Åsmund Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 hva er vsync? og hva er best av open gl og direct 3d? har hørt at open gl var bedre før men at direct 3d hele tiden blir forbedret og nå er det beste. har søkt på internett for å prøve å finne det ut selv men... Takker for svar. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 Det er ny dag i dag så det er lov å svare på seg selv. tror jeg. ingen som vet? Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 OpenGL var det beste før ja. Men den blir fint lite vidreutviklet og står veldig mye stille. Direct3D derimot utvikler seg bortimot hele tida og er nå det beste alternativet i nye spill. Men i eldre spill med OpenGL og Direct3D støtte, er OpenGL det beste. Vsync har noe med at det vertikale oppfriskninga, den horisontale oppfriskninga og hva som skjer der. Med Vsync av så venter ikke de horisontale linjene på de vertikale og oppfrisker seg selv som fort de bare kan eller omvendt. Husker ikke helt. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Vsync setter FPs til Hertzen in monitoren. XP er noe dritt der, lar det ikke stille det selv, HZ er på 60 hz til vanlig. Men bruker du Refresh Forcer kan du endre den. Vsync forhindrer hakking i grafikken grunnet mer FPS en skjermen blir oppdatert. EKs: Skjerm på 60 hz skal klare 60 FPS høyere kan skape hakking. Det lønner seg hvis du har en ny skjerm og sette HZ så høyt som mulig i den oppløsningen du kjører. Muligheten til høye HZ synker jo høyere du setter oppløsningen. Direct 3D har grafiske finesser som Vertex Shaders og sånt. Open GL er nå brukt mest av professjonelle folk som 3D Studio Max. Jeg er ikke sikker men jeg tror Open GL ikke har støtte for de samme finessene som Direct 3D har. Min erfaring er at I CS kjører jeg raskere og mer stabilt i Open GL enn i Direct 3D. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 Tusen takk for gode utfyllende og forstålige svar. da vet jeg det og. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Nå er det jo slik at OpenGL er fortsatt bra, om man tenker som John Carmack (skaperen av Doom og mange andre grafikksprengende spill). Bare vent til OpenGL 2.0 kommer, da blir det enda mer å leke med for Carmack. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå