Simen1 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Er kanskje på tide å pensjonere de to 19" mine å kjøpe meg en 24" istedet. Er heldigvis ikke så helt galen pris på de nå En Vista lisens er ikke så dyr, <..> Det kommer an på hvilken lisens man velger men mange betaler faktisk mer for lisensen enn det en splitter ny 24-tommer koster. Jeg har gjort mitt valg på det punktet. At det blir færre som bencher Simen1, er godt mulig. Det var ikke det jeg mente. Jeg mente at det kommer til å bli færre som bruker 3DMark som ytelsetest. De som konkurrerer bør være ekstra opptatt av å tyne ytelsen lengst mulig. Ergo, velge det OS-et som gir dem en ytelsefordel: XP (32 eller 64bit avhengig av test, evt. Server 2003) Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Er kanskje på tide å pensjonere de to 19" mine å kjøpe meg en 24" istedet. Er heldigvis ikke så helt galen pris på de nå En Vista lisens er ikke så dyr, <..> Det kommer an på hvilken lisens man velger men mange betaler faktisk mer for lisensen enn det en splitter ny 24-tommer koster. Jeg har gjort mitt valg på det punktet. At det blir færre som bencher Simen1, er godt mulig. Det var ikke det jeg mente. Jeg mente at det kommer til å bli færre som bruker 3DMark som ytelsetest. De som konkurrerer bør være ekstra opptatt av å tyne ytelsen lengst mulig. Ergo, velge det OS-et som gir dem en ytelsefordel: XP (32 eller 64bit avhengig av test, evt. Server 2003) Så du mener at jeg skal drite i alle DX10 titlene mine for å få 5-10% bedre ytelse på andre spill jeg knapt spiller? Og hva er 5-10% når man allerede drar 100+FPS i de fleste spill? Synes det blir generalisert litt mye Personlig fordrar jeg f.eks. ikke biler, har ikke lappen, kommer aldri til å ta den. Men jeg går ikke fanatisk rundt til alle bileiere og preker kollektivtransport til dem, hehe. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Greit nok det Simen1, men nå kan de ikke velge XP lengre. De må kjøre ett OS som støtter DX10. Er ikke værre enn det. Liker ikke du (og alle andre det måtte gjelde) det, så er det jo bare som andre har sagt før her, å kjøre benching i 06 eller ett annet bencheprogram Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Det som provoserer meg mest er kravet til operativsystemet. Samme her. Et par morsomme fakta: * 80,4% av Windows-brukere bruker Windows XP (statistikk for mars 2008) * 15,3% av Windows-brukere bruker Windows Vista (statistikk for mars 2008) Vel, Windows XP har ikke DX10 støtte. Med mindre man modder og fixer, om engang det fungerer. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Så du mener at jeg skal drite i alle DX10 titlene mine for å få 5-10% bedre ytelse på andre spill jeg knapt spiller? Per dags dato kan alle Dx10-spill kjøres i Dx9-modus på Windows XP. Problem løst Ellers så får jeg bare si meg enig i at 3DMark blir mindre og mindre relevant for spillytelse. Det blir mer et slags konkurranse-program og underholdning i form av pen grafikk første gangen man kjører det. I lengden blir det mer som animasjonsfilmer: Har man sett filmen 2-3 eller 5 ganger så har man sett den og er ferdig med det. Greit nok det Simen1, men nå kan de ikke velge XP lengre. De må kjøre ett OS som støtter DX10. Er ikke værre enn det. Det er verre enn det. Det betyr at man må velge mellom pest eller .. hmm .. velbehag: - Bruke kanskje flere tusen kroner på Vista, med alt det innebærer (mange, inkludert meg mener det innebærer mye negativt). - Eller så må man holde seg til andre ytelsetester (f.eks spilltester eller eldre 3Dmark) Hmm.. det valget var jo ikke så vanskelig som jeg begynte å formulere det som. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Hvorfor klager dere over at 3Dmark Vantage ikke fungerer på DX9 maksinvare/Windows XP? Fordi dette umuligjør sammenligning av resultater. Det er da virkelig ingen menneskerett å kjøre 3Dmark... men så får dere heller bare holde dere til 3dmark 06 score. Det hjelper jo ikke en dritt. Dersom jeg har et tall i 3Dmark06 på eget utstyr og leser en test av et kort som gir X poeng i Vantage gir det meg zippo sammenligningsgrunnlag pga forskjellig bechmark program. Hvorfor skal testing av hardware være så avhengig av hvilken programvare du har i maskinen ? Ordet 'benchmark' i seg selv forklarer jo alt; er det interessant å becnhmarke tiden til en 20år gammel 100m løper med tiden til en 7år gammel 100m løper? Nei, det vil gi et totalt skjevt bilde, Feil... det forteller (blandt annet) 7-åringen sånn ca hvor fort han vil løpe 100m når han blir 20. Endret 24. april 2008 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 WinXP støtter alt av 3d effekter som DX 10 har og meir til, og det blir gjort igjennom OpenGL. Microsoft kjører jævlig hardt på å lure massene over til Vista...akkurat som dei har lurt standardorganisasjoner over heile verda med OOXML. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Nå vil ikke en hypotetisk DX9 renderer i 3DMark Vantange gi så mye bedre sammenligningsgrunnlag, DX9 og DX10 kort vil forsatt kjøre med forskjellig kode og funksjonalitet. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Makan til sutring. Er da for faen ingen som tvinger dere til å kjøre den nye 3DMark. Kanskje dere heller bør ta turen over i en "jeg hater Microsoft / Vista / 3DMark" tråd? Dette blir for dumt. Å Simen1 da..... Med din innstilling hadde vi fremdeles kjørt Windows 98 hele gjengen. Klagde du like mye når man gikk fra 3DMark 99 til 3dMark2000 osv? Merkelig at slenger man litt dritt om Wow i en Wow tråd får man advarsler, mens her inne syter å klager selv Moderatorene over ditt å datt. Give it a rest........Please. Er faktisk noen av oss som synes å benche er veldig morro, å som liker Vista for den saks skyld. Ja man kan sikkert velge DX9 i alt av spill som støtter DX10, men hvor lenge før det forsvinner? Takke meg til best mulig grafikk fremfor de 2 - 3 % jeg skulle få ekstra ved å kjøre DX9 istedet for DX10. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Å Simen1 da..... Med din innstilling hadde vi fremdeles kjørt Windows 98 hele gjengen. Dette blir for dumt. Du er ikke akkurat med på hverken å holde et saklig nivå eller holde deg til temaet. Men jeg tar hintet og gravlegger 3DMark Vantage og denne tråden. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Pentium D 3,2 Ghz?ha sliter jeg, har bare en på 2,8 Pentium D på 2,8Ghz? Husk på at dette bare er minimumskravet. Anbefalt er Intel E6600 (Intel Core 2), som forøvrig kun går på 2,4Ghz. Må ikke forveksle GHz og Ghz her. hehe skjønner det, men mente at jeg hadde en Pentium Dpå 2,8 Ghz Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Makan til sutring. Er da for faen ingen som tvinger dere til å kjøre den nye 3DMark. Kanskje dere heller bør ta turen over i en "jeg hater Microsoft / Vista / 3DMark" tråd? Dette blir for dumt. Å Simen1 da..... Med din innstilling hadde vi fremdeles kjørt Windows 98 hele gjengen. Klagde du like mye når man gikk fra 3DMark 99 til 3dMark2000 osv? Merkelig at slenger man litt dritt om Wow i en Wow tråd får man advarsler, mens her inne syter å klager selv Moderatorene over ditt å datt. Såklart er det ingen som tvinger noen til å kjøre 3DMark. Men ettersom vi faktisk er interessert i benchmark så er det et fryktelig stort minus at Vista er et krav. De fleste som overklokker sitter på XP, og kommer sannsynligvis ikke til å gidde å gå over til Vista pga dette programmet. Det er grunnen til at dette blir for dumt, at Vista er et krav. Og for å legge til så vil jeg påstå at din instilling var den dårligste jeg har møtt på i denne tråden. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Såklart er det ingen som tvinger noen til å kjøre 3DMark. Men ettersom vi faktisk er interessert i benchmark så er det et fryktelig stort minus at Vista er et krav. De fleste som overklokker sitter på XP, og kommer sannsynligvis ikke til å gidde å gå over til Vista pga dette programmet. Det er grunnen til at dette blir for dumt, at Vista er et krav. Og for å legge til så vil jeg påstå at din instilling var den dårligste jeg har møtt på i denne tråden. Har du NOEN som helst form for dokumentasjon på det du sier? At de fleste som overklokker kjører winxp? Har du spurt samtlige overklokkere i verden om dette? Eller tar du utgangspunkt i deg og kompisen din? Jeg legger merke til at du, og en del andre med deg, vil ha i både pose sekk; 'JEG VIL HA ALT, OG JEG VIL HA DET I GÅR!!' Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Så 3dmark skal bidra til å tvinge brukerne over på Vista. Hvorfor kan vi ikke få DX10.1 på WinXP så kan folk ellers velge det beste OS'et. Vista begynner å dra fra i spillytelse pga SP1 og DX10.1, men hadde WinXP hatt DX10.1 så hadde vi nok sett ennå god økning i XP. Jeg ønsker ikke Vista på hjemmemaskinene, XP er mer enn bra nok så det er litt underfunding at spill og grafikk skal tvinge deg over til et nytt OS. Det henger ikke på greip for meg. Endret 24. april 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Såklart er det ingen som tvinger noen til å kjøre 3DMark. Men ettersom vi faktisk er interessert i benchmark så er det et fryktelig stort minus at Vista er et krav. De fleste som overklokker sitter på XP, og kommer sannsynligvis ikke til å gidde å gå over til Vista pga dette programmet. Det er grunnen til at dette blir for dumt, at Vista er et krav. Og for å legge til så vil jeg påstå at din instilling var den dårligste jeg har møtt på i denne tråden. Har du NOEN som helst form for dokumentasjon på det du sier? At de fleste som overklokker kjører winxp? Har du spurt samtlige overklokkere i verden om dette? Eller tar du utgangspunkt i deg og kompisen din? Jeg legger merke til at du, og en del andre med deg, vil ha i både pose sekk; 'JEG VIL HA ALT, OG JEG VIL HA DET I GÅR!!' Såklart har jeg dokumentasjon, og dette ble lagt frem tidligere i tråden. At et veldig stort flertall kjører XP, og det sier seg jo selv uten å trenge å tenke at da sitter flertallet av overklokkere på XP. Nei, jeg tar ikke bare utgangspunkt i meg og kompisen. 99% av skjermdumper jeg ser overalt på forumer bruker XP. I tillegg til under VM rekorder av Sturla, samt diverse overklokkingskonkurranser. Synes det er en barnslig holdning av deg. Siden i følge deg så er jeg en "JEG VIL HA ALT, OG JEG VIL HA DET I GÅR!!" fordi jeg synes det blir tullete at Vista er et krav ettersom det bare er 15% som bruker dette, og det er 70-80% som bruker XP. Jeg så på artikkelen og la fort merke til at Vista var et krav. I følge deg så vil jeg ha alt fordi jeg kommenterte på et krav. Si f.eks at Linux(bare et eksempel) kom til å være et krav på et viderekommende 3DMark, så hvis du hadde kommentert det ettersom det er et veldig fåtall som bruker det OSet, så skulle jeg sagt at du er "JEG VIL HA ALT, OG JEG VIL HA DET I GÅR!!" typen? Skjønner du poenget? Endret 24. april 2008 av Scotty Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Jeg ser virkelig ikke problemet her, man får nå VHB 64bit lisens til 608kr. Kan ikke folk bare innse at utviklinga går FREMOVER? Man kan ikke forvente at Futuremark skal klare og å få til støtte for et 7år gammelt OS. No more dicussion EDIT: Og synes man at Vista er udregelig tregt så kan man jo alltids bare strippe Vista ned med tredjeparts programmer. H-H Endret 24. april 2008 av Head-Hunter Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Såklart har jeg dokumentasjon, og dette ble lagt frem tidligere i tråden. At et veldig stort flertall kjører XP, og det sier seg jo selv uten å trenge å tenke at da sitter flertallet av overklokkere på XP. Nei, jeg tar ikke bare utgangspunkt i meg og kompisen. 99% av skjermdumper jeg ser overalt på forumer bruker XP. I tillegg til under VM rekorder av Sturla, samt diverse overklokkingskonkurranser. Synes det er en barnslig holdning av deg. Siden i følge deg så er jeg en "JEG VIL HA ALT, OG JEG VIL HA DET I GÅR!!" fordi jeg synes det blir tullete at Vista er et krav ettersom det bare er 15% som bruker dette, og det er 70-80% som bruker XP. Jeg så på artikkelen og la fort merke til at Vista var et krav. I følge deg så vil jeg ha alt fordi jeg kommenterte på et krav. Ok, så fordi nisjebrukere og superoverklokkere bruker XP, så gjør nesten alle dette? Synes nå det er et merkelig utsagn jeg da.. Og du _vil_ jo ha i både pose og sekk; du vil beholde et 7 år gammelt operativsystem, men samtidig få full utnyttelse av et program som ikke er kommet ut enda? Synes Futuremark har alt på det tørre når de velger å gå for en plattform. Er trossalt ikke de som har bestemt DX10 standarden, de vil bare lage den råeste benchmarken på markedet. Og som også sagt tidligere i tråden; DX9 og DX10 kan ikke sammenlignes direkte opp mot hverandre, så å lage en benchmark som tester under DX10 på vista og DX9 på XP ville jo være et forferdelig tullete produkt. Fatter ikke at dere ikke ser dette. Hvis du synes det er så forferdelig hvordan Futuremark lager testene sine, synes jeg du skal finne et annet program å bruke. Ett av mine yndlingsspill, Final Fantasy VII, funker kun skikkelig på Win95/98, men du ser ikke meg falle over for det. Jeg har godtatt at fremskritt har funnet sted, og at jeg ikke kan få min vilje hele tiden. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Jeg ser virkelig ikke problemet her, man får nå VHB 64bit lisens til 608kr. Kan ikke folk bare innse at utviklinga går FREMOVER? Man kan ikke forvente at Futuremark skal klare og å få til støtte for et 7år gammelt OS. No more dicussion:) H-H I et diskusjonsforum så diskuterer vi. Først og fremst bør brukerne ha et valg. Vi holder ikke igjen utviklingen om vi hadde fått muligheten til å velge DX10.1 på WinXP. OS'et er ikke 7 år gammelt, det er mulig du ikke har fulgt med på utviklingen. Det ble lansert i den tid ja, men det har vært konstant utviklet og patchet, ergo er selv WinXP ganske fresh OS slik sett. Og når først folk må gå fra WinXP Pro, hva får deg til å tro at VHB er et godt valg? Gå fra beste versjon til omtrent den laveste hmm. Endret 24. april 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Såklart har jeg dokumentasjon, og dette ble lagt frem tidligere i tråden. At et veldig stort flertall kjører XP, og det sier seg jo selv uten å trenge å tenke at da sitter flertallet av overklokkere på XP. Nei, jeg tar ikke bare utgangspunkt i meg og kompisen. 99% av skjermdumper jeg ser overalt på forumer bruker XP. I tillegg til under VM rekorder av Sturla, samt diverse overklokkingskonkurranser. Synes det er en barnslig holdning av deg. Siden i følge deg så er jeg en "JEG VIL HA ALT, OG JEG VIL HA DET I GÅR!!" fordi jeg synes det blir tullete at Vista er et krav ettersom det bare er 15% som bruker dette, og det er 70-80% som bruker XP. Jeg så på artikkelen og la fort merke til at Vista var et krav. I følge deg så vil jeg ha alt fordi jeg kommenterte på et krav. Ok, så fordi nisjebrukere og superoverklokkere bruker XP, så gjør nesten alle dette? Synes nå det er et merkelig utsagn jeg da.. Og du _vil_ jo ha i både pose og sekk; du vil beholde et 7 år gammelt operativsystem, men samtidig få full utnyttelse av et program som ikke er kommet ut enda? Synes Futuremark har alt på det tørre når de velger å gå for en plattform. Er trossalt ikke de som har bestemt DX10 standarden, de vil bare lage den råeste benchmarken på markedet. Hvis du tenker litt etter så er det ikke vits å drive å argumentere over OS brukere. Fordi uansett hva du sier så er det faktisk nesten alle som bruker XP. De som overklokker har i langt mindre grad bruk for DX10 slik som de som spiller har. Det sier seg selv at det ikke er slik at halvparten av alle overklokkere sitter tettpakket i de 15% som bruker Vista. Hva har 7 år gammelt operativsystem å gjøre med saken? Det er oppdatert hele tiden, og flertallet foretrekker det. Full utnyttelse har jeg aldri nevnt noe om, vet ikke om du har blandet med noen andre sine innlegg eller hva. Men det burde ihvertfall vært kompitabelt med XP, og muligens hatt noen veldig få poeng mindre. Det spiller ingen rolle. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 I et diskusjonsforum så diskuterer vi. Først og fremst bør brukerne ha et valg. Vi holder ikke igjen utviklingen om vi hadde fått muligheten til å velge DX10.1 på WinXP. OS'et er ikke 7 år gammelt, det er mulig du ikke har fulgt med på utviklingen. Det ble lansert i den tid ja, men det har vært konstant utviklet og patchet, ergo er selv WinXP ganske fresh OS slik sett. Og når først folk går fra WinXP Pro, hva får deg til å tro at VHB er et godt valg? Kan jeg bare få spørre hvorfor brukeren skal ha et valg ang DX10 på XP? Er ikke dette opp til MS? Og er man ikke fornøyd kan man jo bruke Linux/FreeBSD/whatever? Det har siden longhorn var i tidlig alpha phase vært klart at DX10 blir unikt for denne plattformen. MS har tatt et valg; DX10 er for Vista. End of Case. Og en ren DX10 benchmark er da vista only, enkelt og greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå