NothgaliC Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Hei, nesten hver mandag, torsdag og annenhver fredag går jeg til jobb. 40 minutter gåtur i variert opp og nedoverbakker. 40 minutter hver vei altså. Veier 115-120 kilo (litt usikker), 1.82 høy eller noe rundt der. Vil dette gjøre noe nevneverdig godt for helsa mi kontra å kjøre bil, tenker da mest på vekttap. Skal nevne at jeg sitter mye still, hjemme og på jobb. I så fall, hvor mye effekt kan jeg regne med? Skal også nevne at kostholdet består som regel av 2-3 skiver nougatti hver morgen(av og til varierer jeg det litt, men det er skjelden). Enten kylling og ris eller en baguett sak med skinke, ost og salat til lunsj. Og middag er litt mer variert, av og til består den bare av noen skiver. Og så spiser jeg ei brødskive eller to noen timer før jeg legger meg av og til. Helgene består av to store helnøttsjokolader og 2 store pærebrusflasker. Endret 24. april 2008 av NothgaliC Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 JA! Disse 80 minuttene teller så absolutt!! Men du bør også gå minst en time hver dag, selv når du ikke jobber også. Hvis du drikker mye brus, kutt det ut TOTALT i tre måneder så skal du se hvor mange kg du går ned! Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 grunnen til at jeg ikke går på tirsdag, onsdag og annenhver fredag er fordi jeg må hente søstrene mine i barnehagen og stemora mi. Men ho får lappen snart så da blir det til at jeg går nesten hver dag. Og jeg hadde egentlig ikke tenkt å gjøre noe seriøst forsøk på å gå ned i vekt. jeg går mest fordi jeg sitter så mye stille og tenkte det var bra for helsa å gå. Pluss at jeg liker å spise/drikke det jeg vil. Men kanskje jeg skal kutte litt ned på sjokoladen og brusen Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Det blir omtrent som å sitte og drite utover gulvet når du vasker. Det hjelper liksom ikke så veldig å trene når du motarbeider deg selv senere på dagen. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Du veier veldig mye, men er ganske aktiv. Jeg tror kiloene vil renne av deg hvis du går over til å spise ordentlig. Det koster ikke så mye som man kanskje skulle tro. Drikk en kopp te i stedet når du blir fysen. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Selvsagt hjelper det å trene, uansett hva du stapper i gapet ellers i uka. Men jeg kjører ikke bil med håndbrekket på om jeg kan velge. Du kommer deg fra A til B, det går bare saktere. Gå så mye du bare vil og klarer. Og hver eneste slurk med brus du kutter ut, hver eneste sjokoladebit vil nok gjøre kroppen din enda litt bedre. Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Sett att jeg bytter ut brødskive med nugatti med havregryn og melk til frokost. Vil det ha noen effekt? Er ikke kjent med hvor feitende nougatti er i forrhold til havregryn, men mener å ha hørt at havregryn skal gi ganske mye energi i løpet av dagen. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Til og med jeg som er rimelig fersk i dette med trening og kosthold kan si at havregryn er bedre enn skive med nugatti. Så kjør på med havregryn. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 For all del kutt ned på brus og sjokolade. Masse tomme karbohydrater hjelper deg ekstremt lite. Dessuten høres det ut som om kostholdet ditt er veldig ensidig, noe som heller ikke er spesielt bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Hvis målet er vekttap bør du absolutt erstatte frokosten din med noe annet. Jeg kan anbefale havregrynsgrøt med for eksempel syltetøy (100% bær selvfølgelig) og cottage cheese. Hvis du er glad i kanel på grøten er det enda bedre, da dette hemmer insulinproduksjonen til en viss grad. Både brødmat og ikke minst nugatti er ikke spesielt gunstig for vekttap. Angående gåturene dine er de utrolig positive. Det er slike "småting" som bidrar til god helse. Så dropp bilen så ofte du kan. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Gåturene dine er en absolutt positiv ting, ikke bare er det trening i seg selv, men det gir også bedre velvære. Man blir som regel i bedre humør når man har vært aktiv i løpet av dagen. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Og så føles det veldig godt å legge seg om kvelden. Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 har faktisk bestemt meg fra og med denne helga kjøper jeg bare en sjokolade og ei brus, vil ikke kutte noe mer ned i den avdelinga. og brødmat kan jeg også kutte ned på uten større problemer. Hørte noe om at en burde spise kveldsmat noen timer før en legger seg og ikke rett før på grunn av at da vil kroppen forbrenne fett når en sover, eller noe i den dur. Stemmer det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Det er en omdiskutert teori. Jeg anbefaler deg å ikke tenke for mye på akkurat det. Pass heller på hva du spiser enn når du spiser. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Enig, jeg tror ikke det er noe du trenger å bry deg om på ditt kostholdsnivå. Uansett er det bedre å ha spist litt for sent enn å være så sulten når man går til køys at man ikke får sove. Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Nettop funnet ut at jeg slipper å hente søstrene mine så det betyr at jeg kan gå til jobb hver dag i uka. Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Og når du er på vei hjem, så har du vel ingen grunn til å ikke komme frem luktfri heller? Så jeg råder deg til å gå så raskt du klarer på veien hjem. Svett og få opp farten. Det er ikke så greit å løpe med veske/bagg, jobbklær og -sko, men det er hvertfall bedre enn å gå rolig. Det er faktisk ikke så langt i fra en liten joggetur. Men har du anledning til å skifte før du drar hjem anbefaler jeg deg å begynne å jogge. Fiks deg noen skikkelige sko og begynn med å jogge. Gå fort når du blir sliten og jogg videre når du har fått igjen pusten. Bare press deg selv så skal du se hvor effektivt det er etterhvert. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Spør du meg bør en som veier såpass være veldig forsiktig med jogging. Plutselig har du fått en belastningsskade, du beveger deg enda mindre og legger på deg enda mer. Gå fort, heller, helst i oppoverbakker. Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Som jeg sa så bør man skaffe seg skikkelig sko hvis han skal begynne å jogge. På löplabbet får du løpe på en 3d-mølle der de filmer løpingen din og finner en sko som støtter og passer akkurat med foten din slik at du unngår belastningsskade. Bare stikk innom å spør etter feks en skikkelig asfaltsko du skal bruke til jogging. Vet ikke hvor stor han er, så det blir liksom litt vanskelig å unngå å tipse han med at man ikke bør begynne med å småjogge... Endret 27. april 2008 av LOOM Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Jogging på asfalt kan være ekstremt belastende. Hvis du skal begynne å jogge, så begynn rolig med korte økter på mykt underlag. Men aller først tar du deg en tur til Löplabbet og får deg skikkelige sko. Det er ikke sikkert man slipper belastningsskade selv om man har riktige sko. Det vet jeg av erfaring. Endret 27. april 2008 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå