. Litt uskarpe bilder, men lyssettningen var ganske fin."

Ser ikke helt hvordan det er trashy? Oo

Er det virkelig så ille mye kløft her? Oo

"Ja, Nikon har i hvert fall SB-400 som fungerer til sånn bruk - og mulighet for tilt. Ellers koster jo ikke en Sigma EF-500 eller EF-530 all verden da, mye billigere enn 430EX i hvert fall."

Liten vits å kjøpe en blitz jeg ikke kommer til å ha lenge uansett. Så blir nok å vente på 580ex :p

Må ha muligheter for å bruke den off kamera etc.

"Bilde 1. Ansiktsuttrykk og posering ikke vellykket, ser unaturlig ut. Bilde 2. Bra uttrykk, noe uskarpt i ansiktet (mulig det er krympingen som har skylda men..). Bilde 4 også bra ansiktsuttrykk, men gelender under arm burde ikke vært der, samt at vinkel på armen ikke er bra. Bilde 5 bra ansiktsuttrykk igjen, men her forstyrrer gelender nok en gang. Bilde 6 virker unaturlig, modell er ikke komfortabel."

Ser ikke hvordan gellenderet er forstyrrende?

Men her er ett med annen vri på hånden;

_U1C0880BW.jpg

Tror ikke det har noe med at hun ikke er komfortabel, mere jeg som ville ha det slik.

@IceFox, tja, kunne sikkert blenda ned ett eller to hakk. Men tror det hadde vært helt ok med halveansiktet oof om jeg hadde hatt fokusen på rett øye.

Som feks her:

_U1C0952BW.jpg

Her er ett fra samme murvegg med litt mere normal kameravinkel, og litt mindre vidvinkel;

_U1C0920.jpg

Lenke til kommentar

Ja, armstillingen er mye bedre i det nye bildet :thumbup: . Når det gjelder det med gelenderet i bildet jeg nevnte, så stjeler det oppmerksomhet / bildet blir uryddig og jeg tror bildet ville blitt bedre uten. Når det gjelder min kommentar om ikke komfortabel i bilde 6, så går det litt på min magefølelse av hennes egen opplevelse av poseringen (uttrykket blir litt tvilende)som sammenfaller med min egen opplevelse av bildet. Muren som bakgrunn i enkelt av bildene fungerer den det var bare noe med stillinger og uttrykk som ikke stemte helt for meg i et par av bildene. Utover det synes jeg du får til mye, og modellene fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar
"Ser ikke hvordan gellenderet er forstyrrende?"

Helt enig. Jeg synes du ofte viser evne til å sette en modell inn i en naturlig sammenheng med den virkelige verden. Det finnes jo en virkelig verden, gjør det ikke?

Det blir forstyrrende på samme måte som trær bak et hode (om enn ikke like forstyrrende, da det stikker ut fra kroppen i stedet), eller noe annet i bakgrunnen som ufortjent tar oppmerksomhet fra hovedmotiv (om det finnes i den virkelige verden, betyr det ikke nødvendigvis at vi må ta bilder slik at det kommer med, vi kan velge hva som skal være med ut fra et estetisk synspunkt). Dette er portretter og ikke dokumentarbilder.. Det var i bilde 4 jeg synes det blir for dominerende uten å tilføre bildet noe positivt. Når det gjelder bilde 5 er jeg delvis uenig med meg selv vedrørende dette. Nå var ikke min kritikk ment som surmaget, den går på hva jeg ser som forbedringspotensiale i det enkelte bilde.

Lenke til kommentar

Jeg ser fremdeles ikke det forstyrrende med den stangen. Alt som er rundt et objekt stikker tilsynelatende ut fra kroppen på en eller annen måte. Her er det en stålstang som den skjønne frøken hviler sin hånd på, i høyde med hoften. Det er en liten detalj i et ellers klinisk bilde som forteller oss at frøkna ikke er dypetset. Nei, igjen synes jeg Cruel har lykkes med å forlate studio for noen stakkede timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...