MadsFN Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Ja, har nå fått "oppdrag" av tysklæreren å finne en tysk talende film som vi kan se i tysken. Der Untergang er ikke alternativ på grunn av den skal vi se i 10ene i historie. Noen som har forslag? er ikke nødvendig at det er tysk produsert. Men den MÅ være tysk talende. Og vil faktisk ha en ganske go film. Takker Endret 26. april 2008 av MadsFN Lenke til kommentar
Montag Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Sophie Scholl - sann historie om tysk motstandsbevegelse under WW2. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Vi såg Good Bye Lenin i tysktimen i dag. http://www.imdb.com/title/tt0301357/ Morosam film som samstundes er lærerik! Endret 24. april 2008 av Kalvegodt Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Takker Montag, Så ut som en god Film Kalvegodt: Er det den tyske versionen av American Pie eller noe lignende? Noen Andre? Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Kalvegodt: Er det den tyske versionen av American Pie eller noe lignende? Haha Nei det er nok ikkje det. Den handlar om tida då DDR vart oppløyst, og overgangen til kapitalismen. Ei sterkt kommunistisk kvinne hamna i koma før DDR vart oppløyst, og vakna att etter at kapitalismen hadde gjort sitt inntog. Legen hadde sagt at dersom ho vart oppskaka, ville ho få eit nytt hjarteinnfarkt. For å unngå nytt innfarkt, gjorde sonen hennar alt han kunne for å få ho til å tru at ho framleis levde i DDR. Ho var som sagt kommunist, og ville fått ei enorm påkjenning dersom ho ville fått vete kva som hadde hendt med DDR. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Das Leben Der Anderen er jo en ganske bra film. Good Bye Lenin og Sophie Scholl er også meget gode filmer, anbefales alle sammen Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Schtonk! fra 1992 handler om hvordan de falske dagbøkene til Hitler ble laget ... Hysterisk morsom på en tysk måte ... "Das leben der anderen" er nok enklere å få med seg, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Marx und Coca-Cola. 1, 2 og 3 (?). Har iallfall sett eneren og toeren, tror det er en treer også. På ungdomsskolen så vi One night at the Roxbury. Den første timen med tysk dubbing, den andre med engelsk tale og tysk subtitles. ^^ Goscinny Lenke til kommentar
CrowaX Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Stalingrad er knall Endret 25. april 2008 av CrowaX Lenke til kommentar
nilsnilspils Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Jeg ville på det sterkeste anbefalt Funny Games fra 1997. Den kommer i ny utgave nå i 2008, men da på amerikansk. http://www.imdb.com/title/tt0119167/ Lenke til kommentar
Montag Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Jeg ville på det sterkeste anbefalt Funny Games fra 1997. Den kommer i ny utgave nå i 2008, men da på amerikansk. http://www.imdb.com/title/tt0119167/ Haha, du kan spøke - det der er slett ikke rette filmen å vise en 9. klasse! Trådstarter: Foreslår at du korrigerer emnetittel til "Tysktalende film". Unødig orddeling er noe herk. Endret 25. april 2008 av Montag Lenke til kommentar
Endre Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Lola rennt kan anbefales. http://www.imdb.com/title/tt0130827/ Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Jeg ville på det sterkeste anbefalt Funny Games fra 1997. Den kommer i ny utgave nå i 2008, men da på amerikansk. http://www.imdb.com/title/tt0119167/ Haha, du kan spøke - det der er slett ikke rette filmen å vise en 9. klasse! Da vil jeg anbefale Der freie Wille For å være seriøs: Tror nok Lola rennt kan være et godt valg. Wim Wenders er jo en tysk filmlegende: Himmel über Berlin har jeg ikke sett, men det kom en amerikansk remake i 1998 som het City of Angels med Meg Ryan og Nic Cage. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 City of Angels ble totalslaktet - i motsetning til Der Himmel über Berlin (norsk tittel Lidenskapens vinger) som har vunnet priser og er anerkjent som et mesterverk. Men jeg ville kanskje heller anbefalt filmer av Werner Herzog, f.eks. Aguirre, der Zorn Gottes. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) City of Angels ble totalslaktet - i motsetning til Der Himmel über Berlin (norsk tittel Lidenskapens vinger) som har vunnet priser og er anerkjent som et mesterverk. [/i]Vet. Nevte remaken fordi flere sikkert har hørt om denne. Endret 26. april 2008 av Computerwelt Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Sophie Scholl - sann historie om tysk motstandsbevegelse under WW2. Stalingrad er knall Disse to kan anbefales på det sterkeste. Stalingrad er en av de beste krigsfilmene jeg vet om! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå