tkterje Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hei Hvordan kan jeg koble lyden fra pcen til min receiver i stua, slik at jeg får best mulig lyd?? digitalt, hvilke kabler trenger jeg? TK Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Det kommer helt ann på hva du har av utganger på PCen din. Har du ett relativt oppegående lydkort er vel det enkeleste en SPDIF coax kabel fra PC til receiver om du ikke har toslink(optisk)? Lenke til kommentar
tkterje Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Det kommer helt ann på hva du har av utganger på PCen din. Har du ett relativt oppegående lydkort er vel det enkeleste en SPDIF coax kabel fra PC til receiver om du ikke har toslink(optisk)? Har "Coaxial / Optical S/PDIF out ports" men trenger en kabel på ca 8 meter. Har du noen forslag til kabel og hvor jeg kan få tak i den.... Opiske kabler er jo stort sett bare 2 meter... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=19438675 <- fungerer helt fint med 10m for meg i alle fall Lenke til kommentar
tkterje Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=19438675 <- fungerer helt fint med 10m for meg i alle fall Takk for hjelpen;)) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 No problem, antar det funket da Lenke til kommentar
Nausicaa Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hallo! Emnetittelen passer utmerket til mitt problem, så jeg tenkte jeg kunne gjennopplive det løste problemet her, med min egen lille vri. Sliter med samme problemet, men: Min spdif-out er ikke optisk, men coax. Mitt hovedkort er ett vanlig socket 775 Asus P5K. Recieveren min har optisk (toslink) både inn og ut, men ikke coax. Var på biltema og kjøpte en kabel jeg trodde kom til å passe - men har så langt ikke hadd noe hell. Dette er en kabel med Toslink i den ene enden, og minijack i den andre. Hva er det egentlig jeg trenger? Hvor kan jeg i tilfelle gå til anskaffelse av det jeg trenger? Eller er det hele software relatert? CJL Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 antar du trenger noe slikt da: http://cgi.ebay.com/Coaxial-Coax-TO-Toslin...1QQcmdZViewItem Lenke til kommentar
Nausicaa Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Okay, får se om jeg finner noe lignende noen plass litt nærmere en USA Takk for tipset =) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) ebay er ganske ofte det billigste alternativet 14 $+ frakt blir fort 3-400kr i butikk her i landet Endret 27. mai 2008 av MrLee Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 toslink og coax er egentlig latterlig enkelt å konvertere mellom. kan du å lodde, og har plugger, er dette nesten gjort av seg selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå