Fenalår Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Hei! Har en P4 1,7 gHz prosessor som jeg hadde tenkt å overklokke litt... Hvor mye tåler den og hvilken måte er den beste å gjøre det på?? Har et program som heter Fuzzylogic, men jeg har påfølelsen at det ikke holder mål, eller hva? Hva er ulempene ved overklokking??Får prosessoren kortere levetid??Blir tempen mye høyere?? :-? Mvh Stian Andrè Lenke til kommentar
Josten Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 du bør nok dra den opp i 2.1-2.2, men det er veldig avhengig av hva slag vifte du har. Den enkleste og beste måten å overklokke på er å gå inn i bios. still fsb opp litt etter litt og kjør masse benchmarks for å sjekke stabiliteten. Når det blir ustabilt kan du stille opp vcore, men vær forsiktig med det da det skaper mye varme Lenke til kommentar
Flaffy Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Har er Amd athlon 2200+ t-bren , som jeg vurderer klokket. Temperetur ligger på rundt 33 grader C . Hvor langt kan jeg dra den opp ? Gidder ikke å Unlocke den for ingenting , vis den er lukke = ;D Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Har er Amd athlon 2200+ t-bren , som jeg vurderer klokket.Temperetur ligger på rundt 33 grader C . Hvor langt kan jeg dra den opp ? Gidder ikke å Unlocke den for ingenting , vis den er lukke = ;D Det er en T-bred A så du kommer ikke langt. Men er vel bare å prøve. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 1.7 er vel Willamette hvis jeg ikke tar feil. Du kan ikke regne med å få klokket den så enormt. Men prøv å still opp FSB i bios. Hvis du ikke er kjent med overklokking, les litt på overklokking.no. Lenke til kommentar
formann Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 å ja... NW kom kansje ikke før 1,8 den.. eller? Hva med de villige 1,6´ane da? ekke willamette det? Lenke til kommentar
SnipeAlot Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 å ja... NW kom kansje ikke før 1,8 den.. eller? Hva med de villige 1,6´ane da? ekke willamette det? Willie: 1.2 - 2.0, med increments på 100 mhz. Northwood( B0, PC400), 1.6 - 2.4(2.6 nuh), med increments på 200 mhz. Altså, 1.7 er en willie siden det ikke finnes northwood på 1.7.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå